Ilustracija: scx.hu
OSNIVAČKA skupština Ebanke, prve hrvatske "etične banke" održat će se 22. travnja, u Zagrebu.
Ebanka bi svojim članovima-klijentima trebala osigurati najpovoljnije uvjete bankovnog poslovanja, a zbog drugačijih principa poslovanja, u odnosu na klasične komercijalne banke, klijenti bi trebali dobivati stalnu podršku u svom poslovanju.
Kako je planirano, prvo korak je Zadruga etičnog bankarstva, čiji članovi će biti suvlasnici Ebanke. Zadruga etičnog bankarstva je kao pravna osoba osnivač, jedini dioničar i 100%-tni vlasnik Ebanke d.d. Prema Zakonu o zadrugama svi članovi zadruge su ravnopravni i demokratski upravljaju zadrugom putem sudjelovanja u radu skupštine zadruge na principu jedan član – jedan glas.
Banka po Zakonu o kreditnim institucijama mora biti registrirana kao dioničko društvo, a za osnivanje banke potrebno je osigurati kapital od 40 milijuna kuna.
Međutim, da bi se osigurala ravnopravnost i demokratičnost ustroja Ebanke, ona će biti u 100%-tnom vlasništvu Zadruge etičnog bankarstva. Time se demokratska struktura odlučivanja zadruge direktno prenosi na upravljanje Ebankom d.d.
Bilo koja pravna ili fizička osoba može se učlaniti u Zadrugu etičnog bankarstva ukoliko prihvaća načela etičnog bankarstva. Učlanjivanjem u Zadrugu, članovi automatski postaju i suvlasnici Ebanke d.d.
Da bi pravna ili fizička osoba postala klijent Ebanke d.d., prvo mora postati njen suvlasnik odnosno učlaniti se u Zadrugu etičnog bankarstva.
Učlanjivanjem u Zadrugu etičnog bankarstva, članovi moraju uplatiti zadružni ulog u iznosu od 2.500 kuna.
Osim toga, postoje i dopunski ulozi, za temeljni kapital banke. Za fizičke osobe ne postoji minimalni iznos dopunskog uloga, dok za neprofitne pravne osobe on iznosi 7.500 kuna, za OPG-ove 12.500 kuna, obrtnike i mala i srednja poduzeća 17.500 kuna te za ostala poduzeća i poduzeća u vlasništvu jedinica lokalne samouprave 47.500 kuna.
Ako osnivanje Ebanke uspije i dobije licencu za obavljanje bankarskih usluga, građani će u njoj moći otvarati račune, vršiti transakcije i koristiti gotovo sve usluge koje nude i komercijalne banke.
Prema najavama, banka će biti usmjerena na korištenje internetskih alata, što će im već u startu donijeti znatne uštede, a za poslove koje nije moguće obaviti putem interneta, zaposlenici banke obilazit će klijente na terenu.