Foto: Index
REAGIRANJE
Autor navodi sljedeće: ''PRAVA katastrofa odvija se u Brodosplitu Tomislava Debeljaka, 31. svibnja istekao je produženi rok za predaju prvog heavy liftera koji se gradi za nizozemski Jumbo Shipping. Kako do predaje nije došlo, Nizozemci su povukli svoj nadzorni tim iz škvera te raskinuli ugovor. Sljedeći logičan korak je aktiviranje jamstva od 250 milijuna kuna, koji će Zaba u konačnici naplatiti iz državnog proračuna. Upitna je i sudbina drugog heavy liftera, koji treba biti isporučen šest mjeseci nakon prvog, nakon što je Debeljak od Nizozemaca ishodio produljenje roka gradnje od godine dana, što je plaćeno 40 milijuna kuna, opet na teret proračuna, iz kojeg se u pet godina treba izdvojiti milijardu i pol kuna subvencije za Brodosplit''.
Ovom prilikom želimo demantirati tvrdnju da se ‘’PRAVA katastrofa odvija u Brodosplitu’’, jer je sa strane Brodosplita napravljeno sve što je bilo nužno kako bi se svi uvjeti potrebni za produljenje jamstva odradili. Unatoč tome Kupac se ipak odlučio jednostrano otkazati ugovor jedan dan ranije iako je od strane Uprave Brodosplita dobio je na vrijeme potvrdu strane Banke da će garancije biti produljene prvi slijedeći radni dan.
Tvrtka DIV bila je upoznata sa stanjem Novogradnje 473, i puno prije preuzimanja Brodosplita upozoravala mjerodavne na loše ugovorene uvjete od strane bivše Uprave i nerealno kratke rokove izgradnje, što je niti pet mjeseci nakon polaganja kobilice rezultiralo njenom smjenom.
Osim u nizu tehničkih posebnosti ovog broda s kojim se Brodosplit prvi put susreće, leži i u kašnjenju isporuke opreme od strane naručitelja, kao i višemjesečno kašnjenje u dostavi opreme od strane pojedinih domaćih dobavljača.
Sada kada je nakon otkazivanja Ugovora brod u vlasništvu Brodosplita činimo sve da se gubici koji su stvoreni gradnjom broda zbog loše ugovorenih uvjeta nadoknade što je moguće više. Suočili smo se s nužnošću pronalaženja rješenja povrata uplaćenih avansa, za što smo osigurali veliki dio, dok ćemo manji dio vjerujemo riješiti vrlo brzo i time dovesti u sigurnu zonu državne garancije za povrat avansa koje su 2011. bile izdane za potrebe Ugovora za gradnju te novogradnje.
U međuvremenu već je potvrđen interes znatnog broja zainteresiranih kompanija za kupnju broda koji će doći pregledati brod u ovom i slijedećem tjednu. Nakon dobivanja njihovih ponuda odlučiti ćemo da li ga prodati ili zadržati u vlastitoj floti te na taj način komercijalizirati brod i novostvorenu vrijednost Brodosplita. Naravno da ostajemo otvoreni i prema samom Kupcu ako iskaže želju za preuzimanjem broda, no pod za obje strane prihvatljivim uvjetima.
Gradnja drugog broda se nastavlja redovnom dinamikom, čime demantiramo navode da je Kupac povukao svoj nadzorni tim iz škvera.
Odnosi s javnošću Brodosplita