HRVATSKI sindikat pomoraca podnio je kaznenu prijavu protiv donedavnog ravnatelja Agencije za obalni linijski promet Ivana Franičevića te šefa Upravnog vijeća, splitskog lučkog kapetana Borisa Matošića. Prijavljena je i neimenovana odgovorna osoba u tvrtki Kapetan Luka iz Krila Jesenica.
Prijavljeni se sumnjiče da su počinili kazneno djelo zloporabe položaja i ovlasti jer su pogodovali Kapetanu Luki nauštrb Linijske nacionalne plovidbe, koja je izgubila liniju za Milnu jer su im brodovi bili stariji od 20 godina i nisu udovoljavali zakonskim uvjetima.
O slučaju se već dosta pisalo, Indexu je cijelu situaciju pojasnio načelnik Milne Frane Lozić. Nakon što je pruga oduzeta LNP-u, zamjensko rješenje našlo se u Ministarstvu prometa, i to u roku od svega koji dan. Održavanje linije preuzeo je Kapetan Luka, a pruge za Milnu i Rogač su spojene.
Franičević zatražio povoljniju ponudu?
U kaznenoj prijavi se tako navodi da su u Agenciji, suprotno zakonskim odredbama o javnoj nabavi, fingirali provedbu pregovaračkog postupka bez prethodne objave za liniju Split - Rogač, iako su unaprijed odlučili da postupak neće obaviti na zakonom propisani i transparentan način te su od LNP-a zatražili ponudu kako bi prikrili nezakonitosti o kojima su se već unaprijed dogovorili, jer je Franičević bez javne objave osobno kontaktirao s odgovornom osobom Kapetana Luke te mu otkrio sadržaj konkurentske ponude zatraživši ponudu koja će biti financijski povoljnija.
Obrazloženo je kako će Agencija u cijelosti izmijeniti državnu liniju 9601 tako što će spojiti dvije županijske brzobrodske linije s državnom, suprotno odluci Vlade RH, jer bi takva linija bila profitabilnija i jednostavnija za održavanje, o čemu osumnjičenici nikada javno nisu upoznali zainteresirane za obavljanje prijevoza na toj liniji, što je, ističe se u prijavi, u suprotnosti sa Zakonom o javnoj nabavi.
LNP-u šteta, a Kapetanu Luki korist od milijun kuna?
U prijavi se navodi kako je Franičević 18. srpnja donio odluku o poništenju, ne zna se čega, što je trebalo ostaviti privid zakonitosti rada osumnjičenika, što u stvarnosti nije bio slučaj, jer se iz odluke ne vidi što se poništava i zbog čega. Navodi se i kako nije ostavljen rok mirovanja od 10 dana premda je to obaveza po Zakonu o javnoj nabavi, a ni odluka na vrijeme nije dostavljena LNP-u. Sve u svemu, drži se da je tom brodaru nanijeta velika šteta, dok je Kapetanu Luki pribavljena protupravna imovinska korist od najmanje milijun kuna. Prijavu je u ime Hrvatskog sindikata pomoraca objavio Denis Jelaska.