Screenshot: YouTube
PET državnih tvrtki i ustanova postaju suvlasnici Splitske plovidbe, brodara koji je ostao bez osnovnog sredstva za poslovanje, tj. brodova, a danas je za dlaku izbjegao i pokretanje stečaja.
Državne firme pretvorit će svoja potraživanja od 35 milijuna kuna u vlasnički udio, i to temeljem sklopljene predstečajne nagodbe za tvrtku u vlasništvu Josipa Galinca i Jurice Peveca, koji odnedavno drži i direktorsku poziciju.
Brodovi se nasukali ili završili na bubnju
Nagodba je sklopljena prošle godine, a otada se dosta toga promijenilo. Na Marjan i Čiovo početkom ožujka ove godine tjerani snažnim refulima bure nasukali su se Krka, Orebić i Vranjic, dok su nešto kasnije preostali brodovi završili na bubnju, kako bi se namirile neisplaćene plaće za pomorce u visini od 2,4 milijuna kuna.
Koncem kolovoza prodani su Sveti Dujam i Marul, i to tvrtki Jurice Peveca, a vlasnika je promijenio i Jadro. U CERP-u navode da se moraju pridržavati sudske odluke i sklopljene nagodbe, a to što je brodar ostao bez brodova kao da nije od nekog značaja.
Plovidba ostala i bez brodova i bez radnika
S prodajom Jadra ispao je problem. Zbog te je prodaje Trgovački sud u Splitu postavio privremenog stečajnog upravitelja, a određena je i mjera osiguranja. Sve te odluke donesene u postupku u kojem se odlučivalo o stečaju Splitske plovidbe koju je zatražila radnica iz direkcije firme koncem svibnja ove godine. Plovidba je, naime, opet završila u blokadi, a plaće za 16 radnika direkcije nisu isplaćene pet mjeseci. Dug je narastao na pola milijuna kuna. Radnici su na kraju dali izvanredni otkaz i preselili na Zavod za zapošljavanje.
Nakon što je Jurica Pevec na svoju zagrebačku tvrtku za 3 milijuna kuna prebacio Dujma i Marula, odlučio još malo odriješiti kesu kako bi izbjegao otvaranje stečaja pa je radnici isplatio zaostale plaće, a postignut je navodno dogovor da se riješe i ostali radnici direkcije. Radnica je tako danas na Trgovačkom sudu izjavila kako više nema pravnog interesa u pokretanju stečaja. Sudac Paško Bačić trebao bi odluku donijeti izvanraspravno, a pretpostavlja se da stečaja neće biti.
SDP "spašavao" i ranije, stornirali ovrhe, opraštali milijune
Svakako je zanimljivo da je Index već pisao o Splitskoj plovidbi, i to početkom 2012. godine, kada je na prvoj sjednici Upravnog vijeća Lučke uprave Split, najvećeg vjerovnika Plovidbe, donesena odluka da se stornira ovrha teška pet milijuna kuna. Tada nam je objašnjeno da je to radi toga da se sačuva 80 radnih mjesta u Plovidbi.
To "spašavanje" u režiji SDP-a nije bilo prvo, jer su mediji pisali i kako je Plovidbi oprošteno 5 milijuna kuna duga iz doba Vlade Ivice Račana. Vrhunac je ipak došao sa sklapanjem predstečajne nagodbe i ulaskom državnog kapitala u brodarsku tvrtku koja je ubrzo nakon toga ostala i bez radnika i brodova tako da se u Splitu sada pitaju čime će se to Splitska plovidba uopće i baviti jednom kada država postane suvlasnik.
Nasukane brodove čeka tursko rezalište
U međuvremenu sa Marjana traje skupa operacija odsukavanja brodova. Krka je odsukana, idućeg tjedna zaplutati bi trebao i Orebić, dok je odsukavanje Vranjica sa Čiova ostavljeno za kraj kao najteže. Brodovi bi na koncu trebali završiti u Turskoj u rezalištu.