U IME bivših vlasnika poljoprivrednog zemljišta na poluotoku Prevlaci, Vladimir Gredelj, odvjetnik iz Bjelovara, odaslao je ovih dana na adresu niz institucija otvoreno pismo o slučaju Prevlaka. U pismu je kronološki obrađeno sve ono što se događalo u slučaju Prevlaka uz zakulisne igre moćnika u Hrvatskoj. Kako kaže autor, priča o Prevlaci predstavlja dokaz o dubokoj korumpiranost tijela državne vlasti te društva u cjelini, malformacijama sustava , što u svojoj ukupnosti priječi Hrvatsku u njenom daljnjem razvoju,poglavito na području vladavine prava, a onda uzročno posljedično i u svim drugim segmentima funkcioniranja države i društva, te prijeti usporiti procese njenog približavanja europskim integracijama, pa čak i biti zaprekom stupanja Hrvatske u punopravno članstvo EU u predviđenom terminu.
Dakle , namjera nam je uvodno i prije svega , iznijeti argumentaciju za našu sumnju, da se u slučaju Prevlaka radi o "zlouporabi prava i političke moći" bez presedana , da su tijekom postupka koji je prethodio donošenju odluke u predmetnom slučaju, kršena međunarodno priznata načela pravne države i demokratskog društva, da su počinjena kaznena djela od strane državnih službenika i drugih osoba, što je sve u svojoj ukupnosti, suprotno pravnom poretku Republike Hrvatske. U vezi sa svim navedenim posjedujemo uistinu bogatu dokumentaciju, koja nas je dovela do slijedećeg zaključka:
Po sistemu ja tebi , ti meni.
"Na vrhu ili negdje pri samom vrhu državne vlasti, još sredinom devedesetih godina uoči donošenja ili odmah po donošenju i stupanju na snagu Zakona o naknadi , donesena je odluka da se , koristeći usluge kooperativnih pojedinaca iz tijela državne vlasti na svim razinama odlučivanja, činjenjem ili propuštanjem radnji koje bi se po zakonu i pravilima struke inače moralo poduzeti , onemogući povrat poljoprivrednog zemljišta na Prevlaci njihovim bivšim vlasnicima. Sve je to trebalo obaviti na što je više moguće sofisticirani način kako bi se ostavilo što je manje moguće "tragova". Valjda je i postupak stoga trajao jedanaest godina kako ne bi odskakao od hrvatskog prosjeka trajanja upravnih i sudskih postupaka, jer vjerovali ili ne , nakon jedanaest godina, zahtjevi bivših vlasnika za povrat zemlje su odbijeni, uz obrazloženje da su se pozvali na krivi zakon, da se taj zakon ne može primijeniti u njihovu slučaju. Jedanaest godina da pravosudni sustav jedne države razmotri , koji zakon u nekom slučaju treba primijeniti! Strašno! To predstavlja zločin samo po sebi!
Evo i priče! Nakon što bivši vlasnici poljoprivrednog zemljišta na Prevlaci, 1997.godine, odmah po donošenju Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine ( "NN" broj. 92/96 i dr., u daljnjem tekstu Zakon o naknadi), podnose zahtjeve za povrat zemlje, koju im je 1955.godine bez valjanog pravnog osnova oduzela komunistička vlast , grupa pojedinaca zlorabeći tijela državne vlasti i svoje položaje u tim tijelima, čini sve da povrat zemlje bivšim vlasnicima spriječi. Ministarstvo pravosuđa tijekom postupka tri puta mijenja mišljenje glede ključnog pitanja koji zakon treba primijeniti u predmetnom slučaju, te izmišlja "vojno-stratešku" važnost Prevlake za Republiku Hrvatsku, kako bi se izbjeglo vraćanje zemlje i umjesto nje ponudilo sramotnu " pravičnu naknadu" . Nakana je dakle bila , ljudima dati nekoliko stotina kuna "pravične naknade" , a zemlju vrijednu oko 300 milijuna eura zadržati , te kasnije kroz projekt izgradnje turističkih kapaciteta napuniti džepove, po sistemu ja tebi , ti meni.
