Telefoniranje postaje stvar prošlosti: Prihodi operatera od telefonskih razgovora sve manji

Ilustracija: Shutterstock

HRVATI prate svjetske trendove i sve manje i manje telefoniraju. Pokazuju to i najnovija izvješća hrvatskih operatera za prvo tromjesečje ove godine, u kojima je vidljiv nastavak trenda pada korisnika i sve manje potrošnje kad je riječ o telefonskim razgovorima. Glavni "krivci" su "pametni telefoni" i sve veći broj aplikacija koje omogućuju besplatnu komunikaciju.

Vipnet u prvom kvartalu ostvario 92,1 milijuna eura prihoda

U prvom kvartalu 2013., Vipnet je ostvario stabilne prihode koji iznose 92,1 milijuna eura, a bez negativnog utjecaja tečajne razlike prihodi bi na razini kvartala bili veći za 0,7 milijuna eura pri čemu je nastavljen trend porasta udjela u vrijednosti tržišta. Konsolidirana EBITDA je u prvom kvartalu porasla za 6,9 posto i iznosi 29,3 milijuna eura zbog većih ostalih poslovnih prihoda i manjih troškova poslovanja. Konsolidirana operativna dobit je u odnosu na prvi kvartal 2012. godine porasla za 22,1 posto i iznosi 12,9 milijuna eura, stoji u izvješću Vipneta.
 
"Zadovoljan sam rezultatima u prvom kvartalu jer u trenutnim tržišnim prilikama porast operativne dobiti te porast pretplatnika u svim najvažnijim kategorijama predstavlja uspjeh. Akvizicijom Digi TV-a te sukladno tome nedavnim predstavljanjem Vip SAT TV usluge, uspješno smo nastavili strateški razvoj kompanije i dali novi impuls poslovanju", rekao je Mladen Pejković, predsjednik Uprave Vipneta.

Broj kućanstava koja koriste Vipnetove fiksne komunikacijske i TV usluge u prvom je kvartalu ove godine porastao na 172,1 tisuću, što je za 15.7 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Broj fiksnih broadband linija je u odnosu na prvi kvartal 2012. godine porastao za 28,6 posto, dok je broj fiksnih glasovnih usluga u istom razdoblju porastao za 24,5 posto. Kombinacijom usluga kabelske televizije, IPTV-a i satelitske televizije, Vipnet je u prvom kvartalu ove godine ostvario porast od 10,1 posto.

Sukladno kretanjima na tržištu, ukupan broj Vip korisnika smanjen je i to većinom u prepaid segmentu osnovnih govornih usluga, dok je porastao u broju pretplatnika s pametnim telefonima. Broj pretplatnika mobilne telefonije u prvom kvartalu 2013. je u odnosu na isto razdoblje lani porastao za 6,1 posto, dok je broj prepaid korisnika u istom razdoblju smanjen za 11.1 posto. U odnosu na prvi kvartal 2012., broj korisnika mobilnog broadbanda porastao je za 3,9 posto. Ukupan broj korisnika u mobilnoj mreži iznosi 1,88 milijuna.

Prosječni mjesečni prihod po korisniku (ARPU) u prvom kvartalu ove godine smanjen je za 2,4 posto u odnosu na prvi kvartal 2012. godine i iznosi 11,4 eura, što je posljedica regulatornog smanjenja cijene terminacije poziva. Istovremeno, prosječni prihod po liniji (ARPL) u prvom je kvartalu zbog atraktivnih ponuda za korisnike kroz pakete fiksnih, internet i TV usluga smanjen za 2,1 posto u odnosu na prvi kvartal 2012. godine te iznosi 23,4 eura.

Vipnet je u prvom kvartalu 2013. investirao 14,4 milijuna eura, što je porast od 8,3 posto u odnosu na prvi kvartal 2012. godine, prvenstveno zbog povećanih ulaganja u fiksne i mobilne broadband tehnologije. Konsolidirane financijske rezultate Vipneta objavila je jučer Telekom Austria Grupa u Beču.

