Foto: Dragan Matić/Cropix
HRVATSKA turistička zajednica kojom predsjedava ministar turizma Dario Lorencin, odabrala je milijun kuna skuplju ponudu za izradu Strateškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020.
Na nedavnoj sjednici HTZ-a kojoj je predsjedavao ministar Lorencin, prihvaćena je ponuda tvrtke AHR Asesores en tourismo, Hoteleria y Recreacion iz Barcelone u zajednici ponuditelja s tvrtkom Horwath consulting iz zagreba koju vodi dr. Miroslav Dragičević, u iznosu od 3.781.500,00 kuna bez PDV-a, odnosno 4.551.000,00 kuna s PDV-om.
Druga ponuda, renomirane svjetske tvrtke A.T. Karney, iznosila je 2.697.000,00 kuna bez PDV-a, odnosno milijun kuna manje od odabrane ponude. Treći ponuđač, tvrtka Kohl i partneri eliminirana je zbog nepotpune dokumentacije. Zanimljivo je, kako je njihova ponuda bila samo 81 tisuću kuna manja od one španjolsko-hrvatskih ponuditelja i iznosila je 3.700.000,00 kuna.
Već lani su pričali tko će dobiti!?
Sveobuhvatne reference konzorcija THR/Horwath consulting puno su šire te obuhvaćaju više od 30 turističkih marketinških planova i projekata za glavna svjetska turistička odredišta. Na sjednici Turističkog vijeća održanoj 27. lipnja 2013. jednoglasno je prihvaćeno obrazloženje i prijedlog stručnog povjerenstva pa je Hrvatska turistička zajednica zadužena za potpis ugovora s izvršiteljem te za daljnje vođenje projekta. U obrazloženju HTZ-a povodom odabira izvođača Strateškog plana hrvatskog turizma stoji kako bi navedeni plan trebao definirati cjelokupni okvir strateškog i operativnog djelovanja HTZ-a u pogledu strategije brenda, strategije marketinga po prozivodima, tržišne komunikacije , distribucije i prodaje vrijednosti.
Drugi ponuđač, američka tvrtka A.T. Kearney, koja po tvrdnjama HTZ-a nije imala dovoljno referenci za dobivanje natječaja iako je njihova ponuda bila milijun kuna niža, ubraja se u 10 najvećih konzultantskih tvrtki na svijetu. Osnovana je 1926. u Chicagu, a osim u Americi djeluje i u 45 ureda u Evropi, Aziji i na Bliskom Istoku i već godinama je strateški partner najpoznatijoj globalnoj konzultantskoj tvrtci McKinsey&Company.
U tijeku je i restrukturiranje HTZ-a koje je uznemirilo duhove zaposlenika jer se započelo s otkazima, a zaposleno je i 14 novih djelatnika. S raznih strana mogu se čuti kritike da vrhunac turističke sezone nije dobro razdoblje za restrukturiranje HTZ-a, dok mnogi turistički stručnjaci kritiziraju način na koji je pripremljena ova turistička sezona u Hrvatskoj.