Kako je Zakon o naknadi jasno određivao da se kod zahtjeva za povrat poljoprivrednog zemljišta ima vratiti zemlja , a samo iznimno isplatiti "pravična" naknada , postojala su samo dva načina za prijevaru "po zakonu". Prvi način bio je ustvrditi (izmisliti) da je Prevlaka "vojno-strateški" važna s aspekta sigurnosti Republike Hrvatske ,što u tom slučaju dopušta , umjesto zemlje, bivše vlasnike obeštetiti " pravičnom naknadom", i drugi način, utvrditi (suprotno dokazima) da je zemljište oduzeto za vrijeme Austro-Ugarske , a ne za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, što u tom slučaju otvara mogućnost tvrdnji da se na zemljište na Prevlaci ne odnosi Zakon o naknadi! Da ove dvije tvrdnje nemaju uporišta u činjenicama i predstavljaju krivotvorinu proizlazi iz argumentacije koja slijedi.
Prevlaka nema vojno-stratešku važnost za Republiku Hrvatsku!
Na agresiju jugovojske na poluotok Prevlaku, i šireg područja spram Dubrovnika, te otvorenih teritorijalnih pretenzija na tom području, Hrvatska strana je odgovorila diplomatskim sredstvima , zalažući se za mirno rješavanje ovoga problema. Takva politika Hrvatske predstavljala je konstantu svih ovih godina , od 1992.godine pa sve do danas. Postoje uistinu brojni dokumenti, iz kojih jasno proizlazi odlučna i trajna opredijeljenost Hrvatske politike na tom području, da se svi sporovi riješe na miran način, da se to područje demilitarizira i da se na njemu razvija turizam. Naravno, takova politika bila je uvjetovana mnogim okolnostima , čije bi potanko elaboriranje zauzelo previše mjesta. No, po potrebi spremni smo i na tu elaboraciju.
Zašto je ovo bilo važno konstatirati? Zbog toga što se u jednoj fazi predmetnog postupka, kao što smo uvodno napomenuli , isključivo u funkciji odrađivanja "zadaće" opstrukcije ostvarenja prava bivših vlasnika na povrat zemlje , pojavljuje sramotna teza o vojno-strateškoj važnosti poluotoka Prevlaka , koju ona za
Imovina je oduzeta bivšim vlasnicima 1955.godine bez valjane pravne osnove
Naime, nakon što je 1996.godine donesen Zakon o naknadi , sa intencijom ispraviti nepravde iz doba komunizma, ljudi su, budući im je zemlja oduzeta 1955.godine,podnijeli zahtjeve za povrat poljoprivrednog zemljišta smještenog na poluotoku Prevlaci, Odjelu za imovinsko pravne poslove Dubrovačko-neretvanske županije u Dubrovniku( u nastavku teksta Odjel ), uvjereni da je postupak više manje formalnost i da će im od komunista oteto uskoro biti vraćeno, jer zakonom je propisano da postupak pred tijelom prvog stupnja može trajati najduže 60 dana,a poljoprivredno zemljište se u pravilu vračalo,osim u uistinu izuzetnim slučajevima . U ovom slučaju manje je važno što je postupak potrajao tri godine.
