Vlasnik Taxi Cammea tvrdi da mu Linić nije prijatelj, ali svejedno mu je oprostio milijun eura duga!

 Foto:Taxi Cammeo  

"NOVI model spašavanja nelikvidnih dužnika kroz Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi ima prednost u odnosu na neke druge modele koji su predviđali spašavanje tvrtki, jer je predvidio aktivno uključivanje svih vjerovnika, a ne samo države. Dobra strana takvog modela je i u tome što se sudjelovanje države u restrukturiranju ne smatra državnom potporom", rekli su nam iz Porezne uprave pri Ministarstvu financija kada smo ih upitali kako je moguće da je država u predstečajnom postupku oprostila tvrtki Taxi Cammeo ogromnih 7,5 milijuna kuna. 
 
Ministarstvo financija: Ključna su bila 472 zaposlena!
 
Naime, u procesu predstečajnog postupka Porezna uprava odrekla se 50 posto potraživanja prema Taxi Cammeu. Dug je ta tvrtka "natukla" u posljednjih šest godina od kada je i osnovana. Unatoč pričama o prisnim vezama ministra financija Slavka Linića i vlasnika Taxi Cammea Koste Minovskog u Ministarstvu financija tvrde kako se višemilijunski otpis dugova ne može smatrati i državnom subvencijom ni državnom potporom. Takav je zakon, tumače nam u Poreznoj upravi, a ključno je bilo očuvanje radnih mjesta. 
 
"Konkretno u ovom slučaju radi se o broju od 472 zaposlena kod poreznog dužnika. Takvim modelom predstečajne nagodbe omogućuje se nastavak djelatnosti što je u ovom trenutku najvažnije zbog jačanja konkurentnosti i popravljanja poduzetničke klime, a još je važnije u vremenu rastuće nezaposlenosti zadržavanje postojećih radnih mjesta".
 
Porezna je uprava u predstečajnoj nagodbi za Cameo d.o.o. otpisala 50 posto duga, dok preostali iznos ide na otplatu na 60 mjeseci uz kamatnu stopu od 4,5 posto godišnje uz poček od jedne godine. Mnogi su uvjereni kako se Cammeo našao o povlaštenom položaju. 
 
I Državni inspektorat im oprostio za kazne!?
 
"Za predloženi plan Republika Hrvatska – Ministarstvo financija glasovalo je pozitivno budući da svi vjerovnici u postupku predstečajne nagodbe imaju bolje uvjete za namirenje svojih potraživanja od onih koje bi imali u slučaju da je pokrenut stečajni postupak. Nadalje u interesu je Republike Hrvatske – Ministarstva financija da se svim dužnicima omogući restrukturiranje kako bi postali likvidni i solventni odnosno kako bi nastavili poslovanje", tvrde u Poreznoj upravi. 
 
Prema dostupnoj dokumentaciji, Taxi Cammeo dugovao je Poreznoj upravi 14,4 milijuna kuna, dug prema Croatia Osiguranju iznosio je malo više od milijun kuna, a ta se državna tvrtka odrekla 300 tisuća kuna ili 30 posto. Državni inspektorat tražio je 25.000 kuna, Hrvatska televizija 48 tisuća kuna, Hrvatska agencija za poštu i telekomunkacije 13,2 tisuća kuna. Svi oni odrekli su se 30 posto svojih dugovanja, kao i Grad Osijek i Grad Rijeka te Hrvatska eleketroprivreda. Ukupno su tako državna tijela i tvrtke oprostili 7.570.500 kuna od čega najviše Porezna uprave koja se odrekla 7.239.395 kuna. 
 
Taksisti su bili u pravu u vezi Cammea i Svete Nedjelje
 
Prema vlasniku Taxi Cammea, tvrtka se u vrlo kratkom vremenu našla u dubiozama, najviše zbog ulaska na zagrebačko tržište 2011. godine jer su morali 3 mjeseca čekati na licence pa je tako 150 vozila nabavljeno na leasing moralo čekati kao i 150 djelatnika. Početna ulaganja su bila oko 7 milijuna kuna , a početni plan je zapeo i zbog toga jer je Cammeo u startu dobio svega 76 dozvola za auto taxi prijevoz. 
 
U dokumentaciji koju je Cammeo predao Poreznoj upravi stoji da su zbog premalog broja licenci za taxi prijevoz morali osnovati sestrinsku tvrtku MV prijevoz u Svetoj Nedjelji kako bi "namirili potreban broj dozvola". U studenom su dobili 74 dozvole za prijevoz u Svetoj Nedjelji, a počeli su se suočavati s "učestalim inspekcijskim nadzorom" jer nisu mogli raditi Zagrebu. 
 
Unatoč priznanju Cammea zašto su otvorili tvrtku u Svetoj Nedjelji, valja podsjetiti kako je Cammeova konkurencija u Gradu Zagrebu više puta naglašavala da MV prijevoz ilegalno i nezakonito posluje na području grada Zagreba s obzirom da su bili registrirani u susjednom gradu a voze i posluju u Zagrebu. Sada za to imaju i potvrdu jer Cammeo u dokumentaciji Poreznoj upravi to i priznaje. 
 
Nagradili ih s otpisom milijun eura
 
Prema financijskim podacima tvrtka MV prijevoz d.o.o. iz Svete Nedjelje na koju su registrirane dozvole u prvih 11 mjeseci 2012. napravila je promet od čak 10 milijuna kuna! Naime, ako se Cammeo držao zakona i ako su "česti inspekcijski nalazi" imali uspjeha postavlja se pitanje kako je ta tvrtka na tako malom području kao što je Sveta Nedjelja mogla imati toliko velik prihod? 
 
