Drama hrvatskih pomoraca u Kanadi: "Prekriveni smo snijegom, ne radi grijanje, nemamo dovoljno hrane ni tople vode!"

Screenshot: RTL

11 ČLANOVA posade teretnog broda, među kojima su i hrvatski pomorci, zatočeni su na brodu kod obale Kanade nakon što je oštećen u oluji prije desetak dana. Kapetan broda, Dubrovčanin Pero Metković rekao je kanadskim medijima da je to najstrašnija oluja koju je doživio na moru, a požalio se i da im egipatski vlasnik broda duguje za plaće te da će tek idući tjedan doći u Kanadu riješiti problem.


Brod Navi Wind, na kojem pod panamskom zastavom plovi 11 članova posade i kapetan iz Hrvatske Pero Metković oštećen je u nedavnoj oluji i usidren u kanadskoj luci Argentija, pa su im Crveni križ i Međunarodna organizacija transportnih radnika (ITF) osigurali hranu, pitku vodu, toplu odjeću i pokrivače, potvrdio je danas za Hinu glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Predrag Brazzoduro.

Posadu čine pomorci iz Hrvatske, Grčke i Slovenije, a egipatski vlasnik im duguje plaće od ukupno oko 70.000 dolara. Navodno im je vlasnik ponudio prijevoz kućama, ali bez prethodne isplate plaće.

Po riječima Brazzodura, riječ je o brodu koji je promijenio nekoliko vlasnika, već dulje vrijeme je u problemima, više je puta zaustavljan i popravljan, a prije posljednjeg isplovljavanja također je dulje vrijeme bio usidren.

Dio pomoraca, od kojih i nekoliko iz Hrvatske, se bio iskrcao zbog loših uvjeta, a brod je potom popravljen i zaplovio je Atlantikom nakrcan starim željezom. Tijekom plovidbe prema Kanadi zahvatila ga je oluja, oštećen je i potom dotegljen u luku Argentija.

Kapetan: Nikad nisam bio tako loše u životu!

"Ti valovi, taj vjetar, brod se okretao, nisi mogao hodati, morali smo kao zmije puzati po podu, nevjerojatno", prepričavao je kapetan broda Pero Metković za RTL.


17-metarski valovi prelijevali su se preko broda i grčki član posade je lakše ozljeđen pri pokušaju spašavanja dizalice. Na brodu je 50-ak oštećenja. A uz pomoć remorkera dva dana nakon oluje dotegljen je u luku iz koje je isplovio.

"Ja sam jako loše bio, nikad nisam bio tako loše u životu", kaže kapetan.

No problemi su tu tek počeli.

"Mi smo prekriveni snijegom, luka je zaleđena. Na brodu nam ne radi grijanje, nemamo tople vode i ovi ljudi, najviše katolička crkva i crveni križ nas vode na tuširanje i daju nam nešto hrane šta nam fali", rekao je Metković.

Vlasnik tvrtke zasad ne ispunjava svoje obveze, tvrdi riječki poduzetnik preko kojeg su naši pomorci i našli posao na brodu Navi Wind.

"Ako bi brodar ovaj tjedan se predomislio i poveo brigu o brodu onda je sve u redu. Ako bi brodar odlučio da to neće učiniti onda bi došlo do 'sekvesta broda'. Kanadske vlade bi ga zapljenile i onda bi trebalo registrirati potražnje kod nadležnog suda i kada bi se to sve završilo onda bi oni mogli doći", objašnjava Siniša Mišković, vlasnik tvrtke MACON d.o.o.

Bivši član posade: Bilo je strašno, nuždu smo obavljali u vrećice!

Prvotno je na ovome brodu bilo devet Hrvata, no četvorica su napustila brod i prije nego što je isplovio. Jedan od onih koji je procijenio da s ovim brodom nešto nije u redu je i Željko Lenac. Uvjeti na brodu su, kaže bili katastrofalni.


"Prije nego sam ja otišao su počeli vodu zaključavati i, neka mi ne zamjere gledatelji, nužda se obavljala u najlon vrećicama", opisuje Lenac za RTL.

Međunarodni sindikati pomažu pomorcima u Kanadi

Pomorci su na sigurnom, a hranu, vodu i toplu odjeću dostavio im je Crveni križ. Uključila se i međunarodna sindikalna organizacija transportnih radnika, potvrdio je MS-u kapetan Predrag Brazzoduro, glavni tajnik Sindikata hrvatskih pomoraca.

"Ono što mi radimo kao međunarodna organizacija transportnih radnika, to je da smo im uspjeli dostaviti pomoć i nastojat ćemo osigurati njihova potraživanja i platiti repatrijaciju ljudi kako bi išli kućama", rekao je Brazzoduro i dodao da vlasnik 11-članoj posadi sastavljenoj od Hrvata, Grka i Slovenaca duguje plaće u visini 70 tisuća dolara.

"To se potraživanje treba osigurati jer je neizvjesna budućnost broda. Taj brod je i prije bio zaustavljan zbog loših, kako uvjeta života tako i lošeg stanja samog broda. Kakvo će stanje sada biti na brodu treba vidjeti kod pregleda."
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.