Foto: teinteresa.es
OBJAVLJENO je ime kopilota koji je srušio avion. Radi se o Andreasu Lubitzu čiju je fotografiju objavio teinteresea.es, a prenijeli su je putem Twittera brojni strani novinari.
Lubitz je živio s roditeljima u Montbauru, a imao je i stan u Dusseldorfu, objavila je agencija dpa. Zasad nema informacija koje bi ga povezivale s teroristima. Prijatelji ga opisuju kao veselog mladića koji je energično ispunjavao svoje snove. Obožavao je trčati. "Formu je održavao trčanjem, često smo ga viđači da trči pored naše kuće. Bio je prijateljski raspoložen i trčao je za svojim snovima", pišu o njemu njemački mediji.
Članom lokalnog letačkog kluba postao je još kao tinejdžer, i san mu bio postati pilotom.
"Bio je potpuno normalan tip", kazao je Klaus Radke, voditelj lokalnog letačkog kluba u kojemu je Lubitz prije mnogo godina dobio svoju prvu letačku dozvolu.
"Andreas je bio veoma zabavan i prijatan, ovo mi je nezamislivo"
"Nemam riječi. Nemam objašnjenja za ovo. S obzirom na to da poznajem Andreasa, ovo mi je nezamislivo", rekao je Peter Ruecker, dugogodišnji član letačkoga kluba koji je dobro poznavao Lubitza.
"Andreas je bio veoma prijatan mladi momak koji je ovdje prošao obuku, bio je član kluba. Bio je veoma zabavan, unatoč tome što je ponekad bio pomalo tih. Bio je samo još jedan mladić, kao i mnogi drugi ovdje", istaknuo je.
Armin Pleiss, ravnatelj Mons-Tabor gimnazije u kojoj je Lubitz maturirao 2007. godine, rekao je za Reuters kako je "jednako šokiran i iznenađen kao i ostali".
Germanwings nije obznanio mnogo detalja o kopilotu, istaknuli su tek kako je Lubitz iza sebe imao oko 630 sati leta, dok je kapetan aviona imao preko 6000 sati te radio u Lufthansi preko 10 godina.
Kopilot Lubitz Lufthansinu obuku prošao je na akademiji u Bremenu.
"Imao je mnogo prijatelja, nije bio samotnjak. Bio je integriran u grupu. Naš klub uglavnom okuplja mlade ljude koji dobivaju instrukcije iz leta jedrilicama kako bi dobili dozvole te, eventualno, kao što je bio slučaj i kod Andreasa, krenu putem komercijalnog zrakoplovstva", zaključio je Ruecker.
Istovjetno mišljenje je za RTL radio ponudio i jedan od stanovnika Montbaura: "On je bio potpuno normalan. Bio je jako sretan sa svojim poslom. On je bio zadovoljan i sretan jer je postigao svoj san i od amaterskog postao profesionalni pilot. On nije imao problema. Ja ne mislim da je mogao napraviti takvu stvar".
Obitelji žrtava podigle šatore u mjestu kraj poprišta tragedije
Obitelji žrtava podigle su šatore nedaleko od mjesta gdje je zrakoplov pao te su započele mise za pokojne putnike. U poslijepodnevnim satima mnogobrojne obitelji otišle su do nadomak mjesta nesreće, kako bi se na kraju vratile u sedam autobusa do mjesta gdje se održava misa, javlja HRT s mjesta događaja.
Dio obitelji nakon misa vratit će se svojim domovima, a dio će ostati u Francuskoj, nakon što su dali DNK kako bi se žrtve tragedije mogle identificirati.
Odali počast Lubitzu
Lubitzova obitelj došla je u Francusku zajedno s drugim obiteljima žrtava, no u međuvremenu je šokirana napustila grad. Policija čuva njihovu kuću.
U isto vrijeme su njemački piloti odali počast kolegi kopilotu Andreasu, za kojeg se skupljanjem sve više dokaza počinje vjerovati da je srušio zrakoplovGermanwingsa, u kojem je u utorak poginulo svih 144 putnika i 6 članova posade.
Putem pilotske web stranice društvo pilota LSC Westerwald e.V. objavilo je poruke o tuzi koju osjećaju povodom smrti kopilota Andreasa.
