Zatražite zaštitu svojih prava, opomene nisu po zakonu
Podsjećamo, nedavno su prihvaćene izmjene Zakona o zaštiti potrošača prema kojima je zabranjeno naplaćivati opomene za račune odnosno potrošači plaćaju samo svoj stvarni dug i kamate, ali više ne i troškove opomene. Opomene više ne smiju slati niti trgovci, javna poduzeća, teleoperateri ali niti banke.
No, vrlo brzo banke su doskočili tom problemu te se "opomena" sada zove "obavijest" i korisnika košta 20 kuna. Da je riječ o izigravanju Zakona potvrdili su nam i u Ministarstvu gospodarstva.
"Potrošači se za nepoštivanje zakona mogu obratiti Državnom inspektoratu i zatražiti zaštitu svojih potrošačkih prava", rekli su nam iz Ministarstva gospodarstva.
Ne mogu se naplaćivati opomene
Kako su nam pojasnili Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača koji je objavljen u "Narodnim novinama" izmijenjen je članak 12. tako da je dodan novi stavak 5. koji glasi "Izdavanje opomene radi naplate dospjelih novčanih potraživanja nije dozvoljeno naplaćivati".
"Navedeni Zakon je stupio na snagu 21. srpnja 2012., te od toga dana bankama nije dozvoljeno naplaćivati slanje opomene potrošačima radi naplate dospjelih novčanih potraživanja", zaključuje su odgovoru Ministarstva gospodarstva.