Foto: Arhiva
IVICA MEDAK, bivši šef Službe za ekologiju HŽ Infrastrukture, prvooptuženi za željezničku nesreću u Rudinama, već gotovo godinu dana radi u staroj firmi.
Novo radno mjesto Ivice Medaka - koordinator sustava zaštite imovine
"Temeljem sudske presude vraćen sam na posao. Od svibnja prošle godine radim kao koordinator sustava zaštite imovine u HŽ Infrastrukturi", kaže Medak za Index. Kako je Služba za ekologiju ukinuta, nije mogao biti vraćen na staro radno mjesto.
Idući ponedjeljak trebao bi iznijeti obranu na suđenju za nesreću.
"Došlo je vrijeme da se kaže istina. Retardant uopće nije bitan, pobit ću sve navode optužbe. Istim se argumentima baratalo protiv mene i u postupku kojim sam vraćen na posao", tvrdi Medak, koji je za obranu pripremio obilnu dokumentaciju na više stotina stranica. Nema sumnje, njegova obrana uzet će najmanje cijeli jedan dan, ako ne i više.
S retardantom sve bilo u redu?!
Pretpostavlja se da će Medak negirati svoju krivnju te ustvrditi kako je s retardantom TG-300 sve bilo u redu. Kao što je poznato, prema nalazima vještaka MUP-ovog centra Ivan Vučetić, upravo je retardant američkog proizvođača Universal Fire Shield, naznačen kao glavni uzrok izlijetanja nagibnog vlaka.
Obrana je dosad pokušala uvjeriti da postoje drugi razlozi, poput tehničke neispravnosti pruge ili vlaka. Pribavili su i nalaz vještaka iz Slovenije prema kojima je s retardantom sve bilo u redu.
Gotovo pune četiri godine bez istine o Rudinama
Suđenje traje već par godina pa je u izostanku pravorijeka i Medak vraćen na posao. Odgovor na uzrok nesreće pokušalo je dati i Povjerenstvo HŽ-a, no raspalo se, bez jedinstvenog zaključka. Povjerenstvo Ministarstva prometa bivši ministar Božidar Kalmeta nikada nije osnovao, premda je to bio obavezan prema zakonu, o čemu je Index već pisao.
Presuda suda u Splitu, koja se očekuje ubrzo, trebala bi tako biti prvi relevantan dokument o tome što se zapravo dogodilo u Rudinama prije gotovo pune četiri godine. U izlijetanju vlaka poginulo je šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno. HŽ je isplatio milijunske odštete, a krivca još uvijek nema, niti se pouzdano ustanovilo zbog čega je vlak iskočio iz tračnica...