Foto: Press fotografije
GRAD ZAGREB od kraja travnja nudi uslugu MojZagreb, namijenjenu olakšavanju komunikacije građana i komunalnog redarstva. MojZagreb je usluga koja građanima omogućava jednostavnu prijavu, pregled i komentiranje nepravilnosti i problema u Zagrebu te, što je bitno, i zaprimanje povratnih informacija od Grada po pitanju rješavanja problema.
Povijest ove ideje kreće od ožujka prošle godine, kada je javnosti predstavljeno rješenje e-Redar kojim se komunalnim redarima omogućilo pregled radova i nepravilnosti preko mobilnih uređaja i web portala. Nakon velikog uspjeha rodila se ideja o nadogradnji kojom bi se građanima grada Zagreba besplatno, brzo i jednostavno omogućila prijava nepravilnosti po istom principu.
Usluga MojZagreb je rezultat inicijative Grada Zagreba s početka tekuće godine kojom se postojeće rješenje e-Redar nadogradilo i proširilo. Omega software je u suradnji sa partnerima iz Globaldizajna napravila MojZagreb te su ideju unutar nekoliko mjeseci proveli u djelo. Usluga je namijenjena za prijavu komunalnih nepravilnosti na području grada Zagreba kao što su na primjer oštećenje kolnika, oštećena signalizacija, smeće, nepravilnost u sustavu za vodu i odvodnju, oštećena zelena površina i parkovna oprema, neispravna javna rasvjeta, oštećena tramvajska stanica i druge kategorije nepravilnosti koje narušavaju kvalitetu života u gradu.
Prijavljene nepravilnosti obrađuje stručna služba u Gradu Zagrebu te upućuje naloge za sanaciju nadležnim gradskim službama ili podružnicama Zagrebačkog holdinga. O cijelom procesu će građanin koji je prijavio nepravilnost biti ažurno obaviješten putem komentara na samoj prijavi od strane Grad Zagreb - Centar za korisnike. Sadržaj svake prijave je javan, dok prijavitelj može ostati anoniman prema trećim stranama. Osim putem Interneta na moj.zagreb.hr moguće je usluzi pristupiti i putem pametnih telefona s operativnim sustavom Android i iOS (iPhone) dok će uskoro biti objavljena i inačica za telefone s Windows phone 8 sustavom.
Prema podacima sa stranice najčešće su prijave građana u kategorijama ceste/javne površine i smeće
Od dana pokretanja usluge 24. travnja 2013. promet korisnika koji su vidjeli novu uslugu i poslužili se njome premašio je očekivanja. Vjerojatno je činjenica da se stvarno i brzo pokrenulo rješavanje prvih prijava dalo motivaciju brojnim građanima da ju doista i koriste. Prema podacima sa stranice najčešće su prijave građana u kategorijama ceste/javne površine i smeće. Naviše prijava je bilo iz Donjeg grada a potom iz Trešnjevke-sjever. Na mapi grada vidljive su i sve do sada prijavljene nepravilnosti, što sprječava dvostruko prijavljivanje, ali i daje dojam koliko se sve radova istovremeno obavlja ili planira na cijelom području grada. Građani mogu uz prijavu priložiti i fotografiju nepravilnosti koja onda bolje ilustrira potrebnu sanaciju. Konkretne brojeve možete odmah pronaći na dnu početne stranice portala moj.zagreb.hr (bez www).
Građani su svoje komentare ostavili i na Google Play (mjestu instalacije) gdje je hvale zbog brzine, transparentnosti i korisnosti. Prenosimo jedan takav komentar u cijelosti: "Tko bi rekao da Grad Zagreb misli na nas obične građane. Ovom aplikacijom možemo svakodnevno prijavljivati probleme i nedostatke koji nas svakodnevno muče u našem gradu. Aplikacija je jednostavna, precizna, mislim i 100% točna što se tiče označenih problema na karti. Nadam se da će gradske službe ubuduće uvažiti naše prijave i time unaprijediti život nas običnih građana ovoga grada. Sjajna ideja i sjajna, odlična i brza aplikacija".
Pokretanje usluga je uvijek najosjetljivija točka bilo kojeg projekta, pa se iz ovog dobrog početnog odaziva može zaključiti da je u Zagreb ovim projektom učinjen stvaran iskorak u moderno društvo. Građanima se očito svidio novi način rješavanja svakodnevnih problema komuniciranjem direktno s nadležnima umjesto preko šaltera i slanja papira. Za poželjeti je još da je ovim presedanom započet trend koji bi odvukao administrativno orijentirano poslovanje prema razini, brzini i troškovima komunikacije primjerene stvarnim potrebama milijunskog grada.