Foto: Shutterstock
ISTRAŽIVANJE portala EduCentar, provedeno na 300 ispitanika, pokazalo je kako preko polovica ispitanih smatra da društvene mreže u velikoj mjeri utječu na njihovu pažnju i produktivnost. Ispitanici drže i kako su se zbog društvenih mreža ulijenili te ostvaruju slabiji uspjeh u obrazovnom sustavu.
Čak 53% ispitanika priznaje da društvene mreže uvelike utječu na njihovu pažnju.
"Danas je gotovo nemoguće ne biti online. Što god da radim, moram potražiti ili provjeriti informaciju na internetu. A kad sam već online, onda provjerim i novosti na Facebooku", rekao je jedan od sudionika u istraživanju.
Ako nisi online, propuštaš događanja
Ostatak ispitanika se slaže da si, ukoliko nisi na društvenim mrežama, "isključen iz svijeta" te na neki način "propuštaš aktualne informacije i najnovija događanja".
Djelomičnu ulogu društvenih mreža u području utjecaja na uspjeh u školi ili na fakultetu priznaje 27% ispitanika.
"Često sam na chatu pod predavanjima", kazao je jedan od ispitanika.
Postoje i oni koji smatraju kako se društvene mreže mogu koristiti kao oruđe za postizanje boljeg učinka u obrazovnom sustavu. Petina ispitanika tako smatra da društvene mreže doprinose njihovom akademskom uspjehu jer putem njih brzo i jednostavno razmjenjuju informacije s kolegama.
Društvene mreže treba koristiti mudro
"Koristim ih mudro, odnosno ne dopuštam da mi upravljaju životom", komentirao je jedan ispitanik, a drugi ističe '"a se putem društvenih mreža povezuje s novim kolegama i tako dolazi do korisnih informacija".
Ipak, jedan od ispitanika smatra kako bi "uvođenje pravila da se učenicima na početku nastave oduzmu mobiteli kako bi se nastava zaista i pratila, a ne tipkalo".