Isto tako Cammeo je imao velikih problema u svom odnosu prema zaposlenicima. Večernji list tako je objavio podatak da je u samo 10 mjeseci poslovanja u Zagrebu Državni inspektorat u Cammeu obavio čak 68 inspekcijskih nadzora! Inspektori rada i gospodarski inspektori ispisali su mnoge prekršajne i novčane kazne, podnijeli optužne prijedloge, a u obradi je trenutačno još nekoliko prijava zaposlenika te se vodi osam radnih sporova.
 
Prema podacima iz predstečajne nagodbe razvidno je kako je tvrtka imala prema Državnom inspektoratu do kraja 2012. godine dug od 25 tisuća kuna. Kako su sporovi završili može se samo naslutiti, no država je na kraju honorirala sva nastojanja Cammea i to otpisom dugovanja od gotovo milijun eura. Istaknimo i da država nije htjela spašavati neke druge tvrtke za koje je tvrdila da nisu poslovale uzorno. 
 
Marinčić: Koja je to poruka prema nama koji plaćamo?
 
"Ah, što da kažem. Valjda je to sve po zakonu. Zakon je takav, oni su to iskoristili i to je to. Ima ih dosta što ne plaćaju državi i imaju dug do pola milijuna kuna pa normalno rade kao što i ja radim koji sve plaćam. Kakva je to, uostalom poruka prema nama koji podmirujemo svoje obveze", komentirao je Krešimir Marinčić, predsjednik sekcije Autotaksista pri Udruženju obrtnika Rijeka, koji je već prije upozoravao na mnoge nelogičnosti u radu Cammea još u Rijeci. 
 
Primjerice Marinčić je tražio da se autotaksistima ne produžuje licenca ako se utvrdi da nije podmireno dugovanje prema državi. Zahtjev je otišao i prema Ministarstvu financija pa nije prihvaćen. 
 
"Više od godinu dana Cammeo grupa poslovala je sa 76 vozila u Gradu Zagrebu, koja su bila su registrirana u Svetoj Nedelji. Gradski ured za promet legalizirao ih je te s time ispada da se trebaju kršiti zakoni, a onda će vas netko za to i nagraditi", upozoravao je prije pet mjeseci predsjednik udruženja Radio Taxi Zagreb, Željko Petković. U svojim ranijim izjavama za medije i Vjekoslav Marijanović, vlasnik Eko taxi prijevoza također je ocijenio slučaj Cammea kao uvredu za sve one koji redovno izvršavaju svoje obveze.
 
Obratili smo se i Vladimiru Minovskom iz Taxi Cammea. On je naravno zadovoljan kako je završila predstečajna nagodba, a tražio je da mu država otpiše do 70 posto dugovanja. 
 
Minovski: Nagodba nam nije bila spas, nego "vjetar u leđa"
 
"Predstečajnom nagodbom olakšali smo proces našeg poslovanja i zadovoljni smo njenim razvojem jer smo na taj način održali stabilnost, zadržali postojeća radna mjesta i nastavili s razvojem naših zadanih poslovnih ciljeva koji uključuju i ekspanziju, kako na području razvoja novih usluga, tako i na području razvoja novih projekata i dodatnog širenja unutar gradova u kojima poslujemo. Najveći dobavljači su na to pristali jer naš potez nisu doživjeli kao znak da tvrtka propada. I Zagrebačka banka nam je izašla u susret jer je pristala refinancirati postojeći kredit uz povoljnije uvjete", odgovor je Minovskog kojeg smo dobili pismenim putem. 
 
Minovski tvrdi da zahtjev za predstečajnom nagodbom nije  pokrenut zato jer je to bio jedini "pojas za spašavanje", kako se nerijetko želi implicirati kroz medije, već zato jer su vidjeli kao dobru mogućnost da konsolidacijom i potrebnim restrukturiranjem dobiju "određen vjetar u leđa i malo dođemo do daha nakon jako teškog i financijski zahtjevnog početka poslovanja". 
 
Kompletno novi vozni park za vrijeme trajanja predstečajne nagodbe
 
Upitali smo i Minovskog kako je moguće da je tijekom predstečajnog postupka uspio obnoviti kompletni vozni park u Zagrebu. No, on u tome ne vidi ništa čudno. 
 
"Da, obavili smo zamjenu cijelog voznog parka, ali bez dodatnih ulaganja. Riječ je o pothvatu od 175 automobila koji su nabavljeni preko operativnog leasinga bez učešća u suradnji s našim partnerima. U sklopu partner car fleet managementa, za navedena vozila  plačamo mjesečni najam sa uključenim troškovima održavanja. Poanta je te operacije u uštedi, jer se ovaj naš potez već nakon tri mjeseca rada s novim Opel Insigniama, pokazao kao dobar i uspješan. Naime, vidimo znatne uštede na gorivu, u servisiranju vozila, manjoj rati leasinga i sličnim ostalim troškovima", odgovorio nam je Minovski. 
 
Nemamo veze s Linićem
 
Za kraj, upitali smo, a s obzirom na cijelu priču oko Cammea i otpisa dugova postoji li veza između njega i ministra financija Slavka Linića te poznaje li ga osobno.
 
"Obitelj Minovski, pa tako i gosp. Vladimir Minovski, nemaju nikakve veze s ministrom Slavkom Linićem niti ga osobno poznaju", zaključuje se u pismenom odgovoru.
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.