Važnije je uočiti nešto drugo. Po zaprimanju zahtjeva Odjel, koji predstavlja jedna osoba , čeka upute od onih "iznad".Ne poduzima ništa , ne utvrđuje ništa već čeka. Nakon čekanja od oko godinu dana, dana 25. svibnja 1998.godine Odjel postavlja Ministarstvu pravosuđa pitanje što da radi , treba li i u slučaju povrata zemljišta na Prevlaci primijeniti Zakon o naknadi. I gle čuda! Ministarstvo upravo nevjerojatnom ažurnošću za hrvatske pravosudne standarde ,u roku od svega nekoliko dana ,točnije dana 11.lipnja1998.godine, odgovara , da se na sporne nekretnine ne može primijeniti Zakon o naknadi, jer da one nisu oduzete "za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine" 1955.godine ,odlukom Državnog sekretarijata za narodnu obranu, već Odlukom o izvlaštenju Austro-Ugarske vlasti još 1917. godine. Odjel je odmah po zaprimanju odgovora Ministarstva pravosuđa imao mogućnost donijeti rješenja kojima zahtjeve bivših vlasnika zemljišta na poluotuku Prevlaci odbija kao neutemeljene , tim prije što je postupak već trajao duže od zakonom predviđenog roka. Međutim Odjel to ne čini. Zašto? Bojeći se reakcije bivših vlasnika koji su otvoreno negodovali saznavši za mišljenje Ministarstva, budući je notorno da im je zemlju oduzela komunistička vlast, a ne Austro-Ugarska, što će kasnije biti detaljno obrazloženo. Grupa odgovorna za ovaj kriminal uzima time out ne bi li našla način kako okrasti vlastite građane , a da to ne bude baš sasvim očigledno. Time out traje gotovo godinu dana nakon čega, Ministarstvo pravosuđa, ničim isprovocirano, apsolutno samoinicijativno, dana 5. svibnja 1999.godine, dostavlja Odjelu glede istog pitanja dijametralno suprotno "stručno mišljenje" u kojemu je zaključno navedeno " ... da je imovina oduzeta bivšim vlasnicima tek 1955.godine bez valjane pravne osnove te da se na te slučajeve treba primijeniti Zakon o naknadi uz prethodno obrazloženje da je ranije mišljenje dano " ... na temelju isprava kojima je u tom trenutku Ministarstvo raspolagalo.)" , a novo mišljenje da se izdaje nakon što su " ... naknadno pribavljene dodatne isprave i da je izvršen uvid u relevantne propise koji su na tom području važili od 1912.godine do danas , te da je na temelju toga utvrđeno bitno drukčije činjenično i pravno stanje glede predmetnih nekretnina na Prevlaci ...". Bilo bi zanimljivo čuti obrazloženje odgovorne osobe Odjela , što je čekao godinu dana , ako ne novu uputu što da radi , jer je imao čistu situaciju da odbije zahtjeve bivših vlasnika.
Pravična naknada
Salto mortale Ministarstva pravosuđa? Samo naizgled! Sada su gospodari sudbina malih ljudi odlučili biti perfidniji. Priznat će ono što moraju, jer bi osporavanje tog očiglednog prava bespotrebno kompromitiralo
njihove suradnike u tijelima državne vlasti, a ništa se ne bi postiglo. Zato se mijenja taktika. Priznat će dakle očigledno, da je zemljište ljudima oduzeo komunistički režim, a ne Austro-Ugarska. Priznat će im dakle , da se i njihovi zahtjevi imaju raspraviti po Zakonu o naknadi, ali sa figom u džepu. Znaju oni dobro da bi po Zakonu o naknadi , budući se radi o poljoprivrednom zemljištu trebalo donijeti odluke kojim se bivšim vlasnicima ta zemljišta imaju vratiti, jer to je temeljni princip Zakona. No, kako