U 2012. na hrvatskim cestama 390 mrtvih: Brzina je najčešći ubojica

Foto: Arhiva

TIJEKOM 2012. godine u prometnim nesrećama na hrvatskim cestama poginulo je 390 osoba. To je 28 smrtnih slučajeva u prometu manje nego 2011. godine.

Broj prometnih nesreća sa smrtnim slučajevima smanjio se za 8,3 posto (32 nesreće manje). U 2012. na hrvatskim cestama bilo je ukupno 353 nesreće sa smrtnim slučajevima. Broj nesreća s ozlijeđenim osobama smanjio se za 11,7 posto, a broj nesreća s materijalnom štetom smanjio se za 13,4 posto.

Tijekom 2012. na hrvatskim cestama teško je ozlijeđeno 3033 osoba, što je 11 posto manje nego u 2011. Lakše je ozlijeđeno 12.892 osobe, što je smanjenje od 12 posto s obzirom na 2011. godinu.

"Ono što posebno ohrabruje je da je i 2012. godine, odnosno već četvrtu godinu zaredom nastavljen pozitivni trend smanjenja broja poginulih osoba", poručuju iz MUP-a, uz dodatak da se broj stradavanja vratio na razinu s početka 60-ih godina prošlog stoljeća, kada je na cesti bilo puno manje vozila i vozača.

Brzina najčešći ubojica

Analizirajući prometne nesreće, razvidno je da se najteže prometne nesreće događaju zbog ljudskih grešaka, odnosno grubog kršenja prometnih pravila i nepoštivanja prometne signalizacije. I nadalje je glavni uzrok smrtnog stradavanja brzina pa je zbog nepoštivanja njenog ograničenja ili neprilagođivanja brzine uvjetima na kolniku, poginulo 189 osoba ili 48% ukupnog broja poginulih osoba. Do smrtnih stradavanja, u 36% slučajeva, došlo je prilikom slijetanja vozila s kolnika,u 20% pri vožnji iz suprotnih smjerova itd.

Smanjen je i broj prometnih nesreća i stradavanja u njima, koje su prouzrokovali mladi vozači (osobe od 16 do 24 godine starosti), što i nije čudno s obzirom na ukupno smanjenje, ali za naglasiti je da se osjetno smanjio udjel u svim nesrećama i stradavanjima koje je prouzrokovala ova skupina vozača. U prometnim nesrećama koje su skrivili alkoholizirani vozači smrtno je stradalo 106 osoba, 709 ih je zadobilo teške, a 2.358 lake tjelesne ozlijede.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.