Screenshot: IKREmedia/YouTube
KRŠĆANSTVO, Židovstvo i Islam nemaju ništa manju ratničku povjest jedni od drugih, a pogrešna ljudska tumačenja Kurana, Tore ili Biblije ne smiju biti opravdanja za nasilje u ime Boga, istaknuto je u četvrtak navečer na tribini "Nasilje u ime Boga" u zagrebačkom Nadbiskupijskome pastoralnom institutu.
Džihad znači trud da se živi u skladu s Božjom rječju
Naglasio je i da su lošem imidžu muslimana među nemuslimanima dobrano svojim krivim tumačenjem Islama, privatnim ratovima i lošom islamskom praksom doprinjeli pojedini muslimani. Mešić je kazao i da se danas Džihad većinom iz neznanja prevodi kao Sveti rat, što ne postoji u Kuranu. Džihad znači trud da se živi u skladu s Božjom rječju, pojasnio je.
"Džihad nije objava rata drugim religijama, osobito ne židovima i kršćanima", naglasio je Mešić i dodao da je bespravno oduzimanje živata u Islamu neoprostivi grijeh i obaveza je islamske vlasti da kazni počinitelja. "Svetost života je u islamu zagarantirana za svakoga, bez obzira na vjeru", kazao je Mešić. Osudio je i pojedine muslimane i muslimanske grupe koje vode svoje ratove protiv nemuslimana te ubijajući nevine ljude rade više štete nego koristi islamskoj zajednici. Naglasio je da velika većina muslimana želi miran suživot sa svojim susjedima nemuslimanima što, nažalost, danas moraju stalno dokazivati i stalno se opravdavati.
Nasilje u Starom zavjetu
Navodeći i da kršćanstvo kroz povijest nije bila pacifistička religija, ali je Evanđelje pacifističko, Darko Tepert s Katoličkog bogoslovnog fakulteta kazao je da današnji kršćani dijelove Starog zavjeta čitaju s nelagodom, jer u njemu ima dosta nasila, pri čemu ratovi i ubijanja u Bibliji nisu osuđeni već su prikazani kao Božja volja. Za razliku od Starog, u Novom zavjetu kršćani mogu čitati o Božjoj ljubavi prema čovjeku, ističe Tepert i dodaje kako nasilje nije Božja volja, već način na koji je ta volja protumačena.
Navodi i da papa Franjo danas u svojim govorima i spisima pokušava izostaviti nasilje nad savješću ljudi, koje u nekim slučajevima mogu vršiti državne institucije ili institucija Crkve. "Kršćanstvo u Isusovo ime mora činiti dobro, a ne nasilje", kazao je Tepert.
Glavni rabin Židovske vjerske zajednice "Bet Israel" Kotel Da-Don najvećim problemom smatra kada ljudi počnu s komentarima što Bog misli. Kada neki ljudi uzimaju tekst iz Biblije ili Kurana da se treba ubiti ljude ili neku skupinu, to je daleko od Boga, upozorio je. Istaknuo je i da pogrešno komentiranje svetih spisa i Božjih naredbi ne može biti opravdanje za nasilje.