se ne bi dogodilo ono što su odlučili da se ne smije dogoditi , u ovom novom, drugom po redu "stručnom mišljenju" konstatiraju (čitaj izmišljaju), da je područje Prevlake od "vojno-strategijskog značaja"za Republiku Hrvatsku Da je faktično stanje potpuno suprotno i da Prevlaka, nema i nije imala za Republiku Hrvatsku vojno-strateško značenje , objasnili smo naprijed, a pored toga postoji i bezbroj dokumenata i izjava tomu u prilog. Čemu onda ta apsurdna i kompromitirajuća tvrdnja ? U tome što vojno-strateška važnost, predstavlja okolnost kod koje zakon dopušta , da se iznimno od pravila vraćanja poljoprivrednog zemljišta , umjesto zemljišta bivšim vlasnicima dosudi "pravična naknada". S obzirom da iznos "pravične naknade" zapravo znači ništa, rješenje se ukazivalo sjajnom formulom kako bivše vlasnike "prevesti žedne preko vode". Kako ne bi ostali u dvojbi glede moje tvrdnje da "pravična naknada" predstavlja "ništa" navodim da je varirala od slučaja do slučaja i iznosila nekoliko desetina lipa po kvadratnom metru, zemljišta realno vrijednog između 200 i 300 Eura. Dok su spisi bivših vlasnika, povodom njihovih žalbi, trunuli zaključani u ladicama Ministarstva osam godina , veliki nisu gubili vrijeme, već baš kao da je odluka već donesena ili kao da su znali kakova će biti, godine 2003., osnivaju poduzeće "Park Prevlaka"d.o.o.,koje će se baviti ugostiteljstvom , turizmom itd., i postavljaju rampu, baš kao i komunisti 1955.godine, za slučaj da vlasnicima padne na pamet otići na svoju zemlju , obrađivati je i ubirati plodove. Usporedbe radi rampu nije postavljala ni fašistička Italija za vrijeme drugog svjetskog rata. Čak štoviše plaćala je naknadu vlasnicima zemljišta koje je koristila u vojne svrhe. Ovako s poduzećem "Park Prevlaka"d.o.o. koje ništa od onog zbog čega je osnovano u ovih deset godina nije radilo, i postavljenom rampom, zemlja je ostala pusta i neobrađena, baš kao što će ostati cijela Hrvatska, ako ih netko ne zaustavi i ovaj kriminalni i dekadentni sustav ne demontira!
Vratimo se "pravičnoj naknadi"! Dakle , pod izlikom da je zemljište vojno-strateški važno odlučilo se izigrati bivše vlasnike, nudeći im par stotina kuna za nešto što vrijedi nekoliko stotina tisuća ili milijuna Eura, ali kako to ne bi bilo tegobno za državu , isplata bi bila izvršena u obveznicama kroz 20 godina. To je bila ta "pravična naknada"! To se je zvalo ispravljanje komunističke nepravde! Negodovanju ljudi i podnošenju žalbi na takove odluke, gospodari sudbina malih nisu se mogli načuditi. Pa što oni hoće? Takav je zakon! Institucije samo rade svoj posao!-poručivali su!Načelnik Općine Konavle gospodin Luka Korda javno je čak priznao spremnost krasti , ako je to u interesu njegove Hrvatske. Uz takove suradnike, gospodarima sudbina malih , uistinu , sve je moguće!
Legalizacija komunističke otimačine
Dopustite malo zastati sa pričom i podsjetiti Vas da je navodno ratio donošenja Zakona o naknadi bio ispravljanje nepravdi komunističkog režima. E, sada Vas ja pitam, je li pretjeran zaključak , da je ova ponižavajuća, uvredljivo niska "pravična naknada" zapravo tek modalitet legalizacije komunističke otimačine , te da je sa etičkog aspekta ova legalizacija otimačine , gora od same otimačine.
