Podignute kaznene prijave: 26 obitelji primalo mirovinu na ime preminulih osoba

Foto: Hina

MINISTAR rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić pohvalio se rezultatima prijava u e-sustav za mirovinsko osiguranje koji je na snazi od 1.siječnja, kao i blokadom mirovina svima koji nisu na vrijeme dostavili OIB. Takvih je u Hrvatskoj još 485, od ukupno 1,2 milijuna osiguranika. Prijavama u sustav otkrivene su i malverzacije te zloporabe, a za sad je podneseno pet kaznenih prijava.

Nakon što je početkom rujna Zavod za mirovinsko donio odredbu da se mirovine neće isplaćivati onima koji ne dostave OIB Ministarstvo je krenulo detaljno češljati sustav. Od 125 tisuća korisnika koji nisu prijavili OIB,  u listopadu je obustavljena isplata mirovina za njih 2.800. 11 posto ih je dostavilo OIB naknadno, a za 26 korisnika utvrđeno je da su preminuli:

"Ono što je još frapantnije u sred Hrvatske smo imali korisnika koji je umro prije 20 godina i njegova je obitelj primala uredno mirovinu 20 godina. Samo zbog ovog jednog je dobro da smo krenuli u sustav", rekao je ministar Mirando Mrsić ističući kako su time oštetili proračun za 485 tisuća kuna.

Do sad je podneseno pet kaznenih prijava, a svi koji su primali 'lažne mirovine' morat će ih vratiti. Od 1,3 milijuna nepripadajućih isplata, Ministarstvo je do sad uspjelo naplatiti dvije trećine. Početkom travnja u Hrvatskoj je evidentirano još 485, a u inozemstvu devet tisuća onih koji nisu dostavili OIB.

"Postoji velika mogućnost da se i tu skrivaju preminule osobe. Do kraja šestog mjeseca trebale bi stići potvrde o životu ovih devet tisuća korisnika u inozemstvu koji nemaju OIB. Vjerojatno ćemo i u tom djelu utvrditi pojedine nepravilnosti", kaže Mrsić.

Transparentnost, brzina, smanjenje gužvi na šalterima; cilj je e-prijava i odjava na sustav mirovinskog osiguranja koji je na snazi od početka godine. Rezultati su zadovoljavajući, rekao je ministar: tijekom prva četiri mjeseca evidentirano je 120 tisuća e-prijava. "Oko devet posto je zakašnjelih prijava, onih izvan jednog dana. To je i prosjek, a što ide u prilog da su poslodavci prihvatili ovaj sustav", zaključio je.

Racionalizirano je i poslovanje u Zavodu: smanjeni su troškovi poslovanja za 22 posto u odnosu na 2011., a novom reorganizacijom smanjen je broj rukovodećih mjesta, te broja zaposlenih za šest posto.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.