DRUGI dan ispitivanja vještaka na suđenju za željezničku nesreću u Rudinama iz 2009. pred Županijskim sudom u Splitu prolazi u utvrđivanju tehničkih detalja kretanja vlaka prije samog izlijetanja.
Braniteljski tim Ivana Medaka i ostale četvorice optuženika uporno pokušava pronaći elemente koji bi ukazali da je za nesreću barem dijelom odgovorna i tehnička neispravnost.
Za branitelje je sporno očitovanje brzine kretanja i prije same nesreće te djelovanje kočionog sustava, ali i radnje koje je kritičnog dana poduzimao strojovođa.
Nakon niza pitanja i konfuzne svađe između državne odvjetnice Rene Laure i branitelja, kojeg je optužila za maltretiranje svjedoka, vještak Stanislav Peruško je ustvrdio:
Suđenje se primaklo kraju, uskoro presuda
"On nije uspješno kočio jer su kotači proklizavali, ali je neznatno smanjivao brzinu s obzirom da su se kotači još uvijek neznatno okretali. U momentu kada je došlo do potpune blokade kotača, vlak više nije niti malo kočio, nego je počeo ubrzavati jer je dalje klizao prugom", kaže Peruško.
Odvjetnici su danas završili s ispitivanjem vještaka, što znači da se suđenje primaklo kraju te bi sudac Damir Romac uskoro trebao objaviti presudu, tri godine od nesreće. Bez izjave ključnog svjedoka, strojovođe koji je upravljao vlakom i koji je još uvijek u teškom psihičkom stanju, ne može se ni pretpostaviti kakva će biti kazna za petoro optuženih na čelu s Ivanom Medakom, bivšim direktorom HŽ-a.