No, krenimo dalje! Bivši vlasnici se dakle žale i to kome? Onom istom Ministarstvu pravosuđa (tijelo II st.) koje je u svom "stručnom mišljenju" na traženje Odjela (tijelo I st.) dalo uputu kako i po kojemu zakona da postupa, jer Ministarstvo kao tijelo drugog stupnja u ovoj upravnoj stvari donosi konačnu odluku. U žalbama protiv spomenutih odluka , bivši vlasnici žale se na uvredljivo niske "pravične naknade" i alibi utvrđenje o "vojno-strateškoj" važnosti, jer je kako je vrijeme prolazilo , bilo sve očitije , da to utvrđenje ne može opstati. Ovo osobito stoga, jer su se gospodari sudbina malih, opijeni svojim osjećajem superiornosti "zaletjeli" pa su krajem 2007.godine donijeli Plan prostornog uređenja Općine Konavle (u nastavku teksta Plan) , koji sadrži detaljno razrađen plan izgradnje Prevlake kao turističke destinacije , izgradnje hotela, apartmana, marine , golf terena . Kako se ratovi nikad nisu vodili golf palicama, a izgradnju hotela i marina čak ni najgori totalitaristi i ispirači mozgova, ne bi mogli građanima "prodati" pod pripreme za obranu zemlje, prvi put osjećali smo da je pobjeda blizu. Pribavili smo Plan i odlučili ga upotrijebiti kao glavni alat za demontiranje teze o "vojno-strateškoj" važnosti Prevlake. Naša uvjerenost u pobjedu počivala je na spoznaji da se raspadom alibi teze o "vojno-strateškoj" važnosti Prevlake, raspada i plan gospodara sudbina malih da umjesto zemlje ljudima vrate "NIŠTA" u formatu "pravične naknade", jer bez "vojno-strateške" važnosti nema osnova za iznimku od zakonskog pravila da se kod zahtjeva za povrat poljoprivrednog zemljišta vrača zemljište u naravi. Time , dakle nestaje "pravni temelj" za prijevaru . U optimističnom ozračju, primjerak Prostornog plana dostavljamo Ministarstvu pravosuđa RH uz kratku argumentaciju, u formi dopune žalbe i čekamo! Ovaj puta nije trebalo dugo čekati. Samo tri mjeseca nakon što smo Ministarstvu pravosuđa RH dostavili dopunu žalbe sa Prostornim planom Općine Konavle, Ministarstvo pravosuđa RH donosi odluku koja će ostati upisana u povijesti kao najdrastičniji primjer drskosti, bahatosti i licemjerja jedne političke vlasti, primjer bez presedana zlouporabe prava i političke moći, narušavanja načela pravne sigurnosti, ugrožavanja temeljnih ljudskih prava i temeljnih vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske i vrijeđa zdrav razum. Nakon jedanaest godina Ministarstvo se vraća na svoj stav od dana 11.lipnja1998.godine,i zaključuje da se na sporne nekretnine ne može primijeniti Zakon o naknadi, jer da one nisu oduzete "za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine" 1955.godine ,odlukom Državnog sekretarijata za narodnu obranu, već Odlukom o izvlaštenju Austro-Ugarske vlasti još 1917. godine. Zašto je ta odluka Ministarstva pravosuđa RH tako strašna, kad je u hrvatskom pravosuđu toliko strašno puno odluka, nad kojima se hrvatska javnost gotovo svakodnevno zgraža? Iz više razloga!!!
Zloporaba prava i političke moći
Spomenimo se ipak ključnog, a to je da je Ministarstvo pravosuđa RH (tijelo II st.) tijekom postupka tri puta mijenjalo stav, a predmetnom Odlukom treći puta u istoj pravnoj stvari zauzima dijametralno suprotan stav svojoj obveznoj uputi (vidi gore "stručno mišljenje" ) koje je izdalo na izričit upit Odjela i time praktično postavlja pitanje niže stupanjskom tijelu Odjelu- kako ste mogli primijeniti taj Zakon?- "zaboravljajući" pri tom da je upravo Ministarstvo dalo izrijekom uputu da Odjel primjeni upravo taj Zakon! Uza sav trud teško se je prisjetiti takvog slučaja zloporabe prava i političke moći. koji doseže svoj vrhunac u izostanku potrebe da se ovo anticivilizacijsko ponašanje pokuša obrazložiti. Niti jedna riječ obrazloženja!!! To se naravno ne može dogoditi u ozbiljnim državama , no da Hrvatska to definitivno nije, već smo ranije imali prilike uvjeriti se ! Postavlja se pitanje zašto se Ministarstvo pravosuđa Republike Hrvatske odlučilo do te mjere kompromitirati? Jer su gospodari sudbina malih to od njih tražili! Naime , gospoda su znala da nakon što je otpala "vojno-strateška" važnost Prevlake, nema drugog načina da se zadrži plijen, a nitko im ionako ne stoji na putu, niti ih tko što pita , jer oni "samo rade svoj posao" .
ANTE GALIĆ,predsjednik Upravnog suda Republike Hrvatske: "Na sudu ima jedno vijeće, koje je na dispoziciji Ministarstvu pravosuđa Republike Hrvatske."