HT-u prihodi pali za 6,1 posto

 
T-Hrvatski Telekom je izvijestio kako su im se prihodi smanjili za 6,1 posto na 1.695 milijuna kuna ili 224 milijuna eura (prvo tromjesečje 2012.: 1.806 milijuna kuna, 239 milijuna eura). Prihodi od negovornih usluga povećali su se za 0,5 posto. ARPA za širokopojasni pristup u nepokretnoj mreži povećala se za 2,2 posto na 127 kuna. Prodaja pametnih telefona se povećala na 58,0 posto ukupnog broju postpaid prodanih uređaja. EBITDA se smanjila za 22,0 posto na 609 milijuna kuna (80 milijuna eura) uz maržu od 35,9 posto (prvo tromjesečje 2012.: 780 milijuna kuna ili 103 milijuna eura, 43,2 posto). EBITDA prije jednokratnih stavki smanjila se za 14,3 posto na 669 milijuna kuna (88 milijuna eura) uz maržu od 39,5 posto (prvo tromjesečje 2012.: 780 milijuna kuna ili 103 milijuna eura, 43,2 posto). Neto dobit se smanjila za 34,7 posto na 238 milijuna kuna (31 milijun eura) uz maržu od 14,0 posto. Novčani tok iz redovnog poslovanja smanjio se za 19,1 posto na 461 milijun kuna (61 milijun eura). Capex se povećao za 73,8 posto na 220 milijuna kuna. Glavna skupština sazvana je za 17. lipnja 2013., a predložena je dividenda od 20,51 kunu po dionici; omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit je 100 posto (2011.: 22,14 kuna po dionici).
 
Što se privatnih korisnika tiče, T-HT je zadržao vodeći položaj na sva tri tržišta (tržištu pokretnih komunikacija, nepokretnih komunikacija i IP-a). Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži smanjio se za 0,8 posto (smanjenje od 0,7 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.). Broj širokopojasnih maloprodajnih pristupnih linija smanjio se za 2,3 posto na 523.740 (smanjenje od 0,5 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.), dok se broj televizijskih korisnika povećao za 7,0 posto na 347.908 (povećanje od 1,2 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2012. Prihodi su se smanjili za 3,9 posto, prvenstveno zbog manjih prihoda od govornih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži. Doprinos EBITDA-i u iznosu od 640 milijuna kuna smanjio se za 10,6 posto.

U segmentu poslovnih korisnika broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži smanjio se za 5,2 posto (smanjenje od 1,0 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.). Broj širokopojasnih maloprodajnih pristupnih linija povećao se za 2,7 posto na 109.794 (povećanje od 2,7 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.), dok se broj televizijskih korisnika povećao za 6,2 posto na 20.939 (povećanje od 1,3 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.). Prihodi su se smanjili za 8,9 posto, u velikoj mjeri zbog manjih prihoda od govornih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži. Doprinos EBITDA-i u iznosu od 397 milijuna kuna smanjio se za 18,7 posto
 
Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave, izjavio je: "Naše poslovanje ponovno je bilo pod utjecajem usporenog gospodarstva te pojačanog pritiska regulative i konkurencije. U takvom teškom okruženju pojačali smo naše napore na održavanje i rast baze korisnika i promoviranje proizvoda vezanih za širokopojasni pristup i televiziju. Iako je to znatno povećalo troškove trgovačke robe u odnosu na prvo tromjesečje 2012., uvjereni smo da će se ovo ulaganje uskoro isplatiti. Navedeni faktori negativno su djelovali na naše rezultate u prvom tromjesečju. Usprkos tome, izgledi za cijelu 2013. godinu ostaju nepromijenjeni u svjetlu naše snažne tržišne pozicije i strateškog fokusa".

