Foto: Vedran Tolić/Index, EuropeanBestDestinations/Screenshot
ADVENT u Zagrebu drugu godinu zaredom osvojio je laskavu titulu najbolje božićne destinacije u cijeloj Europi. Upravo je glavni grad Hrvatske prikupio najviše glasova na portalu European Best Destination, na čijem je natječaju za najbolju božićnu destinaciju ove godine glasalo više od 180 tisuća ljudi. Tako je Zagreb prestigao 21 grad među kojima su i Beč, Strasbourg, Bruxelles.
Nakon što je lani prvi put proglašen najboljim u Europi, ove se godine u vrijeme Adventa u Zagrebu teško može pronaći slobodno mjesto. Bukirani su svi hoteli, hosteli kao i privatan smještaj u što smo se uvjerili sami. Pokušali smo rezervirati smještaj u Zagrebu tijekom Adventa, no bezuspješno. Svi smještajni kapaciteti su popunjeni. Čak i preko popularnih stranica za pronalazak smještaja, iako za neke datume u prosincu piše da su slobodni, nakon što smo ih kontaktirali, saznali smo da su ipak zauzeti.
Zagrebom su svi postali zaluđeni pa kao što se prije išlo u Beč i Prag, sad sve više turista dolazi na Advent u Zagreb.
Prozivke iz Hrvatske
No, unatoč tome nije trebalo dugo čekati da počnu prozivke. Tako neki mediji pišu da je riječ o namještenom natječaju, prozivajući pritom relevantnost spomenutog portala. I te prozivke nisu krenule iz zemalja čiji gradovi nisu na listi, već upravo iz Hrvatske.
Upravo smo stoga istražili tko je sve dao glas Zagrebu i bi li Zagreb osvojio titulu najboljeg Adventa u Europi, ako se pritom ne bi računali glasovi iz Hrvatske. A otkrili smo da bi. I bez glasova koji su stigli iz naše zemlje Advent u Zagrebu osvojio bi prvo mjesto.
Indexu je to potvrdio Maximilien Lejeune, izvršni direktor portala European Best Destinations iz Belgije.
"Evo kako su zemlje glasale za Zagreb. Iz Hrvatske je stiglo 31,3 posto glasova, iz SAD-a 14,3 posto, iz Austrije 12,9 posto, Njemačke 11,6 posto, Velike Britanije 7,2 posto.
Treba naglasiti da je za Zagreb glasalo 31.3 posto ljudi iz Hrvatske, dok je za Strasbourg, koji je drugi na ljestvici, glasalo 42 posto ljudi iz Francuske. Logično je da su glasali za božićni sajam za kojeg su najviše čuli.
Na pitanje bi li Zagreb pobijedio da nije bilo glasova iz Hrvatske, odgovor je DA. Iz Hrvatske je stiglo točno 10.519 glasova. Zagreb je pobijedio s ukupno 33.607 glasova. Ako oduzmemo ove iz Hrvatske, znači da bi Zagreb imao 23.088 glasova jer je drugo rangirani na listi gradova Strasbourg sa 19.242 glasova.
Što se tiče prozivki da smo mi mali portal, istina je, nismo Facebook ili Amazon. Imamo samo 3,6 milijuna posjetitelja godišnje, u prosjeku 304.000 mjesečno te naravno da imamo manje pratitelja na Facebooku od Lady Gage.
No, mi smo barem prva internet stranica koja je posvećena turizmu u Europi i naši posjetitelji su isključivo oni koji žele bolje istražiti Europu. Naša stranica je i dalje prvi website posvećen turizmu u Europi i ima stvarni učinak na destinacije. Tako su naše nagrade brojnim gradovima donijele korist. Turizam u Bordeauxu je nakon proglašenja najboljom europskom destinacijom na našem portalu doživio porast od 13 posto u broju turista, a Porto 16 posto. Procijenjeno je da su upravo naši izbori, među kojima i ovaj za najbolji Advent, kroz godine donijeli raznim gradovima, prema istraživanju Cision Agencije, dobit od čak 10 milijuna eura", rekao je za Index Maximilien Lejeune.
"Razočaran sam ovakvim odjekom"
Osvrnuo se i na negativne kritike koje su stigle iz naše zemlje.
"Mi radimo već 10 godina s preko 300 turističkih zajednica diljem Europe i mogu reći da nikad nisam vidio tako negativan članak iz zemlje čiji je grad ili mjesto proglašen najboljim na nekom od naših natječaja, kao što sam imao priliku vidjeti neke u hrvatskim medijima koji su mi poslani. Tako da sam dosta razočaran takvim odjekom.
Primjera radi Alain Juppé, gradonačelnik Bordeauxa i bivši premijer rekao mi je kako je primijetio rast turističkih brojki od 15 posto nakon što je 2015. taj grad proglašen najboljom europskom destinacijom.
Također imamo natječaj i za najbolju ski destinaciju u Europi i nakon što smo odabrali Val Thorens, promet im je porastao za 6 posto. Isto tako Porto je na našem natječaju za najbolju europsku destinaciju pobijedio 2014. godine i to mu je osiguralo porast turističkih brojki za 16 posto", rekao nam je Lejeune i dodao kako nam je rekao sve informacije te da je ionako već potrošio previše vremena na pojedine negativne kritike koje dolaze iz Hrvatske.
Kontaktirali smo potom i Turističku zajednicu grada Zagreba (TZGZ) iz koje su nam rekli da su turističke brojke u odnosu na prošlogodišnji Advent znatno porasle. Tako je broj dolazaka veći za 30 posto (52.430), a broj noćenja za 41 posto (100.689) u odnosu na Advent 2015. godine.
"TZGZ je izuzetno sretna i ponosna da je naš Advent u Zagrebu dvije godine za redom proglašen najboljim u Europi. Žao nam je da su se pojavili neutemeljeni negativni natpisi o samoj nagradi, no onih pozitivnih je daleko više te nam to daje dodatni vjetar u leđa da budemo još bolji druge godine. U svakom slučaju naša najveća nagrada jesu sjajni rezultati u ovo adventsko vrijeme koje nema ni jedan drugi grad u RH, a očekujemo nastavak takvog pozitivan trenda do kraja godine", rekla je za Index glasnogovornica TZGZ Darja Dragoje i dostavila nam podatke o posjećenosti Zagreba.
Podaci TZGZ za ovu godinu
Podaci TZGZ za Advent 2016. (25.11.-11.12.2016.) u odnosu na Advent 2015. (27.11.-13.12.2015.) su:
Za spomenuto razdoblje Adventa broj dolazaka je veći za 30 posto (52.430), a broj noćenja za 41 posto (100.689) u odnosu na Advent 2015. U navedenom razdoblju ostvarenih dolazaka domaćih turista je bilo 18.643 (rast 23 posto) te stranih 33.787 (rast 34 posto).
Od ukupno ostvarenih noćenja domaći turisti su ostvarili 29.481 (rast 17 posto), a strani 71.208 (rast 54 posto). Najviše dolazaka je bilo iz Hrvatske, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije, Slovenije, Srbije, Koreje, Njemačke, SAD-a, ostalih azijskih zemalja i Velike Britanije.
Najviše noćenja je bilo iz Hrvatske, Argentine, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije, Srbije, SAD-a, Njemačke, Slovenije, Velike Britanije i Koreje.