Foto: Index
GRAD Rijeka će tijekom rujna raspisati poziv za prikupljanje ponuda za davanje u koncesiju broda "Galeb", rečeno je danas na kolegiju riječkoga gradonačelnika Vojka Obersnela.
Koncesija će se dati na 30 godina, a vrijednost joj je procijenjena na 10,3 milijuna eura. Budući koncesionar imat će dvije godine počeka na varijabilni dio naknade, koja iznosi tri posto od ukupnog prihoda od komercijalnih aktivnosti na brodu.
500 četvornih metara mora ostati za muzej
U koncesiju će se dati 3500 od 4500 metara četvornih broda. Od toga 3000 četvornih metara može služiti za komercijalne svrhe, a 500 četvornih metara mora ostati za muzej. Koncesionar će moći urediti smještajne, ugostiteljske, kongresne i rekreacijske sadržaje.
Pročelnik Gradskog odjela za kulturu Ivan Šarar rekao je kako očekuje da će ponuđeni uvjeti poduzetnicima biti zanimljivi.
Najvjerojatnije će se "Galeb" privezati uz glavni lukobran, pokraj nedavno obnovljenih lučkih dizalica.
Obersnel i Šarar rekli su da su prije odluke o koncesiji provedene opsežne pripreme tijekom kojih je osnovano stručno povjerenstvo. To je tijelo predložilo da "Galeb" ostane vezan uz obalu, izrađena je studija opravdanosti davanja koncesije i dobivene su sve potrebne dozvole. Budući da je riječ o kulturnom dobru, ali i o brodu, trebalo je pribaviti mnogo dokumenata, rečeno je.
Rijeka je kupila "Galeb" 2009. godine
Brod "Galeb" izgrađen je u Italiji 1936. godine za prijevoz tropskog voća. Čim je počeo rat, prenamijenjen je u ratni brod, a 1941. torpediran je u Libiji. Stigao je na popravak u Trst, gdje su ga, nakon kapitulacije Italije, preuzeli Nijemci, kojima je služio kao minopolagač. Potopljen je u riječkoj luci 1944., a izvučen je iz mora 1948. te je rekonstruiran u školski brod Jugoslavenske ratne mornarice.
Od 1953. do 1979. bio je ploveća rezidencija predsjednika Jugoslavije Josipa Broza Tita, koji je njime u tom razdoblju putovao 14 puta i posjetio 18 zemalja.
Kad je počeo Domovinski rat, "Galeb" je dotegljen u Crnu Goru. Kupio ga je jedan grčki brodovlasnik, koji ga je želio urediti kao luksuznu jahtu. Stigao je u riječko Remontno brodogradilište "Viktor Lenac", gdje je i ostao zbog složenih poslovnih odnosa. Grad Rijeka ga je kupio 2009. godine.
"Galeb" je Rijeku već koštao više od sedam milijuna kuna
Index je već pisao kako je Grad Rijeka u brod već ulupala 7.033.142,02 kune. Gradski novac na "Galeb" počeo se trošiti 2008. godine kada je za pregled broda u škveru Viktor Lenac potrošeno 555.715,12 kuna. Iduće godine za kupnju kroz ovršni postupak na Trgovačkom sudu te na godišnji trošak usluge zapovjedništva broda prema nalogu Lučke kapetanije potrošila 906.819,65 kuna.
2010. godine, za troškove radova dokovanja, čišćenje podvodnog dijela trupa broda, mjerenje debljine lima s uslugama stručnog nadzora, te na usluge mornara, pomorske agenture i špedicije, usluge zapovjedništva i godišnjeg operativnog veza, potrošeno je čak 2.044.505,76 kuna.
Troškovi su 2011. godine bili manji pa se potrošilo 1.355.220,57 kuna i to za mjesečne usluge operativnog veza, zapovjedništva, agenture i špedicije, uslugu izrade elaborata ekonomske opravdanosti davanja broda u koncesiju, na podmirena carinska davanja prilikom uvoza i troškove upisa u Evidenciju plutajućih objekata kod Lučke kapetanije, te na cjelokupne troškove održane izložbe i tegljenja na Riječki lukobran. U 2012. godini Grad Rijeku je "Galeb" koštao 738.804,88 kuna. Novac je izdvojen za usluge zapovjedništva i agentura/špedicije, te mjesečnog troška veza u brodogradilištu. Sasvim iste usluge su u narednoj 2013. godini koštale 350 tisuća kuna više, odnosno 1.091.720,91 kuna. U prva četiri mjeseca ove godine na "Galeb" je potrošeno 341.355,13 kuna, a u taj trošak osim agenture, špedicije, zapovjedništva i veza ulaze i troškovi popravaka.