Sva su im državna tijela na raspolaganju, pa čak i ona koja bi ih trebala kontrolirati, nadzirati ,pa i hapsiti . Osim toga njihov kredo je uvijek bio: "Jebeš moć ako je ne koristiš!!!" Da su im sva državna tijela bila uistinu na raspolaganju vrlo brzo smo se uvjerili u nastavku ove priče. Čim su se pribrali od šoka koji je proizveo ovaj pamflet Ministarstva pravosuđa , bivši vlasnici odlučuju podići upravnu tužbu i tako pokrenuti
spor o zakonitosti tog akta pred Upravnim sudom Republike Hrvatske. Siguran sam da već pogađate kakova je bila odluka Upravnog suda Republike Hrvatske ! Sve naravno upućuje na sumnju da je odluka upravo onakova kakvu su gospodari sudbina malih naručili. Upravni sud RH odbija tužbe ljudi, veliki opet pobjeđuju. Šturo, bez obrazloženja , poput kakvog dekreta iz dobro uhodanih totalitarnih režima. Objašnjenje takvog postupanja možda najbolje oslikava izjava predsjednika Upravnog suda Republike Hrvatske , koji je u jednoj prigodi izjavio da na sudu ima jedno vijeće koje je na dispoziciji Ministarstvu pravosuđa Republike Hrvatske. Toliko o neovisnoj sudbenoj vlasti Republike Hrvatske.
Umjesto navođenja opsežne argumentacije kontra druge teze, da je zemlja oduzeta od strane komunista 1955.godine , pozivamo se na "stručno mišljenje" samog Ministarstva pravosuđa RH koje Vam u privitku dostavljamo, a suština kojeg je naprijed citirana. Posjedujemo i nepobitne dokaze pribavljene od Državnog arhiva u Dubrovniku, na koje se i Ministarstvo u tom "stručnom mišljenju " poziva . Kontra argumente Ministarstvo pravosuđa nikada i nigdje nije obznanilo. Nije to učinio niti Upravni sud Republike Hrvatske, niti ijedno drugo državno tijelo. Nitko to nije ustvrdio niti u jednom znanstvenom ili stručnom radu, niti ponudio dokaze. Nikada ništa osim ispraznih tvrdnji sa pozicije vlasti! Za one koji su spremni zadovoljiti se kratkim rezimeom, teza o oduzimanju još za vrijeme Austro-Ugarske ne stoji, jer izvlaštenje nikada nije provedeno niti su ljudi dobili novac, čak štoviše, postupak razvlaštenja je obustavljen o čemu je telegramski obaviješten Kotarski sud u Cavtatu, o čemu postoje dokazi u bogatoj povijesnoj građi koju smo pribavili, a na koju se poziva i Ministarstvo pravosuđa u svom argumentiranom "stručnom mišljenju" od 5.svibnja 1999.godine.
"Ljudi je li to moguće?"
Vjerujem da se nakon čitanja ove sramotne hrvatske pravosudne storije ipak pitate , poput legendarnog Mladena Delića : "Ljudi je li to moguće?" Iznenadio bi se Mladen što je sve u Hrvatskoj danas moguće. Sve je moguće, jer ljudski faktor koji čini sustav radeći u državnoj službi, tijelima državne vlasti, političkim strankama, svugdje gdje se može napredovati , dobro zna da su za napredovanje važne samo tri stvari: " Poslušnost, poslušnost i poslušnost!" Ako tome dodamo još i naprijed istaknutu spremnost nekih od najposlušnijih i najodanijih suradnika, da su, ako je to u interesu "njihove Hrvatske", spremni čak i krasti od građana, onda je za gospodare sudbina malih uistinu sve moguće! Na koncu, ne moraju svi krasti. Za neke je dovoljno da nikoga i ništa , ne pitaju! Naime, za opstojnost ovakvog nakaznog sustava, prilagođenog interesima nekolicine , osobito je bitno da pitanja ne postavljaju oni koji su po Ustavu i zakonima , upravo u ime i u interesu svih nas dužni postavljati pitanja . DORH !!!
