Foto: Agrokor.hr
"ZBOG francuskih vina s reklame Lidla ja se preznojavam već tjednima!", naglasila je izvršna dopredsjednica Agrokora Ljerka Puljić govoreći na godišnjem skupu trgovaca i prehrambene industrije o temi "Hrvatska nakon ulaska u EU". Puljić je u svom govoru naglasila i kako sada zbog većeg ulaska francuskih vina, mora kao najveći proizvođač vina "štimati" marže. Naime, trgovački lanac Lidl u sklopu akcije "tjedan povoljnih cijena" najavio je francuska vina što je bio okidač predstavnici Agrokora da naglasi kako taj lanac ulazak Hrvatske u Europsku uniju mjesecima obilježava puneći police uvoznim asortimanom. Puljić je stoga pitala, zašto trgovački lanci u inozemstvu nisu iskoristili ulazak Hrvatske u EU za promociju naših proizvoda.
Konzumu nije lako...
"Hrvatski trgovci posluju u znatno težim uvjetima od europske konkurencije", rekla je Puljić požalivši se kako strani diplomati koji posjete Agrokor očekuju odgovor na pitanje koliko se proizvoda iz njihove zemlje može staviti na police Konzuma. Čelnica Agrokora koja je ujedno i predsjednica Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore pozvala je na partnerstvo domaćih proizvođača i trgovaca protiv "jakih globalnih igrača".
Štoviše, Puljić je otvoreno kritizirala lanac SPAR, zamjerivši im zašto u Austriji nisu imali veliku reklamnu kampanju s kojom bi pozdravljali ulazak Hrvatske u EU. Dobila je odgovor kako je ta inicijativa na hrvatskoj strani koja se mora izboriti za nova tržišta.
Na skupu je govorio i predsjednik HGK Nadan Vidošević koji je naglasio kako bi upravo politika trebala biti ta koji će domaćim trgovcima i proizvođačima omogućiti izlazak na nova tržišta jer se rast ne može generirati na domaćoj potrošnji. Prezentiran je i podatak kako u Hrvatskoj 10 najvećih trgovačkih lanaca drži 74 posto tržišta. Uslijed višegodišnjeg pada kupovne moći razvila se zapravo žestoka bitka za svakog kupca. S druge strane malo se napravilo kako bi se zaštitio hrvatski proizvod odnosno domaća proizvodnja.