Screenshot: Jeff Bezos/YouTube
Radnici u distribucijskim centrima diljem zemlje su pod pritiskom da budu "nadprosječni amazonovi roboti", rekla je Elly Baker, glavna sindikalna povjerenica za Amazon.
Komentar stiže nakon što je New York Times objavio članak o okrutnosti s kojom su suočeni zaposlenici Amazona u korporativnom sjedištu u Seattleu, uključujući grubo i nemilosrdno ophođenje s radnicima koji prolaze kroz osobne krize, bilo da je riječ o borbi s rakom ili pobačaju.
"To je težak fizički posao, ali postojan stres zbog nadzora i nemogućnosti da u bilo kojem trenutku budete ispod tražene razine obavljanja zadataka je okrutna. Vi ne možete biti normalna osoba. Vi čitavo vrijeme morate biti nadprosječan amazonov robot," kaže Baker i dodaje da zaposlenici pate od problema s kostima i mišićima, stresa i tjeskobe. "Mi vidimo ove specifičnosti zbog režima pod kojim rade".
Na granici izdržljivosti
New York Times je intervjuirao više od 100 bivših i sadašnjih radnika Amazona opisujući uvjete u kojima nema empatije dok se ljudi zbog produktivnosti i učinkovitosti tjeraju na rad do granica izdržljivosti.
Članak nudi niz anegdota da bi opisao loše uvjete rada, uključujući svjedočenje žene s rakom dojke koja je stavljena u program "poboljšanja učinkovitosti" i druge djelatnice koja je morala na poslovni put samo dan nakon pobačaja.
Ekspoze navodi da su radnici konstanto praćeni, unutar i izvan radnog vremena, postojano se mjeri njihova produktivnost i uspješnost, a menadžeri brzo uručuju otkaze onima koji ne zadovoljavaju stroge kriterije. Osnivač Amazona Jeff Bezos od svih zaposlenih očekuje da na elektroničku poštu odgovore odmah, čak i ako je ona stigla usred noći ili vikendom. Zaposlenici dobivaju i poticaj da prijave kolege u atmosferi koja promiče bezočnu konkurentnost.
Bezos je u pismu zaposlenima napisao da članak iz New York Timesa "ne opisuje Amazon" kakvog on poznaje i pozvao radnike da "ako zamijete priče poput onih iz izvješća, kontaktiraju odjel za ljudske potencijale", piše Guardian.