Ilustracija: Arhiva
OKO DVIJE stotine djece bošnjačke nacionalnosti čije obitelji žive na području Republike Srpske u ponedjeljak nije došlo u škole iako je u tom entitetu počela redovita nastava u drugom polugodištu, čime su nastavili bojkot započet još u rujnu 2013. godine.
"Nećemo odustati"
"Kratko i jasno: nećemo odustati, a školska godina neka propadne ako treba i tako će biti sve dok se djeci ne osigura nastava na bosanskom jeziku", izjavila je lokalnim medijima nakon polusatnog prosvjeda pred školom "Sveti Sava" u Vrbanjcima predstavnica bošnjačkih roditelja Hava Varošić.
Roditelji djece iz Vrbanjaca i Konjević-Polja uputili su posebna pisma predsjedniku RS Miloradu Dodiku i entitetskoj premijeri Željki Cvijanović tražeći da se njihovoj djeci osigura slušanje tzv. nacionalne skupine predmeta što se odnosi na jezik te društvene predmete.
Predstavnik roditelja djece iz Konjević-Polja Muhizin Omerović kazao je kako i za njih vrijede isti uvjeti s tim da će se toj djeci pokušati organizirati polaganje ispita u lipnju kako ne bi izgubili cijelu godinu.
Ovim je povodom reagirao potpredsjednik Narodne skupštine RS Ramiz Salkić koji je ustvrdio kako se nastavlja diskriminatorski odnosa vlasti u RS prema bošnjačkim učenicima.
Entitet ima sve ovlasti nad obrazovnim sustavom
"Svjedočimo diskriminaciji nesrpske djece u Konjević-Polju i Vrbanjcima", izjavio je Salkić dodajući kako je sramota da danas u Europi postoje sustavi koji "na brutalan način ruše demokratska načela i temeljna ljudska prava".
Obrazovni sustav u BiH ustrojen je tako da sve ovlasti na tom planu pripadaju entitetu u slučaju RS, dok u Federaciji BiH obrazovanje uređuju županije što u konačnici dovodi do etničke segregacije obrazovnog sustava.
Učenici nastavu u školama uglavnom slučaju na jeziku one etničke skupine koja je u većini na nekom dijelu teritorija, a tome su prilagođeni i sadržaji u nastavnim planovima i programima.
U Federaciji BiH postoje i tzv. dvije škole pod jednim krovom u kojima hrvatska i bošnjačka djeca, iako slušaju nastavu u istoj zgradi, to čine u etnički podijeljenim razredima i po različitim nastavnim planovima i programima.