Foto: FAH
INDONEZIJSKI ministar prometa otkrio je u utorak da je zrakoplov kompanije AirAsia koji je 28. prosinca pao u more sa 162 osobe podignuo u visinu pretjeranom brzinom, a zatim je izgubio ravnotežu i pao.
"U zadnjim minutama, zrakoplov se podignuo brzinom višom od normalne. (...) Odjednom je prešao graničnu brzinu kojom se mogao dignuti. Zatim je izgubio ravnotežu", izjavio je ministar transporta Ignasius Jonan navodeći radarske podatke.
Stručnjaci odbacili objašnjenje
Međutim, agencija AFP prenosi da su stručnjaci opovrgnuli njegove riječi te navode da se "lovac" koji leti na 10.000 metara visine može podignuti visinom od 10.000 stopa u minuti (što je 2000 metara).
Na letu QZ8501 iz indonezijskoga grada Surabaye za Singapur pilot je zatražio dopuštenje da se podigne u visinu zbog prijetećih oblaka, no zračna kontrola to mu nije odmah dopustila jer je zračni koridor bio jako prometan. Zatim je zrakoplov pao u more.
Ronioci su izvukli dosad 53 tijela i dvije crne kutije. U ponedjeljak je Odbor za sigurnost nacionalnog prometa preslušao snimke no u utorak je odbio javnosti iznijeti sadržaj crnih kutija. Samo je kratko rekao da nema nikakvih naznaka terorističkog napada.
Potencijalni krivci oštećenja zrakoplova i ljudski faktor
"Nismo čuli nijednu drugu osobu (osim pilota), nikakvu eksploziju", izajvio je istražitelj Nurcahyo Utomo.
Istraga se se usredotočuje na "eventualna oštećenja zrakoplova i ljudski faktor".
U izvješću objavljenom početkom siječnja Nacionalna meteorološka agencija objavila je da su vremenski uvjeti bili nepovoljni i da je mraz mogao izazvati pad zrakoplova koji je naišao na oblake i temperature od - 80 do -85 stupnjeva Celzijevih. Stručnjaci dvoje u tu meteorološku hipotezu.
U nesreći je poginulo 155 državljana Indonezije, francuski kopilot, tri državljana Južne Koreje i po jedan državljanin Velike Britanije, Malezije i Singapura.