TKO KAŽE da Crkva ne ide ukorak s vremenom.
Godinama je vodila rat protiv trgovačkih centara, proklinjala pohlepu njihovih vlasnika, zauzimala se za radnice koje se nedjeljom odvlači od djece i obitelji, obrušavala se na sirenski zov šopinga koji zabludjele vjernike skreće s utabanih staza prema crkvenim oltarima...
A sada, eto, u trgovačkim centrima dijeli letke protiv zdravstvenog odgoja. Pa čak i nedjeljom.
Zna Crkva gdje će naći vjernike
Shvatila je da će do vjernika ipak lakše doprijeti u šoping centrima nego u crkvama. Naročito nedjeljom. I tako se prilagodila prilikama: križarski rat protiv spolnog odgoja ipak joj je važniji od križarskog rata protiv konzumerizma ili rada nedjeljom.
U tome je, kojeg li čuda, pronašla prirodnog saveznika - Ivicu Todorića.
Upravo onog koji tjera svoje radnice da rade nedjeljom, pa čak noću dok mimo radnog vremena slažu robu, onog koji ne plaća svoje dobavljače ili im daje bonove za Konzum, onog koji se pod sumnjivim okolnostima dočepao tog istog Konzuma i uselio u dvorac-spomenik kulture...
Za ovakvu Crkvu takav Todorić zapravo je idealan saveznik.
Našao medo konjića
Jer, radi se o Crkvi koja više vodi računa o svojim palačama od oniksa, o proračunskim primanjima, o imovini i privilegijima, pa čak i o ulaganjima u trgovačke centre (poput centra Vladimira Zagorca na Kaptolu), nego o sve siromašnijim vjernicima.
Dakle, našla krpa zakrpu. Ili za ovu prigodu, našao medo konjića.
Todorić je pošten po mjerilima Crkve, skroman po mjerilima Crkve, domoljuban i izdašan baš po mjerilima Crkve. Crkva ne zaboravlja da je on u prošlosti davao izdašnu pomoć Caritasu - u bonovima - kao ni da je svoje proizvode omatao u hrvatsku zastavu dok je nekontrolirano uvozio robu iz tko zna kojih sve zemalja.
Sveti savez
Zbog svega toga ovaj sveti savez Kaptola i Konzuma u borbi protiv zdravstvenog odgoja kako ga vidi Ministarstvo prosvjete principijelan je koliko i logičan. Očekivan, koliko i iritantan.
Ali opet, da ne bi bi bilo sve tako crno, pokazuje na što je sve Kaptol spreman kako bi srušio taj famozni spolni odgoj.
Spreman je izaći iz crkava i škola, iz domova i institucija, i kročiti u mračne koridore šopinga, tamo gdje vladaju materijalizam i pohlepa i gdje se rad nedjeljom smatra "grešnim i nepoštenim", kako bi iščupala vjernike iz ralja... Ali ne konzumerizma, nego homoseksualizma.
Ako je Isus potjerao prodavače ispred vrata jeruzalemskog hrama, Bozanić je vjeru doveo direktno do vrata (pre)prodavača.
Zna on dobro gdje će pronaći vjernike.
Leci uz kondome
Ova kolaboracija Todorića i Bozanića otvara i brojne druge mogućnosti. Todorić bi mogao početi prodavati oprost grijeha (penzionerima do podneva uz popust) Bozanić bi na Radio Konzumu mogao držati misu nedjeljom, u crkvenu škrabicu mogli bi se ubacivati bonovi za Konzum, a Crkva bi mogla u velmoškom dvorcu, takozvanim K-ulmerovim dvorima, sagraditi jednu kapelicu, samo za vlasnikovu obitelj.
Zasad je, pak, ostala činjenica da je Kaptol izreklamirao Todorićeve tvrtke i neizravno pozvao vjernike da pohode upravo njegove dućane i kioske. Pa i da usput kupe poneki kondom ili pornić. Zlu ne trebalo.
Konzum je tako dobio novu robnu marku - K-aptol.