Foto: Hina
PREMIJER Zoran Milanović ocijenio je u utorak da sigurnost Hrvatske nije upitna pa se treba usredotočiti na povlačenje sredstava iz europskih fondova radi gospodarskog razvitka.
Pozivajući u svojem govoru više puta na korištenje sredstava iz EU fondova, Milanović je rekao kako središnja hrvatska vlast ima ključnu i nezaobilaznu odgovornost za realizaciji tih sredstava.
Milanović: Hrvatska među prvima u EU usvojila operativni program
"Ti fondovi su mjera uspješnosti i smisla ulaska Hrvatske u EU", poručio je premijer. Hrvatska plaća milijunske iznose za članarinu u EU, ali joj zauzvrat na raspolaganju stoji dva i pol do tri puta više iz EU fondova, dodao je.
"Ima zemalja koje taj posao rade loše, ali Hrvatska taj posao radi dobro. To govorim s punom odgovornošću i izazivam svakoga na javnoj sceni, da u političkoj debati pokuša dokazati drukčije", poručio je Milanović.
Pritom je podsjetio kako je Hrvatska među prvima u EU usvojila operativni program na kojem su radili hrvatski stručnjaci, "hrvatska administracija, a ne njemačka".
Programi financirani sredstvima iz EU fondova "nisu priče niti bajke", rekao je i kao primjer naveo gradnju mosta prema Čiovu, što se financira sredstvima iz EU fondova. Spomenuo je i Pelješki most rekavši kako taj most "nije ničiji kapric, ničiji politički projekt nego je hrvatski projekt".
"Sada su financije za taj most čiste, novci postoje, pa će se kao i u slučaju Čiova taj most u Hrvatskoj graditi, jer to treba i to nije šala", kazao je Milanović.
Milanović: Bili smo prinuđeni graditi prometnu infrastrukturu kreditima
Podsjetio je kako je ranije nekoliko puta pokušano da tvrtka Konstruktor gradi Pelješki most, ali nije bilo novaca. "To je bilo kažnjivo djelo, pa su ti ugovori raskinuti", dodao je.
Među prometnim projektima koji će se graditi Milanović je spomenuo zračne luke u Dubrovniku i Zagrebu. Također je podsjetio na odluku Vlade da se za projekt Kupari uputi javni poziv investitorima koji su spremni za investiciju vrijednu stotine milijuna eura.
Milanović je istaknuo kako je Hrvatska ranije bila prinuđena graditi prometnu infrastrukturu kreditima, pa je "napravljen ceh koji sada moramo platiti".
"Za gradnju cestovne infrastrukture EU nije dala ni kune, jer Hrvatska tada nije bila članica EU, a morali smo graditi te ceste pod pritiskom okolnosti i izazova konkurentnosti u turizmu", kazao je.