Foto: Luka Gerlanc/Cropix
MINISTAR znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović danas boravi u Zadru. Obići će gotovo dovršen, a u međuvremenu djelomično devastiran i opljačkan Centar za rehabilitaciju i odgoj mladih i djece s posebnim potrebama na Mocirama.
U Osnovnoj školi Šimuna Kožičića Benje, ministar je predstavio prvi modul zdravstvenog odgoja.
"Danas smo u Zadru jer smo dobili poziv. Budući da smo ovo predstavljanje imali u Rijeci, Splitu, Osijeku i Zagrebu, iz jedne škole u Zadru su nas pozvali da dođemo. Danas ćemo razgovarati o prvom modulu, modulu 'Živjeti zdravo' jer se pokazalo da su naša djeca predebela, da se loše hrane, da su premalo tjelesno aktivna i upravo taj modul 'Živjeti zdravo' treba ih potaknuti da žive zdravije, a to znači onda duže i kvalitetnije", rekao je Jovanović.
Ove godine Ministarstvo je uvelo novinu elektronskog upisa u srednje škole. Osim smanjenja reda i gužvi usred ljetnih vrućina, učenici se mogu upisati putem računala, dodaje ministar.
"Elektronski upis koji kreće ove godine je jedan veliki pomak. On osigurava transparentnost, pravednost i veću dostupnost svim učenicima iz bilo kojeg dijela Hrvatske koji se sada preko interneta mogu upisati u onu školu u koju žele. Dakle, netko s jednog otoka može se upisati u školu u Zagrebu, a da pritom ne mora ostvarivati brojne troškove koje bi imao da mora otići u Zagreb i nositi sve papire koji su potrebni. Za upise u prvi razred srednje škole bit će potrebna samo jedna veza, za razliku od prijašnjih brojnih veza koje su se potezale. U ovom slučaju, dobra internetska veza", istaknuo je Jovanović.
Povećanje nasilja u školama rezultiralo je potpisivanjem peticije 7 tisuća hrvatskih prosvjetara, kojom traže mjeru suspenzije učenika problematičnog ponašanja s nastave. Ministar Jovanović je rekao kako to nije rješenje i lopticu prebacio opet na nastavnike.
"Uzmimo situaciju da neki učenik i neki razred pokazuju nasilničko ponašanje. Najprije treba vidjeti je li to ponašanje prisutno samo kod jednog ili kod više nastavnika. Mislim da učitelj svojim autoritetom, stavovima i radom mora biti u stanju nositi se s razredom u kojem postoji problematičan učenik. Ako ne, onda u suradnji s pedagogom i psihologom treba pomoći tom učeniku", rekao je ministar u programu Novog Radija.