Blamaža na početku školske godine: Kako će djeca biti pismena, kada im učitelji ne znaju osnove?

Foto: FAH, screenshot: os-pzrinskog-zg.skole.hr

ŠKOLSKA godina samo što nije počela, a vjerojatno nema školarca u Hrvatskoj koji ovih dana nije putem službenih stranica škole provjerio što mu je sve potrebno i, ako je riječ o smjenskoj školi, koja "šihta" ga čeka.

Pitanje je, međutim, tko te obavijesti piše, jer dobar dio autora istih kao da nije pročitao gramatiku i pravopis.

Školarce u zagrebačkoj OŠ Petra Zrinskog na webu, ali i na vratima škole ovih je dana tako dočekala obavijest čiji se autor posvađao s futurom prvim, a ni "ije" i "je" mu nisu jača strana.

Dotični autor, osobito ako je u pitanju nastavnik, trebao bi znati da je futur prvi glagolski oblik kojim se izražava buduće vrijeme, a tvori se od infinitiva glagola i prezenta pomoćnoga glagola htjeti (ću, ćeš, će, ćemo, ćete, će). Kada infinitiv na "ti" dolazi prije oblika pomoćnoga glagola, završno "i" se ispušta.

Isti problem imaju i u Osnovnoj školi Dobriše Cesarića.

Za autora obavijesti na web stranicama zagrebačke OŠ Grigora Viteza, evo obrazloženja koje bi valjalo upamtiti: riječi slijedeći i sljedeći razlikuju se svojom vrstom – riječ sljedeći je pridjev, a slijedeći je glagolski prilog sadašnji. U praksi to znači da je sljedeći onaj ”koji slijedi, koji je na redu” odnosno ”idući, naredni” , a slijedeći se, pak, odnosi na ”nešto što slijedi”.

Isto bi pravilo trebao upamtiti i ravnatelj OŠ Rugvica, Robert Munđer.

Uz dužno poštovanje svim pismenim učiteljima, nastavnicima i profesorima, nemoguće je ne postaviti logično pitanje - kako bi djeca trebala biti pismena, ako im ni učitelji ne znaju osnove gramatike i pravopisa?

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.