Foto: Agencija Anadolija
POMOĆNIK ministra za komunikaciju i transport Bosne i Hercegovine i član Savjetodavnog odbora za izbor najbolje prometne opcije u neumskom koridoru dr. sc. Izet Bajrambašić, u razgovoru za agenciju Anadolija (AA), kritizirao je istupe ministra prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Damira Hadžića zbog njegovih ocjena u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta.
Nakon prošlotjedne izjave ministra Hadžića da se Pelješki most neće graditi, te da će se za povezivanje šireg dubrovačkog područja s ostalim dijelom teritorija Hrvatske tražiti rješenje koje je jeftinije, Bajrambašić je istakao da su "politički pritisci na proces izrade predfizibiliti studije u Hrvatskoj enormno porasli".
"Ja sam ministru savjetovao da izjave trebaju biti suptilne i jasne. Međutim, to se nije dogodilo, tako da sam bio blizu da dam ostavku na rad Savjetodavnog tima BiH jer nije uredu da idemo ja naprijed, a ministar Hadžić nazad. Mene u ovom radu obavezuju dvije važne stvari. Prvo, imenovan sam od strane Vijeća ministara BiH kao najiskusniji profesionalac u ovoj oblasti, imam podršku dužnosnika Bosne i Hercegovine i javnosti. Drugo, ministar vanjskih poslova BiH dr. Zlatko Lagumdžija je u lipnju 2013. godine, u izuzetno dobrom diplomatskom nastupu, stvar 'prelomio' u korist profesionalnog i korektnog rada što je snažno podržala i Europska komisija (EK). Ja na tome ostajem da radim i nastojat ću tako da bude", kazao je Bajrambašić.
Na pitanje da li je poznato koja je opcija u vezi s rješavanjem nastalog problema najizglednija, Bajrambašić je dodao da će to "studija pokazati".
"Međutim, ovdje su interesantne dvije opcije i one, zapravo, jedna drugu ne isključuju. One su, ja bih rekao, možda i nezavisne u odlučivanju zemalja, no u investicijskom smislu su povezane. U odlukama zemalja nisu povezane i ja u budućnosti vjerujem da će se one obje realizirati. Prvo, radi se o tome da imamo adekvatan prolaz kroz Neum, u statusu međunarodne ceste, što ona danas i jeste. To je cesta E-65, a u skorije vrijeme očekujemo da ona bude u najvišem administrativnom nivou cesta Europske unije (EU). Druga opcija, most kopno-Pelješac, jeste nacionalno pitanje i ono će se kao lokalni interes, nacionalni interes Hrvatske razmatrati i graditi vjerojatno", ocijenio je Bajrambašić.
Upitan koju opciju će EK financirati, Bajrambašić je odgovorio:
"Kad bismo promatrali isključivo s aspekta financija i investicija, ništa ne bi investirali. No, dolazi u obzir administrativni problem, šengenski režim se treba riješit s najnižim ulaganjem, i to će biti odluka EK, a to je bajpas Neum. Treba znati da će EK, jer se radi o administrativnom, i to privremenom problemu jer BiH još nije u EU i Šengenu, htjeti riješiti ovaj administrativni problem, ali tako što će financirati ono što najmanje košta. Dakle, ovdje ne postoje investicijski interesi, to nije isplativo, jer je postojeća komunikacija sasvim zadovoljavajuća".