Nakon najvećeg poskupljenja goriva u povijesti, cijene opet rastu

Foto: FAH

NAKON što smo prošlog tjedna doživjeli najveće jednokratno poskupljenje goriva u povijesti, izgleda kako će cijene goriva nastaviti rasti.

HRT doznaje kako će noćas eurodizel poskupjeti za 6 lipa po litri, a eurosuper 95 i 98 za 8 lipa.

Podsjetimo, 21. travnja došlo je do drastičnog rasta cijena goriva, nikada ranije zabilježenoga u Hrvatskoj. Već je tada bilo jasno kako, s obzirom na to da je cijena sirove nafte na svjetskim tržištima posljednjih tjedana porasla za oko 15 posto, a bazna cijena benzina u Hrvatskoj u istom razdoblju za oko šest posto, možemo očekivati nastavak rasta cijena goriva i u idućim tjednima.

> Zbog Vladinog krpanja proračuna zabilježen najveći skok cijena goriva ikad
 

S turističkom sezonom pred vratima i porastom potražnje za gorivom koji ona donosi, postoji mogućnost da cijena litre benzina u ljetnim mjesecima dosegne 11 kuna, a litra eurodizela pređe 10 kuna, kao u srpnju 2014. godine.

Iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika poručili su još prošloga tjedna kako će gorivo točiti u susjednim zemljama u kojima je ono jeftinije, a kazali su kako ne odbacuju ni mogućnost prosvjeda.

Rastrošna država i niže cijene goriva ne idu skupa

Država ubire dobar dio novca koji plaćamo za gorivo, kada zbrojimo državne namete, PDV i trošarine, dolazimo do postotka od 60 posto po litri goriva, skoro dvije trećine.

Tek jedna trećina onoga što plaćamo odlazi radnicima, prodavačima, prerađivačima, onima koji plasiraju gorivo i ostalima. Cijene goriva mogle bi biti niže, no uhljebnička mašinerija zahtjevna je za održavanje, ona košta. Tako se Vladino arbitrarno proglašavanje dizanja trošarina, s postojećim brojem zaposlenih u javnome sektoru, sa svim agencijama, odborima i inim "ovdje ću zaposliti stranačke kadrove" strukturama nameće kao idealno rješenje za namaknuti sredstva s kojima će se sve te parazitske tvorevine financirati.

Ina demantirala Marasa: Trošarine utječu na formiranje cijena goriva

Podsjetimo, nakon što je Vlada pretprošlog tjedna digla trošarine na gorivo, ministri su izjavljivali da hrvatski građani to neće osjetiti.

"Zbog povećanja trošarina ne bi trebalo biti posebnih povećanja cijena goriva ni za građane ni za industriju, budući da su cijene goriva u zadnje vrijeme padale", rekao je nakon dizanja trošarina Maras, no demantiran je već istog dana. Iz Ine su Indexu istoga dana kazali kako porast trošarina utječe na formiranje "maloprodajne cijene Ininih naftnih derivata".

"Iznos trošarina jedan je od faktora koji utječu na formiranje maloprodajne cijene Ininih naftnih derivata te njihov porast ili smanjenje ima utjecaj na cijene goriva na našim benzinskim postajama", rekli su nam iz Ininog Sektora korporativnih komunikacija.

Štern: Naspram prošlotjednog, ovo je tek mikroskok cijena

Davor Štern, bivši ministar gospodarstva, poduzetnik i aktualni zastupnik u gradskoj skupštini Grada Zagreba, za Index je pak kazao kako će najavljeni skok u cijenama biti "mikroskok", u odnosu na prošlotjedni "makroskok" cijena goriva.

"Gledajte, što se tiče utjecaja podizanja trošarina na cijene goriva, smatram da to treba posebno promatrati, i da podizanje trošarina nema značajan utjecaj na daljnji rast cijena.

Čeka nas mikroskok cijena u odnosu na prošli, veliki i osjetni skok, cijena će skočiti za par lipa, to je više korekcija cijena u odnosu na tečaj dolara, u odnosu na cijene derivata i ostalo. Nije drastično, veliko. Dugoročno, moguća su daljnja poskupljenja, kada uzmemo u obzir neizvjesnosti na Bliskome istoku i ostale faktore", kazao nam je Štern.

Odgovarajući na naše pitanje o mogućem rekordnom skoku cijena goriva za vrijeme sezone koja nam predstoji, Štern je istaknuo kako je sezona svakako period kada se može zaraditi na mnoštvu turista koji dolaze iz zemalja gdje je benzin skuplji.

"Država bi trebala s jedne strane iskoristi turističku sezonu, sve te silne automobile i turiste koji dolaze iz zemalja gdje je benzin skuplji pa toče kod nas, ali ne postoji mogućnost diferenciranja stranih i domaćih vozala, jer bi potez u tom smjeru u mrežu uhvatio domaće vozače. Ne znam što će država napraviti po tom pitanju, ostaje nam da sačekamo i vidimo", zaključuje Štern za Index.

 
 
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.