U čak dva navrata DORH se odlučio ne postavljati pitanja , iako su ljudi , čini se s razlogom već i na temelju šturo navedenog, to tražili i očekivali. Prvi puta zgroženi brojnim i teškim, pobrojanim nezakonitostima o kojima smo Vas naprijed najšturije informirali , podnijeli smo DORH-u Prijedlog, da pred Vrhovnim sudom Republike Hrvatske podigne Zahtjev za zaštitu zakonitosti, protiv sramotnih i duboko nezakonitih Odluka Ministarstva pravosuđa . Iako smo izrazima razumijevanja problematike na radnom sastanku, u vezi ovog predmeta, s Glavnim državnim odvjetnikom gospodinom Mladenom Bajićem, kratko vrijeme hranili optimizam i nadali se da će DORH prihvatiti naš prijedlog , to se ipak nije dogodilo. DORH u svemu ovome nije našao dovoljno osnova za sumnju u nezakonito postupanje Ministarstva pravosuđa RH. Drugi puta DORH nakon rekordno kratkog vremena za standarde njegova rada , dakle nakon samo tri mjeseca, u ovako složenom slučaju, odbacuje kaznenu prijavu bivših vlasnika poljoprivrednog zemljišta na poluotoku Prevlaci, zbog sumnje na počinjenje kaznenih djela tijekom ovoga postupka od strane više osoba.
JOSIP LEKO, predsjednik glavnog odbora SDP-a:" Ne brine me toliko to što Mladen Bajić čini , već ono što ne čini, jer za to , što ne čini ne postoji kontrola i nadzor".
Teško je tvrditi što je tome razlog? Je li to zato što je i Glavni državni odvjetnik tek samo jedan iz tima poslušnika gospodara sudbine malih ili ga je u ispravnost takvih odluka uvjerio njegov zamjenik gospodin Boris Koketi, koji je baš kada je predmet bio u njegovoj nadležnosti na Ministarstvu pravosuđa, u svojstvu pomoćnika ministra pravosuđa pomirljivo izjavio da će biti onako kako kaže građevinski lobi? Teško je reći kojim se motivima kao ključnim DORH rukovodi kada nešto ne poduzima, odnosno ne čini, jer to nije dužan obrazlagati. Zato sam potpuno suglasan sa ocjenom rada Glavnog državnog odvjetnika , gospodina Josipa Leke, vršitelja dužnosti predsjednika Sabora Republike Hrvatske i predsjednika glavnog odbora SDP-a kada kaže: " Ne brine me toliko to što Mladen Bajić čini , već ono što ne čini, jer za to , što ne čini ne postoji kontrola i nadzor".
U vezi sa propuštanjem DORH-a da podnese Vrhovnom sudu Zahtjev za zaštitu zakonitosti , nameće se pitanje , hoće li gospodin Mladen Bajić podnijeti ostavku,ukoliko bivši vlasnici dobiju parnicu protiv Republike Hrvatske koju su pokrenuli zbog naknade štete, koju su im svojim nezakonitim radom prouzročili državni službenici Republike Hrvatske, u iznosu 2 milijarde kuna, a on je to mogao spriječiti podnošenjem Zahtjeva za zaštitu zakonitosti? Bilo bi zanimljivo čuti što o tome misle hrvatski građani, u čije džepove će država morati zavući šapu i izvaditi ovu golemu hrpu para. Besmisleno , jer trebalo je ljudima samo vratiti ono što je njihovo! Usput to državu ne bi stajalo ništa, niti jedne lipe !
BORIS KOKETI, bivši pomoćnik ministra pravosuđa : "Biti će kako kaže građevinski lobi!"
