Foto: HRT
"Postoji europski fondovi iz kojih se to može financirati. Mislim da možemo od Europe dobiti dovoljno novca da realiziramo sve što je ovdje rečeno", izjavio je Jelić za HRT.
A rečeno je, između ostalog, da bi Jelićevi podvodni "lebdeći" tuneli mogli zamijeniti i Pelješki most. Splitski arhitekt tvrdi da bi njegovo rješenje bilo i do četiri puta jeftinije od kontroverznog mosta oko kojeg se već godinama vodi žučna javna rasprava.
Tunelima bi spajao otoke s kopnom, ali i međusobno
Jelićev je cilj spojiti više jadranskih otoka s kopnom, kao i međusobno, nizom tunela s višetračnim cestama. Jelićev je plan da se tunelske cijevi grade u hrvatskim brodogradilištima, što bi potaknulo i domaću privredu.
Predstavljajući projekt u Zadru prije mjesec i pol dana, Jelić je rekao da bi se povezivanje otoka Ugljana, Iža i Dugog otoka s kopnom moglo realizirati u roku od dvije godine, ali za tako nešto je nužno da "lebdeći" podvodni mostovi postanu državni projekt.
"Moje rješenje daje veze koje bi bile 20 do 30 metara ispod mora, to bi bio 'lebdeći most'. Sigurnost je neupitna, jer unutar mora su bolji uvjeti nego na kopnu. Ti naši otoci bit će dio europskog tla i normalno je da ih treba povezati, a onda bi otočani mogli živjeti primjerice na Ižu, raditi u Zadru i skoknuti u kazalište u Zagreb. U svijetu postoji više podmorskih tunela, ali ne ovakvih koji bi 'lebdjeli' na pola dubine mora", kazao je tada Jelić.