Pomoću usluge MojZagreb besplatno prijavite komunalne nepravilnosti u Zagrebu

Foto: Press fotografije

GRAD ZAGREB od kraja travnja nudi uslugu MojZagreb, namijenjenu olakšavanju komunikacije građana i komunalnog redarstva. MojZagreb je usluga koja građanima omogućava jednostavnu prijavu, pregled i komentiranje nepravilnosti i problema u Zagrebu te, što je bitno, i zaprimanje povratnih informacija od Grada po pitanju rješavanja problema.

Radi se o internetskom portalu tj. stranici na kojoj građani mogu prijaviti nepravilnosti, komentirati druge prijave, vidjeti na čemu Grad Zagreb već radi (projektno ili interventno) te pratiti stanja po svojim prijavama. Problem se prijavljuje lako i prijava ne zahtijeva puno vremena, jer odmah po dolasku u aplikaciju možete upisati lokaciju na kojoj želite prijaviti nepravilnost te vam se pojavljuje interaktivna mapa točne lokacije koju ste unijeli. Nakon toga se nepravilnost može prijaviti u dva jednostavna koraka. Za pomoć pri korištenju građanima je na raspolaganju besplatni broj telefona 0800 2554.

Povijest ove ideje kreće od ožujka prošle godine, kada je javnosti predstavljeno rješenje e-Redar kojim se komunalnim redarima omogućilo pregled radova i nepravilnosti preko mobilnih uređaja i web portala. Nakon velikog uspjeha rodila se ideja o nadogradnji kojom bi se građanima grada Zagreba besplatno, brzo i jednostavno omogućila prijava nepravilnosti po istom principu.

Usluga MojZagreb je rezultat inicijative Grada Zagreba s početka tekuće godine kojom se postojeće rješenje e-Redar nadogradilo i proširilo. Omega software je u suradnji sa partnerima iz Globaldizajna napravila MojZagreb te su ideju unutar nekoliko mjeseci proveli u djelo. Usluga je namijenjena za prijavu komunalnih nepravilnosti na području grada Zagreba kao što su na primjer oštećenje kolnika, oštećena signalizacija, smeće,  nepravilnost u sustavu za vodu i odvodnju, oštećena zelena površina i parkovna oprema, neispravna javna rasvjeta, oštećena tramvajska stanica i druge kategorije nepravilnosti koje narušavaju kvalitetu života u gradu.



Prijavljene nepravilnosti obrađuje stručna služba u Gradu Zagrebu te upućuje naloge za sanaciju nadležnim gradskim službama ili podružnicama Zagrebačkog holdinga. O cijelom procesu će građanin koji je prijavio nepravilnost biti ažurno obaviješten putem komentara na samoj prijavi od strane Grad Zagreb - Centar za korisnike. Sadržaj svake prijave je javan, dok prijavitelj može ostati anoniman prema trećim stranama. Osim putem Interneta na moj.zagreb.hr moguće je usluzi pristupiti i putem pametnih telefona s operativnim sustavom Android i iOS (iPhone) dok će uskoro biti objavljena i inačica za telefone s Windows phone 8 sustavom.

Prema podacima sa stranice najčešće su prijave građana u kategorijama ceste/javne površine i smeće

Od dana pokretanja usluge 24. travnja 2013. promet korisnika koji su vidjeli novu uslugu i poslužili se njome premašio je očekivanja. Vjerojatno je činjenica da se stvarno i brzo pokrenulo rješavanje prvih prijava dalo motivaciju brojnim građanima da ju doista i koriste. Prema podacima sa stranice najčešće su prijave građana u kategorijama ceste/javne površine i smeće. Naviše prijava je bilo iz  Donjeg grada a potom iz Trešnjevke-sjever. Na mapi grada vidljive su i sve do sada prijavljene nepravilnosti, što sprječava dvostruko prijavljivanje, ali i daje dojam koliko se sve radova istovremeno obavlja ili planira na cijelom području grada. Građani mogu uz prijavu priložiti i fotografiju nepravilnosti koja onda bolje ilustrira potrebnu sanaciju. Konkretne brojeve možete odmah pronaći na dnu početne stranice portala moj.zagreb.hr (bez www).
 
Građani su svoje komentare ostavili i na Google Play (mjestu instalacije) gdje je hvale zbog brzine, transparentnosti i korisnosti. Prenosimo jedan takav komentar u cijelosti: "Tko bi rekao da Grad Zagreb misli na nas obične građane. Ovom aplikacijom možemo svakodnevno prijavljivati probleme i nedostatke koji nas svakodnevno muče u našem gradu. Aplikacija je jednostavna, precizna, mislim i 100% točna što se tiče označenih problema na karti. Nadam se da će gradske službe ubuduće uvažiti naše prijave i time unaprijediti život nas običnih građana ovoga grada. Sjajna ideja i sjajna, odlična i brza aplikacija".

Pokretanje usluga je uvijek najosjetljivija točka bilo kojeg projekta, pa se iz ovog dobrog početnog odaziva može zaključiti da je u Zagreb ovim projektom učinjen stvaran iskorak u moderno društvo. Građanima se očito svidio novi način rješavanja svakodnevnih problema komuniciranjem direktno s nadležnima umjesto preko šaltera i slanja papira. Za poželjeti je još da je ovim presedanom započet trend koji bi odvukao administrativno orijentirano poslovanje prema razini, brzini i troškovima komunikacije primjerene stvarnim potrebama milijunskog grada.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.