Foto: ZSE/Facebook
BUDUĆI da se bliži kraj travnja, većina kompanija će rezultate za prva tri mjeseca ove godine objaviti danas i u srijedu.
Povodom toga danas donosimo kratak osvrt na rezultate poduzeća Viadukt i Plava laguna koji su svoje rezultate objavili nešto ranije.
Viadukt je u prva tri mjeseca 2014. prema određenim pokazateljima zabilježio uglavnom pozitivne promjene u odnosu na isti period prošle godine, smatraju analitičari iCapitala. Poslovni prihodi su porasli skoro 35% na 171,6 milijuna kuna, a prati ih upola manje postotno povećanje poslovnih rashoda od 17% na 174,8 milijuna kuna. Pri tome je EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) s negativnih -11,4 milijuna kuna prešla u pozitivnih 5,6 milijuna kuna. Neto dobit je još uvijek negativna, iako je zabilježila značajno poboljšanje s -23,8 milijuna kuna na -5,3 milijuna kuna. EBITDA marža je pritom porasla s -9% na 3,2%, dok je negativna neto marža od -3,1% ipak bolja od lanjskih -18,7%. Ostvaren je i porast CAPEX-a (kapitalni izdaci) sa 166 tisuća na oko 3,4 milijuna kuna. Rast prihoda u prikazanom tromjesečju je vezan za ostvarene mogućnosti realizacije projekata započetih prošle godine, kao i relativno blagu zimu koja je također omogućila bolje rezultate.
Plava laguna je pak zabilježila drugačije rezultate. Prihodi od prodaje su smanjeni za 24% na 12 milijuna kuna, a pratio ih je blaži pad poslovnih rashoda za 13% na 24,5 milijuna kuna. EBITDA je smanjena sa prošlogodišnjih -8,8 milijuna kuna na -9,7 milijuna kuna praćena padom EBITDA marže s -55,3% na -80,8%. Poduzeće je i u ovom kvartalu ostvarilo otprilike jednak iznos neto gubitka kao i lani, u iznosu od 11,6 milijuna kuna. Ipak, prvi kvartal u pravilu nije baš indikativan za turističke kompanije pa ćemo prve naznake sezone vidjeti u polugodišnjim, a najbolju sliku u devetomjesečnim izvještajima.
Ovakve vrste podataka investitori željno očekuju, kako na domaćem, tako i na stranom tržištu. Stoga bi sljedećih nekoliko dana svakako moglo biti zanimljivo.