Još jedno pitanje vapi za odgovorom . Sve ovo traje od 1997.godine , pa sve do danas. Mijenjale su se vlasti, no i HDZ-ovim i SDP-ovim tadašnjim garniturama, ovaj lopovluk je bio prihvatljiv . Zašto? Jedan od mogućih odgovora ponudio je gospodin Boris Koketi, kada je u svojstvu pomoćnika ministra pravosuđa mirno kazao: "Biti će kako kaže građevinski lobi!" Sudski postupci u tijeku protiv bivšeg premjera , ministara i brojnih velikih poduzetnika daju više no jasan odgovor kako je to moguće i svjedoče o modusu operandi vlasti i njenoj sprezi s kriminalom, o modelu pljačke iz kojeg su svi izvlačili korist na račun standarda hrvatskih građana. Tako su se financirale političke stranke , tako su nicali tajkuni, tako su se financirale kampanje , tako se vodila državna politika. Dakle , sve je to bilo moguće, jer je to svima odgovaralo, svi su se nadali dijelu plijena, možda napredovanju, pohvali, lijepom pogledu, stolici do moćnika. Stvarnu moć danas u Hrvatskoj nema vlast, niti stranke , stvarnu moć ima novac, i svi se poput muha okupljaju oko novca, i zato se sve događa logikom novca .Zato i Prevlaku treba promišljati i razumjeti kroz logiku novca, jer projekti na Prevlaci nose sa sobom užasno puno novca, a glavni nositelj većine poslova biti će, pogađate "građevinski lobi" !!! Pametnom dosta!
Kao odvjetnika,i punomoćnika bivših vlasnika poljoprivrednog zemljišta na Prevlaci ne bi me se ticalo to što novac gospodari politikom , kad politika ne bi bila ta koja "gospodari" zakonima i ima tu moć da ih preko svojih "suradnika" na sudovima , tumači kako odgovara njoj, odnosno njenim gospodarima!
Sumnja u konačni ishod i istovremeno nada u pravednu odluku
I na kraju , ako ste našli vremena i strpljenja, da do njega dođete, na čemu Vam u ime mojih Konavljana od srca zahvaljujem, želim Vas tek informirati o tome da se čitav predmet trenutno nalazi u radu na Ustavnom sudu Republike Hrvatske, što bi trebalo djelovati umirujuće, jer upravo taj sud je najviše tijelo koje bi moralo garantirati poštovanje barem temeljnih ustavnih tekovina koje su u ovom slučaju zgažene. Svjesni toga ljudi se iskreno nadaju da će konačno ovaj sud donijeti pravednu odluku i da će pobijediti pravda , ali uz ispriku svim sucima toga suda, istovremeno ne mogu odagnati sumnju u konačni ishod , poznajući sustav izbora sudaca Ustavnog suda, u kojem je na prvom mjestu za svakog kandidata , prije svega spremnost biti poslušan i odan predlagaču , dakle političkoj stranci, a tek onda na drugom mjestu bit moralan i izvrstan. Takva je barem javna percepcija! I što kazati na samom koncu? Prije no što smo se odlučili na ovaj korak , na obraćanje svima Vama , kucali smo na sva , ali baš sva vrata državnih institucija , molili smo i prosili da se netko ozbiljno pozabavi ovim problemom. Uvijek i svugdje dobivali smo isti otrcani odgovor: "Neka institucije rade svoj posao!"
Na naše pitanje , a što kada institucije ne rade svoj posao , ili još gore zlorabe svoj položaj i ovlaštenja, a nitko ne pita zašto, još uvijek nismo dobili odgovor!
Umjesto bilo kakvog zaključka , dopustite mi prenijeti molbu bivših vlasnika poljoprivrednog zemljišta na Prevlaci, da svatko od Vas u okviru svojih prava , obveza, i mogućnosti učini sve, da hrvatska javnost dobije informaciju o sramotnoj ulozi tijela državne vlasti u ovoj korupcijskoj aferi, da se pokrenu mehanizmi istrage i otkriju i sankcioniraju sudionici, da se ispita zašto DORH nije djelovao sukladno Ustavu i zakonima Republike Hrvatske, da se utvrdi odgovornost dužnosnika i djelatnika Ministarstva pravosuđa RH, sudaca Upravnog suda Republike Hrvatske, Odjela iz Dubrovnika te drugih osoba i na koncu da zahtjevi bivših vlasnika dobiju svoj epilog.