Koja je budućnost hrvatskog ratnog zrakoplovstva?

KOJA je budućnost hrvatskog ratnog zrakoplovstva - pitanje je koje je mučilo sve dosadašnje ministre obrane, pa tako nije zaobišlo ni aktualnog Antu Kotromanovića. Planovi postoje, no sve ovisi o financijama.

"Ove godine ćemo donijeti odluku o višenamjenskom borbenom zrakoplovu. Još ćemo vidjeti hoćemo li produživati resurse ili ćemo ići u nešto drugo", istaknuo je za nedavnog posjeta Vukovaru ministar obrane Kotromanović.

Presudit će novac

Predsjednik Josipović za Media servis potvrdio je da će presuditi stanje financija, no da je želja, ali i odluka struke i politike da se sačuva Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. "Sasvim je sigurno da ćemo zadržat sposobnost nadzora našeg zračnog prostora. Hoće li se stvar nekako riješiti remontom postojećih zrakoplova plus eventualnom nabavkom još jednog aviona ili će biti bez toga aviona to u prvom redu ovisi o financijama s kojima će Ministarstvo obrane moći baratati", rekao je Josipović.


Pantovčak je ipak bliže ideji da se MIG-ovi koje imamo pošalju ponovo na remont, najvjerojatnije u Rumunjsku, dok će se dio njih ipak morati otpisati. Vojni analitičar Igor Tabak ističe to je definitivno najjeftinije rješenje no da se radi samo o kupovanju vremena. "To ne donosi odluku jer su to i dalje 'stare mašine'. Da li mi modernizirali neke naše ili kupili rabljene modernizirane, to nam ponovno daje par godina. Mi ćemo se koju godinu, nadajmo se nakon ove krize, ponovno naći pred strukturnim pitanjem", kazao je Tabak.

Ugovorna "čuvanja neba" nisu se pokazala kao dobra rješenja

Kupiti nove zrakoplove ili prepustiti čuvanje neba iznad hrvatskog tla nekoj drugoj zemlji. Tabak ističe da se ugovorna čuvanja neba nisu pokazala dobrim rješenjem. Osim što su skupa, problem je i brzina reakcije u kritičnim situacijama. Kao logično rješenje nameće se modernizacija, odnosno kupovina novih zrakoplova. No, to košta, ovisno o aranžmanu i do milijardu eura. Kombinacija je puno, no Tabak upozorava: uvijek si zadamo velike ciljeve, a kada dođe račun nastaju problemi.

"To se jako fino vidjelo i kod oklopnih vozila gdje je u trenutku postavljanja cilja kupovine smo bili jako rezolutni da bi se nakon toga počelo 'nebo rušiti' kad je trebalo početi plaćanja", rekao je Tabak. Bilo kako bilo, remontom starih MIG-ova zadržat ćemo nadzor nad svojim zračnim prostorom, a što će biti za par godina ovisit će isključivo debljini državnog novčanika.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.