Monetizacija autocesta: Stigle neobvezujuće ponude, iznosi su tajna

Foto: FAH

MINISTARSTVO pomorstva, prometa i veza objavilo je kako je Povjerenstvo za koncesiju danas evidentiralo da su u propisanom roku prema postupku javne nabave pristigle ponude kvalificiranih natjecatelja za koncesiju  upravljanja i održavanja autocesta HAC-a i ARZ-a.

"Budući je riječ o pregovaračkom postupku s prethodnom objavom, Ministarstvo pomorstva,prometa i infrastrukture, sukladno članku 36. stavak 4. Zakona o javnoj nabavi, u ovoj fazi postupaka ne smije iznositi podatke o sudionicima u postupku, odnosno natjecateljima, sve do zaprimanja i javnog otvaranja konačnih ponuda.

Što se tiče hodograma budućih aktivnosti možemo izvijestiti da nakon prikupljanja neobvezujućih ponuda počinje pregovarački postupak sa natjecateljima, koji bi trebao trajati do četiri mjeseca.

Nakon pregovaračkog postupka, finalizira se koncesijski ugovor te se dostavlja natjecateljima.

U prvoj polovici travnja 2015. natjecatelji će biti pozvani na predaju konačnih, obvezujućih ponuda, čije će otvaranje biti javno", javlja MPPI.

Slijedi odabir najpovoljnije obvezujuće ponude, a jedini kriterij bit će cijena, odabir najviše ponuđene vrijednosti. Ugovor o koncesiji bit će u toj fazi objavljen.

Odabrani koncesionar imat će rok od tri mjeseca da, ukoliko već nije, zatvori financijsku konstrukciju te uplati jednokratnu koncesijsku naknadu u državni proračun i preuzme koncesiju upravljanja i održavanja autocesta HAC-a i ARZ-a.

Hajdaš Dončić zadovoljan

Ministar mora, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u petak kako je vrlo zadovoljan prispjelim ponudama za monetizaciju autocesta, te istaknuo kako će konačna ponuda, koja će biti poznata početkom ljeta, biti konkurentna, ali da sukladno Zakonu o javnoj nabavi i ekonomskoj logici ne može govoriti o detaljima.


Na inzistiranje novinara nakon sjednice Povjerenstva za željeznicu, ministar je pojasnio kako bilo kakav komentar iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture može dovesti do poništenja cijelog natječaja, te da se ne smije znati ukupan broj "bidera" (ponuditelja), jer to Hrvatskoj jača pregovaračku poziciju.

Upitan o sljedećim koracima, Hajdaš Dončić je rekao kako će se proučiti prispjele ponude nakon čega slijede pregovori s ponuditeljima koji će trajati tri do četiri mjeseca. Potom im se šalje konačni prijedlog ugovora o koncesiji, koji mora biti verificiran od strane Europske komisije, odnosno njezina Vijeća za konkurentnost.

"Bez potvrde Europske komisije samog ugovora neće moći biti, kao ni njegova potpisivanja", poručio je. U konačnici, kada ćemo moći komunicirati, to će biti javno otvaranje ponuda idućeg ljeta, ovisno o tijeku pregovora, gdje će potencijalni koncesionari tada imati samo jednu obvezu - "da na crtu upišu iznos novca", dodao je Hajdaš Dončić.

Najavljeni referendum protiv monetizacije autocesta nije želio komentirati jer to, kako je rekao, nije u opisu njegova posla.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.