Foto: scx.hu
TURISTIČKI sektor je i ove godine zabilježio odličnu ljetnu sezonu koja se reflektirala i na rezultate turističkih kompanija. Naime, sve promatrane kompanije (Valamar Adria Holding, Maistra, Arenaturist i HUP Zagreb) ostvarile su rast prihoda od prodaje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine u rasponu od 5% do 10%, stoji u analizi iCapitala.
Izdvojene kompanije poboljšale su i zarade, pri čemu je Maistra podigla svoju EBITDA za 24%, HUP Zagreb za 9%, a Arenaturist i Valamar Adria Holding za 4,5% odnosno 0,4%.
Arenaturist je istovremeno generirao 13,6% nižu dobit, ponajviše zbog viših troškova amortizacije, ostalih poslovnih rashoda i neto financijskih rashoda, dok su ostale promatrane kompanije poboljšale neto dobit po dvoznamenkastim stopama u rasponu od 22% do 36%.
Prema operativnog učinkovitosti mjerenoj omjerom poslovnih rashoda i prihoda od prodaje, sve se kompanije nalaze u rasponu od 0,7 do 0,9, pri čemu su Maistra i HUP Zagreb jedini zabilježili poboljšanje tog omjera u prvih devet mjeseci ove godine.