Foto: ZA GRAD
Naime, prosječna brzina kojom je Konjka vozila bila je 7,5 km/h. Udaljenost od Kvatrića do Zapadnog kolodvora pokrivala je za oko 30 minuta. Jednako toliko danas treba modernim Končarovim tramvajima koje su ZET koštali milijune kuna.
Promet se u 120 godina nije ubrzao
"Danas su građani mogli iskusiti jednako brz prijevoz, ali po duplo nižoj cijeni", istaknuo je supredsjednik stranke ZA GRAD, Marko Gregović.
"Ovom akcijom pokazali smo da je tužno što se prometna politika nije uspjela ubrzati, štoviše promet je učinila bitno sporijim i skupljim. Fizičkim odvajanjem 'žutih traka' od ostatka kolnika moguće je udvostručiti brzinu javnog prijevoza u gradu i učiniti ga atraktivnijim građanima - a to ne traži velike izdatke", zaključio je Gregović.
Karta za pet kuna ZET-u bi čak i povećala prihode
Osim udvostručenja brzine javnog prijevoza kroz fizičko odvajanje traka, prijedlog stranke ZA GRAD "ZET za PET" sastoji se i od smanjivanja cijene jednosmjerne karte ZET-a na pet kuna. Istraživanje je pokazalo je da smanjivanje cijene karte na pet kuna donosi iste prihode ZET-u kao i sadašnja previsoka cijena jer će se ljudi češće odlučiti koristiti javni prijevoz i za njega platiti kartu.
"Rezultati studije također pokazuju da bi smanjenje cijene karata dovelo do manjeg broja ljudi koji ne plaćaju kartu što bi dugoročno ZET-u čak i povećalo prihode", izjavila je supredsjednica stranke ZA GRAD Iva Kvakić, temeljeći ove tvrdnje na slučaju Beča gdje je, kao rezultat pojeftinjenja karata 2012. godine, ukupan broj mjesečnih pokaza porastao za 40 posto.