"Nastavljamo s provođenjem strateške vizije s ciljem pozicioniranja Grupe prema rastu, razvojem inovativnih proizvoda i tarifa kojima se zahtjevi naših privatnih i poslovnih korisnika postavljaju u središte svih naših aktivnosti. To uključuje tarife prilagođene korisnicima, kombinirane ponude, pilot projekt mobilnog plaćanja na temelju NFC tehnologije koji je u tijeku i sve veći broj usluga u oblaku. Također, nastavljamo s provedbom pilot projekta TeraStream, najnaprednijeg koncepta uspostavljanja mreže koja omogućuje jednostavnu implementaciju i integraciju naprednih usluga sljedeće generacije i mnogostruko veće brzine pristupne mreže. Istovremeno ulažemo u 4G mreže i migraciju naših korisnika nepokretne mreže na IP kako bismo omogućili uvođenje novih usluga temeljenih na IP-u i konvergentnih usluga za pokretnu i nepokretnu telefoniju", naveo je.

Tele2 zabilježio rast

Nedavno je i Grupacija Tele2 AB objavila konsolidirane poslovne rezultate za prvo tromjesečje 2013. godine. U prvom tromjesečju 2013. godine poslovni prihodi iznosili su 7,29 milijardi švedskih kruna, što je 2 posto manje u odnosu na isto tromjesečje u 2012. godini (7,43 milijarde SEK). Grupacija je zaključila prvo tromjesečje sa operativnom dobiti (EBITDA) od 1,48 milijarde švedskih kruna što je 1 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine (1,5). Tele2 AB pruža pun spektar telekomunikacijskih usluga u 10 europskih zemalja za 16 milijuna korisnika.

Tele2 Hrvatska nastavio je s fokusom na rast profitabilnosti i na osnaživanje pozicije operatera koji pruža najveću vrijednost za novac na hrvatskom tržištu. Poslovni prihodi porasli su 15,7 posto na 263,96 milijuna kuna (228,17 milijuna). EBITDA je u prvom tromjesečju iznosio 2,5 milijuna kuna (6,3 milijuna). Tele2 Hrvatska zaključio je prvo tromjesečje sa 776.072 korisnika u svojoj bazi što je 7,5 posto više no u istom razdoblju prošle godine (722.262), navode u svom izvješću.

Optima Telekom u prvom kvartalu 2013. ostvario rast operativne dobiti od 23 posto

Optima Telekom je u prvom kvartalu 2013. ostvario rast operativne dobiti (EBITDA) od 23 posto u odnosu na isto razdoblje 2012. koja iznosi 26,5 milijuna kuna.

Ukupni poslovni prihodi u prvom kvartalu 2013. iznose 135,2 milijuna kuna što, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, predstavlja smanjenje od 4,9 posto. Na smanjenje ukupnih poslovnih prihoda najveći su utjecaj imali prihodi od javne govorne usluge, koji na globalnoj razini imaju tendenciju pada, i koji su jedini u ukupnim prihodima zabilježili smanjenje. Suprotno tome, multimedijalne, Internet i podatkovne usluge bilježe konstantan značajan rast prihoda. Prihodi od Internet usluga rasli su za 24 posto, od multimedijalnih usluga za 65,3 posto, dok su podatkovne usluge zabilježile rast od 159,4 posto. Prihodi od interkonekcije iznose 29,8 milijuna kuna i bilježe rast od 3,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

"Unatoč nepovoljnim tržišnim prilikama Optima Telekom je i u ovom kvartalu ostvario solidan rezultat. Uslijed pokrenutog postupka predstečajne nagodbe te provođenjem plana financijskog i operativnog restrukturiranja očekujemo da ćemo u narednom vremenskom periodu postati likvidna i solventna tvrtka te time osigurati zdrave osnove za dugoročno redovno poslovanje društva. U prilog tome ide i činjenica pozitivnog trenda poboljšanja operativne dobiti što je upravo rezultat pokretanja mjera operativnog restrukturiranja. U sljedećem periodu, kroz financijsko restrukturiranje očekujemo potpunu stabilizaciju poslovanja", rekao je predsjednik Uprave Optima Telekoma Matija Martić.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.