Foto: Arhiva
IZ ZET-a su osjetili potrebu pojasniti zašto njihova suradnja s Google Transitom nije građanima donijela očekivano - prikaz stanja u javnom prijevozu u realnom vremenu.
> Zatrpajte ZET mailovima: Znaju li što je internet?
Naime, ZET je proteklih mjeseci intenzivno radio na stvaranju informacijske platforme koja je preduvjet za svaki daljnji razvoj informatičkih usluga. Nakon što su zadovoljeni zahtjevni i detaljni standardi u opticaj je puštena usluga kojoj je namjena planiranje putovanja.
Uslugu je pozdravila većina korisnika zagrebačkog javnog prijevoza jer im omogućuje snalaženje u mreži linija, odnosno na području od 1600 kilometara trasa ZET-a. Također, prvoga dana korištenja usluge provedena je i anketa u kojoj nismo zabilježili negativne reakcije, a suradnju su posebno pozdravili studenti iz drugih gradova te turisti. Nadalje, zaprimili smo i brojne telefonske pozive putnika koji su izrazili zadovoljstvo ponuđenom uslugom jer su im podaci o planiranim polascima znatno dostupniji te ne trebaju više "ručno" izračunavati dolazak vozila na određeno stajalište ili tražiti asistenciju na druge načine za pronalazak linije koja im je potrebna.
Riječ je o prvom koraku suradnje ZET-a i Googlea, čime se Zagreb svrstao među 2.800 gradova u svijetu s takvom uslugom. Ona će se, dakako, proširivati.
Nakon izgradnje spomenute informacijske platforme, ZET nastavlja s razvojem usluga, a stvaraju se time i pretpostavke za druge servise.
Nažalost, postojeća informatička infrastruktura ne dopušta nam u ovom trenutku izravnu distribuciju podataka o trenutnim lokacijama vozila velikom broju korisnika jer je sustav koji se koristi za nadzor prometa ograničenih kapaciteta. Funkcionira zadovoljavajuće, ali u onim okvirima koji su predstavljali suvremene principe i potrebe prije 8 godina.
Podsjetimo, kada je skupina autora izradila aplikaciju koja korisnike vodi do podataka o poziciji vozila, velik broj pristupa stvarao je smetnje u radu sustava jer za tu namjenu i toliki broj korisnika isti nije namijenjen. Tvrtka u čijem je vlasništvu internetsko sučelje iz kojega su se podaci o prometu za aplikaciju crpili onemogućila je pristup zbog stabilnosti primarne namjene sustava, ali i zaštite osobnih podataka djelatnika. Iz tih je razloga ograničenje pristupa bilo nužno.
ZET će nastaviti razvijati usluge koje pridonose kvalitetnijem javnom prijevozu i svakako će korisnicima, uz planirani, omogućiti pregled realnog dolaska vozila na određeno stajalište čim to bude moguće. No, prije toga, potrebno je za to osigurati tehničke i sve druge preduvjete te uslugu realizirati na zadovoljstvo cjelokupne javnosti.
Možemo potvrditi kako se na tome, ali i brojnim drugim projektima već radi, a isti će omogućiti brojne dodatne usluge suvremenih standarda, od kojih su i pregled prometa i suvremeniji principi naplate prijevoza - samo dio.
Zahvaljujemo na razumijevanju, ali i svakoj sugestiji, vjerujući kako naši korisnici prepoznaju razvojni trend javnog prijevoza i pratećih usluga", stoji u priopćenju ZET-a.