Foto: Hina
TRIDESETAK bivših radnika Gredelja u stečaju prosvjedovalo je danas pred tom Tvornicom željezničkih vagona, optužujući stečajnog upravitelja da im nije isplatio otpremnine i da želi uništiti tu tvrtku.
Svim tim ljudima dužan je novce od kojih bi, možda, preživjeli jer su 20 mjeseci na burzi, kazao je Starčević na prosvjedu "Tko je kriv" koji je organizirala Udruga radničkih sindikata Hrvatske (URSH).
Hrkaća je prozvao da sve radi po naputku ministra pomorstva, prometa i veza Siniše Hajdaša Dončića.
Otkaz u Gredelju prvo je dobilo svih 1.467 radnika, a sada ih je zaposleno oko 700, kaže Starčević i dodaje da su svi imali pravo na otpremninu što iznosi 280 milijuna kuna bruto.
"Zašto je tvrtka vrijedna preko milijardu kuna i u koju je uloženo preko 150 milijuna eura morala završiti u stečaju?"
Predsjednik URSH-a Damir Jakuš pita zašto je tvrtka, vrijedna preko milijardu kuna i u koju je uloženo preko 150 milijuna eura, morala završiti u stečaju, zašto ju je politika otjerala u stečaj.
"Tvrtka Gredelj napravljena je ovakva kakva kakva je, ovakvog kapaciteta i veličine da bi je na kraju onaj tko kupuje vlakove otjerao u stečaj, naprosto nevjerojatno", zaključio je Jakuš.
Jakuš tvrdi da je stečajni upravitelj nesposobnošću i nepotizmom praktično tjerao ljude koji su sposobni raditi vlakove.
Nastavili se svaki mjesec smanjivati broj radnika, tvrtka Gredelj u koju je uložen ogroman novac, na kraju će zarasti u travu te će je netko kupiti za sitan novac, kazao je Jakuš.
Od DORH-a i Uskoka zatražio je da uđu u Gredelj i naprave ono što su, po njegovu mišljenju, trebali napraviti kad je tvrtka otišla u stečaj.
"Nitko nije našao za shodno otići pogledati tko je taj moćnik, tko može uništiti milijardu kuna našeg novca, tko je onaj tko može 1500 ljudi dati otkaz, od čega je polovica na birou", kazao je Jakuš.
"Gredelj mora u dogledno vrijeme zaposliti sve svoje proizvodne kapacitete i time osigurati egzistenciju 735 danas zaposlenih"
Stečajni upravitelj je u očitovanju medijima naveo da Gredelj mora u dogledno vrijeme zaposliti sve svoje proizvodne kapacitete i time osigurati egzistenciju 735 danas zaposlenih.
"Svakodnevno se borimo sa izazovima na domaćem, a posebice na inozemnom tržištu, kako bi što više zaposlili proizvodne kapacitete Gredelja", naveo je Hrkać.
Dodao je da traju završni pregovori s tvrtkom Končar o sudjelovanju Gredelja u projektu proizvodnje novih vlakova za Hrvatske željeznice, a prošli tjedan sklopljen je ugovor s američkom tvrtkom NREC o proizvodnji četiri lokomotive.