TAKSISTE i ugostitelje nije oduševila jučerašnja Vladina odluka da će od iduće godine za svakodnevno poslovanje morati imati računalo internetom spojeno s Poreznom upravom. Za većinu njih to će značiti dodatno financijsko opterećenje u vremenima kada jedva spajaju kraj s krajem.
Dnevni dohodak od prosječno 65 kuna ministru financija budi sumnju da taksisti ne prijavljuju baš svaku vožnju, no zagrebački taksist Ivan Šarić tvrdi da više ni ne zarađuju.
"Ako se makne gorivo i ako se makne trošak auta i tako dalje, vjerujem da ostane i manje. Jer vozimo vožnjice za 12, 13, 15 kuna, mislim možete si misliti koliko se tu može zaraditi", kaže nam Šarić.
Kupnja novog računala i internetskog priključka ministru financija vjerojatno ne predstavlja osobito financijsko opterećenje, ali taksistima da. Zagrebački taksisti tvrde da ionako rade na rubu isplativosti i ne podržavaju uvođenje još jednog nameta.
"S obzirom na to da su teška financijska vremena i stanje kada imamo smanjene prihode, još jedno financijsko opterećenje ne bi dobro došlo za naše članove", poručuje predsjednik udruženja Radio Taxi Zagreb Željko Petković.
Ugostitelji pozdravljaju uvođenje reda, ali traže dodatno vrijeme i pomoć države
Uvođenje reda pozdravlja Ante Mihić, predsjednik Ceha ugostitelja Hrvatske obrtničke komore, ali traži dodatno vrijeme za prilagodbu i pomoć države u nabavi računala koje, kako to doživljava ministar Slavko Linić, sigurno ima svatko onaj tko se ozbiljno bavi bilo kakvim prometom, a ako ga i nema, može ga pribaviti za 3000 kuna.
"Mi ne znamo što je za nekoga skupo. Možda je nekome malo tri tisuće, a možda nekome previše. Činjenica je da to opterećuje ugostitelja i obrtnika", kaže Mihić, koji ne zna odakle je Linić izvukao da ugostitelji prijavljuju dnevni dohodak od 95 kuna, ali ovaj vlasnik restorana iz Vodica dobro zna da mnogi ugostitelji izvan turističke sezone ne zarađuju mnogo.
"Ja ću vam samo reći, ako ima 365 dana, a jedan ugostitelj na Jadranu radi 90 ili 120 dana, dakle kako se može mjeriti s 360. Mora se taj prihod od 90 dana dijeliti s 360", napominje Mihić.
U turističkim odredištima isti je slučaj i s taksistima koji izvan ljetne sezone uglavnom besposleni stoje na stajalištima, a zagrebački taksist Ivan Šarić zaključuje da velike dobiti nema ni u metropoli. Iako po nižim cijenama voze više nego prije dolaska konkurencije, mnogi neće imati za još jedan namet.
"Vjerojatno da, možda će se svatko za sebe htjeti uvjeriti može li izdržati ili ne, ali će shvatiti da radi ni za što, to jest za minus. Ja sam blizu mirovine pa ću vjerojatno tu pobjeći, ali ovi drugi mlađi kolege, ne znam što će uspjeti napraviti od svega toga. Ljudi su dovedeni do toga da imaju samo za struju, plin, djetetu sendvič i to je to", zaključuje Šarić.