Za Grad je to mala vrijednost!?
U Gradu, pak, smatraju da se radi o "maloj vrijednosti". "Grad je pokrenuo otvoreni postupak javne nabave male vrijednosti", u predmetu: Nabava osobnog automobila putem operativnog leasinga, evid. br. MN 46/12.", stoji u objavi na stranicama Grada, no iznos od 340 tisuća kuna i nije baš tako malen, a sudeći po karakteristikama automobila kojega nabavljaju taj iznos je mogao biti i puno manji.
"Xenonke", sportski ovjes i detekcija umora vozača
Naime, Grad Zadar traži osobni automobil diesel, s minimum 130 kw te 1900 ccm3. mijenjač mora biti automatski, i pogon na sva četiri kotača. Boja automobila mora biti crna s efektom. Od svega što su naveli pod obaveznu opremu izdvajamo sljedeće: detekcija umora vozača (!?), sjedala u kombinaciji alcantara koža, xenon svjetla, sportski ovjes....
U natječaju stoji i kako je "ponuditelj obvezan naručitelju ponuditi isključivo novo i nekorišteno vozilo.", Dakle, sramota je voziti se u salonskom autu, koji također imaju nižu cijenu.
Hoće li i ovaj natječaj netko poništiti?
Kontaktirali smo glasnogovornicu Grada Zadra Ivanu Dadić koja ne zna detalje natječaja, pa je zamolila upit na mail, no dobili smo odgovor na pitanje kome je namijenjen automobil.
"Automobil je namijenjen isključivo za dulja putovanja i protokolarnu vožnju gostiju Grada Zadra", kazala nam je Dadić koju smo zatim pitali je li baš nužan sportski ovjes za navedeno. Tada nam je kazala da pošaljemo upit.
Odluku o kupnji donio je gradonačelnik Zadra HDZ-ovac Zvonimir Vrančić.
Vrančić: Bože mili, kako se jedva čeka da se digne hajka
O cijelom slučaju oglasio se i zadarski gradonačelnik Zvonimir Vrančić. Iako tvrdi kako je za početak riječ o kupnji jednog vozila srednje klase s pogonom na četiri kotača do 340 tisuća kuna, javnost je zasmetala njegova cijena, ako se uzme u obzir da su automobili iste klase u značajno povoljnijoj cjenovnoj kategoriji. Ipak, gradonačelnik smatra kako se radi o sitnici i neutemeljenim medijskim napadima.
"Digla se cijela hajka i ja samo mogu reći, Bože mili, kako se jedva čeka da se digne hajka, a i po ovim sitnicama, čini mi se da živimo u društvu u kojem nije sve u redu", kaže Vrančić.
Dodaje da grad u svom voznom parku više nema adekvatno vozilo, jer je Audi A6 star deset godina s prijeđenih 450 tisuća kilometara potpuno neupotrebljiv, a Škoda Superb stara šest godina i otpao joj je kotač.
"Došao sam u situaciju da sam se počeo smatrati odgovornim za život vozača i mogućih suputnika i hvala Bogu, kažem, da se nije ništa dogodilo. Što se tiče drugog voznog parka, najmlađi automobil je moj, koji ja vozim, to je Golf star šest godina. Jedan Scenic, jednu Lagunu, dva Pola, koja su stara najmanje deset godina i više. Dakle, mi stvarno više nismo imali kuda i morali smo se odlučiti na nabavku novog vozila i nastojali smo koliko god smo mogli izbjeći kupnju novog vozila jer znamo da je to nepopularno", pojašnjava Vrančić.
Godišnji lizing bit će jeftiniji, nego održavanje starog vozila, koje je iznosilo čak 120 tisuća kuna, dodaje gradonačelnik. Pitanje je na što se točno trošio taj novac.
"A svašta. Mislim da smo jedanput mijenali motor. Ne znam", istaknuo je zadarski gradonačelnik.
Kako to da se stari automobil s novim motorom nije mogao prodati i zašto se nije prionulo kupnji novog vozila ranije, s obzirom na to da Vrančić priznaje kako se na popravke Audija već potrošilo preko 340 tisuća planiranih kuna za novi automobil, pitanja su, koja za sad ostaju bez odgovora, jer kako gradonačelnik kaže - ja o tome ništa ne znam, o tome više zna struka.