"Članovi LSC Wedterwalda primili su vijest o pogibiji svojih kolega s najdubljom žalošću. Odajemo počast Andreasu kojem je posao pilota bio san još kada nam se pridružio kao tinejdžer", napisali su.
"Počeo je u školi jedriličarstva, da bi došao do upravljanja Airbusom 320. Znao je točno kako će ispuniti svoje snove - one koji su ga sada odveli u smrt. Žalimo za gubitkom dragog člana, kao i ostalih 149 žrtava nesreće. Njihovim obiteljima šaljemo najiskrenije suosjećanje. Nećemo zaboraviti Andreasa", napisali su na službenim stranicama.
Ništa neobično na nedavno izbrisanom Facebook profilu
Nedavno izbrisana Facebook stranica s Lubitzovim imenom prikazuje nasmiješenog muškarca u tamnosmeđoj jakni ispred Golden Gate mosta u Kaliforniji.
Stranica nudi malo sadržaja koji bi mogli otkriti zašto je 28-godišnjak namjerno srušio zrakoplov. Guardian ocjenjuje da je riječ o tipičnom mladiću čije objave pokazuju interes za tehnološke naprave, elektroničku glazbu i kuglanje.
Među stvarima koje je lajkao su službene stranice Lufthanse i stranice posvećene tehničkim specifikacijama Airbusa A320 i američkog aviona Beechcraft Bonanza. Među objavama se spominje i Alexander Gerst, njemački astronaut koji se prošle godine vinuo do Međunarodne svemirske stanice.
Guardian piše da se Lubitzov društveni život odigravao u obližnjem gradu Koblenzu. Među poveznicama su lokalna izletišta, kuglana, noćni klub Agostea Nachtarena i podružnica Burger Kinga. Stranice otkrivaju da je Lubitz volio elektroničku glazbu iz produkcije Paula Kalkbrennera i francuskog DJ-a Davida Guette.
Pilot je na Facebooku pokazivao i smisao za humor kroz poveznicu na stranicu "Što muškarci rade kad su sami" koja nije odredište za samce, već za muškarce željne zabave.
"Drugi pilot ga je iza vrata molio da ga pusti unutra, čak je i zaplakao"
Samo je jedan pilot bio u kokpitu u trenutku rušenja zrakoplova", izvjestili su ranije iz ureda njemačkog javnog tužitelja. Francuski tužitelj Brice Robin rekao je na izvanrednoj press konferenciji da je rušenje aviona bilo "dobrovoljno".
"Pilot je posljednjih deset minuta sam bio u kabini. Sigurno je bio živ. Nije rekao ni riječi. Drugi pilot ga je iza vrata molio da ga pusti unutra. Nekoliko puta je i zaplakao", ispričao je Robin.
Pred pilotskom kabinom je došlo do nasilne borbe dok se jedan od pilota pokušavao vratiti unutra, otkrili su istražitelji koji proučavaju crnu kutiju iz Airbusa. Jedan od pilota nakon toga je zabarikadirao vrata od kabine sa sjedalicom, a drugi je pokušavao ući unutra. Piloti su vikali jedan na drugoga na njemačkom jeziku. Istražitelji za sada vjeruju da je komunikacija među dvojicom pilota sve do tog trenutka bila opuštena i rutinska.
Prekinuo obuku 2009. godine zbog depresije?
Matthias Gebauer, novinar Spiegela, na Twitteru je objavio kako su Lubitzovi prijatelji rekli da je kopilot 2008./2009. prekinuo letačku obuku zbog depresije i zamora, prenosi Guardian.
Navodno je upravo zbog toga uzeo nekoliko mjeseci odmora, kao što je danas potvrdio šef Lufthanse Carsten Spohr.
"To nije ništa neuobičajeno. Ne znam zašto je prekinuo obuku na nekoliko mjeseci, no nakon toga je ponovno položio sva potrebna ispitivanja i testove. Procijenjeno je kako je 100 posto u stanju letjeti", kazao je Spohr.
Dodao je kako je Lubitz ostvario sve preduvjete da bi mogao letjeti te kako na njegovu prijašnju izvedbu nije bilo negativnih komentara.