Screenshot: reuters.com
SUDEĆI po poslovnim rezultatima Thomson Reutersa i The New York Timesa, privatnim informativnim agencijama prihodi rastu, dok novinskim izdavačima, koji su još uvijek u fazi prelaska na internetsko poslovanje, i dalje padaju.
„Bio je to još jedan kvartal stabilnog napretka, no okruženje je i dalje izazovno“, kazao je Jim Smith, izvršni direktor Thomson Reutersa.
Tržišni izazovi posebno su veliki u Europi, gdje ključni klijetni agencije, financijske institucije i odvjetničke tvrtke, smanjuju troškove i broj radnih mjesta.
Unatoč tome, Thomson Reuters ostaje pri procjeni da će prihodi agencije u ovoj godini iznositi 12,5 milijardi dolara.
Kako su rezultati agencije bolji nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Thomson Reutersa porasla je odmah nakon objave poslovnog izvješća za 3 posto.
NY Times u velikom padu
S duge strane, cijena dionice The New York Timesa pala je gotovo 6 posto jer su kvartalni financijski rezultati tog novinskog izdavača podbacili.
Ukupni prihodi kompanije pali su u proteklom tromjesečju za 1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 388,7 milijuna dolara, što je ponajviše posljedica pada prihoda od oglašavanja u tiskanim izdanjima za 7 posto.
Čista dobit The New York Timesa pala je istodobno s lanjskih 20 milijuna na 9,2 milijuna dolara.
The New York Times zabilježio je u prvom kvartalu rast prihoda od oglašavanja i u digitalnim i u tiskanim izdanjima, prekinuvši dugogodišnji trend pada, no proteklo je tromjesečje ponovno donijelo negativne trendove.
Kompanija je upozorila da i u trećem tromjesečju očekuje pad prihoda od oglašavanja, dok bi prihodi od izdavaštva trebali ostati na lanjskoj razini.
S druge strane, prihodi od pretplate na digitalne proizvode, u koje The New York Times ulaže velike napore, u proteklom su tromjesečju porasli. Pritom je broj korisnika isključivo digitalnih proizvoda tvrtke dosegnuo 831.000, što je za 32.000 više nego u prethodnom kvartalu.
„Preostaje nam još puno posla u tranformaciji našeg poslovanja kako bismo postigli dugoročno održivi rast prihoda“, kazao je Mark Thompson, izvršni direktor The New York Timesa.