OBRANA optuženih za nesreću vlaka smrti u Rudinama u srpnju 2009. godine, danas je izvukla tešku artiljeriju. Najprije je Siniša Štimac, branitelj prvooptuženog Ivice Medaka (još jednom) zatražio multidisciplinarno vještačenje nesreće kako bi se utvrdilo je li osim retardanta bilo još uzročnika izlijetanja nagibnog vlaka, a onda je Jadran Franceschi, branitelj Joze Bazine, priložio podnesak, zapravo elaborat 15 profesora Strojarskog fakulteta u Ljubljani.
Vlak se morao zaustaviti najkasnije nakon dva kilometra!
"Retardant je kao kiša", istaknuo je Franceschi. Po elaboratu Slovenaca, vlak se unatoč retardantu TG-300 u najnepovoljnijim uvjetima morao zaustaviti najkasnije nakon dva kilometra. Ni u teoriji se nije mogla dogoditi situacija da vlak klizi 6 kilometara.
Obrana, stoga, sumnja da su nesreći kumovali i drugi faktori osim retardanta, eventualne neispravnosti na vlaku, a upitno im je i je li strojovođa Josip Palinić iskoristio sve kočničke sustave. Naime, na mjestu nesreće nisu nađeni tragovi pijeska, koji se koristi u izvanrednim situacijama.
"I ja se pridružujem prijedlozima. Koliko je naše vještačenje stručno obavljeno dovoljno govori podatak da je adhezijski faktor 0, što ne može biti ni u teoriji", kazao je Nediljko Ivančević, odvjetnik Drage Rogulja.
Tužilaštvo protiv novih dokaza
Prijedlozima obrane vrlo se energično suprotstavila tužiteljica Rene Laura. "Protivimo se prijedlozima obrane jer su usmjereni na odugovlačenje postupka", istaknula je Laura.
"Ovaj nalaz i mišljenje iz Slovenije ne može se koristiti u dokazne svrhe", upozorila je Laura.
"Nije nalaz, nego elaborat. Vi se protivite utvrđenju materijalne istine", požalio se Franceschi.
Bez ključa nema ni kočnica
Danas je svjedočio Mate Sekulić, strojovođa koji je upravljao vlakom smrti dan prije tragedije u Rudinama. Nije čuo da se itko žalio na ponašanje vlaka, tijekom njegove vožnje konstatirano je 127 prolaznih kvarova nagibne tehnike, nepravilan rad klime, jedan motor nije vukao punom snagom, amortizeri su škripali, ali to nije imalo utjecaja na rad nagibne tehnike...
Odvjetnik Franceschi zainteresirao se za ključ u kabini strojovođe. Zašto služi? Bez ključa u kontakt bravi ne mogu se koristiti kočnice, otkrio je Sekulić.
"Može li se ključ izvaditi?", zanimalo je Franceschija.
"Ne znam, ja to nikad nisam uradio", odgovorio mu je Sekulić.
Obrana, evidentno, želi uputiti na druge uzroke nesreće, rasvjetljavanju okolnosti nije nimalo pomogla činjenica što vlak smrti ni nakon gotovo dvije godine od tragedije u Rudinama još uvijek nije pregledan, dok se Povjerenstvo HŽ-a zaduženo za istragu raspalo prije više od godinu dana, bez jedinstvenog zaključka o uzrocima nesreće.