Foto: FAH
NAKON višemjesečne burne rasprave između Kršćansko-demokratske unije (CDU) kancelarke Angele Merkel i njezine sestrinske stranke Kršćansko-socijalne unije (CSU) iz Bavarske, ministar prometa Alexander Dobrindt odbacio je prvotnu zamisao da se poveća naknada za sve ceste.
Dobrindt, istaknuti član CSU-a, uvjeren je da nacrt zakona o naplati cestarine ne diskriminira strane vozače i da će izdržati moguću sudsku tužbu.
Prihodi će se koristiti za modernizaciju njemačkih cesta
"Naknada za infrastrukturu je razumna, poštena i pravedna", ustvrdio je, dodajući da će prihod od cestarine biti korišten samo za modernizaciju njemačkih autocesta i glavnih putova.
Cestarina bi se trebala početi naplaćivati 2016. godine, a vozači će je plaćati internetskom registracijom svojih registarskih pločica. Stranci će je moći plaćati i na benzinskim postajama.
Iznos cestarine temeljit će se na obujmu motora i utjecaju vozila na okoliš, a najveći će iznos biti 130 eura na godinu. Strancima je omogućeno plaćanje povremenog korištenja autocesta, pa će za 10 dana morati izdvojiti 10 eura, a za dva mjeseca 22 eura.
Ipak ništa od vinjeta
Raniji planovi da se cestarina naplaćuje prodajom vinjeta koje će se lijepiti na vjetrobran je napušten, nego će se to raditi elektronskom vinjetom. Registarske oznake auta će biti elektronski pohranjene čim se plati cestarina, a kamere kraj ceste će otkrivati neplatiše.
Njemačka na svojih 13.000 km autocesta već naplaćuje kamionima prema pređenoj udaljenosti, ali osobna vozila se i dalje voze beplatno. CSU argumentira da Francuzi, Talijani i drugi sada ne plaćaju za vožnju po Njemačkoj dok Nijemcima naplaćuju uporabu cesta u njihovim zemljama.
Ministar očekuje da će prihod od naplate cestarina od stranih vozača iznositi 500 milijuna eura nakon odbitka troškova naplate.