I PETI dan nakon razaranja koje je prouzročio uragan Sandy veliki dio pogođenih područja još uvijek ima problema s dobivanjem osnovnih potrepština za život. Brojne četvrti u New Yorku i dalje su bez struje, na benzinskim postajama teško se dolazi do goriva za vozila i generatore, a po ulicama grada mogu se vidjeti obitelji, umirovljenici i mladi kako kopaju po kontejnerima za smeće i tragaju za hranom. Prema posljednjim procjenama, Sandy je u SAD-u i Kanadi uzela 102 života, a ukupna šteta procjenjuje se na 50 milijardi dolara.
Gotovo milijun ljudi u državi New York je bez struje, a frustracija sporim oporavkom raste. Ukupno je na istočnoj obali bez struje 2,5 milijuna potrošača. Američki predsjednik Barack Obama rekao je da povratak električne energije "kritično pitanje". Dodao je i da će oporavak biti "težak i bolan". Oko 80 posto sustava podzemne željeznice sada normalno radi, ali u New Jerseyju i dalje vlada nestašica goriva pa je guverner Chris Christie u dvanaest sjevernih okruga ograničio potrošnju. Vozila s neparnim tablicama tako smiju voziti samo neparnim datumima, dok ona s parnima voze na parne datume, što je mjera uštede goriva koja se prije nekoliko desetaka godina provodila i kod nas.
Jedan od najpoznatijih svjetskih maratona, onaj u New Yorku, otkazan je zbog oluje Sandy. Potvrdu te odluke dao je i njujorški gradonačelnik Michael Bloomberg.
"Maraton je bio integralni dio života New Yorka kroz 40 godina, u njemu redovito sudjeluju tisuće naših sugrađana i još više stranaca, milijuni ga gledaju preko TV ekrana, no sad smo ga morali otkazati. Previše je kontroverzi oko njega u ovom trenutku, previše je posla na obnovi nakon oluje Sandy da bi smo ga ipak organizirali", kazao je Bloomberg dodajući kako je ipak najvažnije za grad da se normaliziraju prometnice i život vrati u normalu.
Inače, maraton u New Yorku se održava od 1970. godine i smatra se uz one u Bostonu i Chicagu najpoznatijim u svijetu.
Njujorčani u redovima za benzin
Redovi vozila u New Yorku koja čekaju na gorivo su se još produžili jer se kupovina iz straha od nestašice pojačala iako su naftovodi i tankeri ponovno u ograničenoj mjeri počeli opskrbljivati grad. Rad u složenoj mreži spremišta i cijevi newyorške luke i dalje je ograničen.
Benzin i dizelsko gorivo potrebni su i domaćinstvima i tvrtkama za rad generatora koji im osiguravaju struju. Vlasti nastoje riješiti to pitanje, ali bez struje za crpke i spremnike lanac opskrbe ne može funkcionirati. Neki ljudi su redove na benzinskim postajama usporedili s onima koji su se mogli vidjeti za naftne krize sedamdesetih godina prošlog stoljeća.