Plaže idu u koncesiju, ali nitko vam neće moći naplatiti ili zabraniti ulaz

Foto: Shutterstock

MINISTARSTVO turizma donijelo je Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža prema kojem su plaže podijelili na 14 tipova.

Kako Index doznaje program će provoditi županije i jedinice lokalne samouprave koje mogu plaže davati pod koncesiju ili ih pak sami tematski preurediti. Međutim, Ministarstvo im ovaj program nudi kao mogućnost, a ne obavezu tako da će oni sami odlučiti hoće li ga i provoditi.

"Ako koncesionar ili jedinica lokalne samouprave ima interes tematizirati plažu, naravno, mora za to predvidjeti i osigurati odgovarajuća financijska sredstva. Tematiziranje plaža ne zahtijeva otvaranje nijednog radnog mjesta u javnom sektoru, ali je za očekivati, da će se zbog povećane kvalitete plaža otvoriti dodatna mogućnost zapošljavanja, posebice kod koncesionara, ali i kod vlasnika restorana, kafića i drugih uslužnih djelatnosti", rekla je glasnogovornica Ministarstva turizma Eva De Zan za Index.

Nema zabrane ulaska na plažu

Ovaj Nacionalni program predviđa da primjerice u slučajevima plaže sa zabavnim sadržajima za mlade očekivana nosivost kapaciteta (tj. osigurani prostor) treba iznositi 5 kvadrata po osobi, adrenalinske plaže 10 kvadrata, romantične plaže čak 15 kvadrata po osobi itd.

Na pitanje tko će to kontrolirati i na koji način, odnosno hoće li se zabranjivati ulaz na plažu u slučaju prenapučenosti, glasnogovornica De Zan je to opovrgnula.

"Naravno da nikome neće biti zabranjen ulaz na plažu. Ona je javno dobro i neće biti naplaćivanja ulaza na nju. Teza je ako ljudima ponudimo više uređenih plaža da će se glavne plaže rasteretiti. Tako je zamišljeno da party plaža prima više ljudi nego naprimjer plaža za parove ili eko plaža, a i dalje će postojati divlje plaže", rekla je Eva De Zan.

Dodaje kako je u interesu svakog koncesionara i jedinice lokalne samouprave, tj. turističke destinacije osigurati kupačima određeni standard.

Postojeće plaže preopterećene, turisti nezadovoljni

"Hrvatska raspolaže s više od 6000 dužnih kilometara obalne crte. S jedne strane su postojeće plaže tijekom sezone često preopterećene na što se naši gosti žale kako je zabilježeno i u najnovijem istraživanju TOMAS 2014, a istovremeno veliki dijelovi obale ostaju u potpunosti neiskorišteni. Vjerujemo kako će se zahvaljujući uređenju dodatnih kvalitetnih plažnih prostora s odgovarajućim sadržajima, gosti bolje rasporediti te da će svatko od njih naći onaj dio plaže koji najbolje odgovara njegovim/njenim potrebama i željama", kaže ona.

Ideji tematizacije plaža je ističe, prethodilo veliko istraživanje tržišta u kojem je sudjelovalo i domicilno stanovništvo i turisti. Na osnovu sakupljenih mišljenja stvorene su ciljne skupine budućih posjetitelja plaža, te je te je definiran niz predstavljenih tema (njih 14).

"Smatramo kako je provođenje ovog programa prvenstveno u interesu podizanja konkurentnosti našeg turizma u jadranskim destinacijama, tj. sveukupnog obogaćivanja naše ponude.

Naš cilj je bio pomoći i lokalnim zajednicama i koncesionarima u što boljem osmišljavanju svojim plažnih prostora jer činjenica je kako turisti neuređenost i prenapučenost naših plaža percipiraju kao jedan od ključnih nedostataka hrvatskog temeljnog proizvoda "sunce i more".

Za slučaj da se pristupi tematizaciji određenog plažnog prostora, svrha ovog programa bila je pregledno utvrditi kriterije i minimalne sadržaje koje isti mora zadovoljiti. Očekujemo kako će tako biti lakše i našim gostima objasniti kakva ponuda i koji sadržaji ih očekuje u destinacijama u kojima npr. nisu ranije boravili", pojasnila je De Zan.

Nužno brendiranje destinacija

Istaknula je kako turisti prije svega traže vrijednost za novac te da dodatni komfor na plaži ima svoju cijenu i da ju je gost voljan platiti ako su očekivanja opravdana.

"Bez obzira radi li se o gostima koji svoj odmor na našoj obali provode u hotelima, kampovima ili u privatnom smještaju, svi oni još uvijek veliki dio svog vremena provode na plažama. Jedan od naših zadataka je upravo taj dio ponude učiniti bogatijem, tj. zanimljivijem", rekla je De Zan.

Istaknula je kako Ministarstvo turizma želi da turističke zajednice skupa s jedinicama lokalne samoupravom upravljaju destinacijom.

"Želimo da se destinacije jasno brendiraju. Naprimjer Novalja je poznata kao party destinacija i treba to tako i marketirati tako da naprimjer tamo ne dođu obitelji s malom djecom jer im onda bude prebučno, a s druge strane Solaris se izvrsno tematizirao za obiteljski turizam. Također plaža Monte Mulini je fenomenalna plaža, otvorena za sve tipove, a želimo da se i ostale plaže u Hrvatskoj urede i tematiziraju kako bi dodatno pridobile turiste", rekla je De Zan.

Sad ostaje vidjeti kako će to riješiti lokalne Vlasti. Hoće li davati plaže pod koncesiju ili same uložiti novac u uređenje plaža, kako god bilo i vrapcima na grani je već jasno da strancima sunce i more nisu dovoljni i da se u žestokoj borbi na turističkom tržištu treba izboriti za svakog gosta.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.