Foto: JAT
U BEOGRADU je danas potpisan ugovor o strateškom partnerstvu između nacionalne aviokompanije Ujedinjenih Arapskih Emirata (Etihad Airways) i srbijanske aviokompanije JAT Airways, čime će biti formirana nova aviokompanija Air Serbia.
Na potpisivanju je istaknuto da će Etihad Airways imati 49 posto udjela u vlasničkoj strukturi i osigurat će kreditnu liniju od 40 milijuna američkih dolara.
Nacionalna aviokompanija i jedan od simbola bivše Jugoslavije - Jugoslovenski aerotransport (JAT) nakon više od šest i pol desetljeća prestao je postojati, odnosno transformiran je u novu kompaniju Air Serbia.
Vučić je u obraćanju novinarima ranije izvijestio da će država Srbija i dalje imati većinsko vlasništvo dok će avioprijevoznik iz Abu Dhabija imati 49 posto udjela u vlasničkoj strukturi. Rekao da će Srbija do kraja godine imati najmoćniju aviokompaniju u regiji i radijusu od oko 100 milijuna stanovnika.
"Postigli smo rezultat u JAT-u, mislim da je to jedan novi zamajac po čemu će Srbija biti najbolja u regiji. Ne mislim samo na zemlje bivše Jugoslavije već i na Bugarsku, Rumuniju, Mađarsku", rekao je Vučić dodavši da je na ovom projektu radio zajedno sa odlazećim ministrom privrede i financija Mlađanom Dinkićem.
Istaknuvši da je "s JAT-om do jučer bilo pitanje kad će svi zaposleni biti otpušteni i kad će potpuno propasti", Vučić je naveo da će Air Serbia imati deset novih aviona. "Ostvarite profit, napravite najbolju kompaniju, plaćate poreze Srbiji i ništa nas drugo ne interesira.To je najbolji koncept", poručio je prvi potpredsjednik srbijanske vlade i ukazao da je to najbolji koncept koji može izvući zemlju iz krize.
Etihad će imati i upravljačku strukturu u kompaniji Air Serbia i neće biti stranačkog rukovođenja. "Prema projekcijama, nova kompanija mogla bi da ima 22 aviona, letovi će većinom spajati republike bivše Jugoslavije i Europu sa Bliskim istokom, Australijom i Amerikom", prenio je Javni medijski servis Srbije.
JAT se početkom krize u bivšoj Jugoslaviji počeo zaduživati dostigavši kreditni dug u iznosu od preko 250 milijuna eura. Vlada Srbije je tijekom zadnjih deset godina raspisala četiri natječaja za strateškog partnera, a interes je pored nekoliko aviokompanija pokazivao i Turkish Airlines.
Air Serbia će biti bez dugova i naslijedit će pravo na slijetanje na najbitnije europske i svjetske aerodrome. Također će preuzeti i pilote JAT-a, njih oko 150.
JAT potječe još od 1927. godine kada je osnovan kao Društvo za vazdušni saobraćaj "Aeroput". Dvadeset godina kasnije poletjeli su avioni na prvim poslijeratnim linijama kompanije koja je dobila ime "Jugoslovenski Aerotransport" čiji je nasljednik JAT Airways.
JAT je važio za vodeću kompaniju na Balkanu.