Amazonova Alexa želi znati kako se danas osjećate. Ali samo zbog oglašavanja

Screenshot: Youtube

AMAZON je patentirao tehnologiju koja bi uređajima omogućila prepoznavanje emocionalnog i fizičkog stanja korisnika te prodaju oglasa sukladno tome, piše The Atlantic.  

Amazon je patentirao tehnologiju koja bi virtualnoj glasovnoj asistentici Alexi omogućila praćenje osjećaja korisnika, i to pomoću analize glasnoće i intonacije zadanih naredbi. Alexa bi mogla prepoznati sreću, ljutnju, tugu, strah, gađenje, dosadu i stres te sukladno tome odgovoriti na naredbe.

Nova vrsta ciljanog oglašavanja

To upućuje na nove mogućnosti u pogledu dinamičnog ciljanog oglašavanja. Na primjer, ako Alexi kažete da ste gladni, a promukli ste, ona će moći zaključiti da ste se prehladili. Zatim vas može pitati želite li recept za pileću juhu ili vam može postaviti pitanje povezano s određenim oglašivačima koji prodaju ono što bi vam moglo biti od koristi.

Kad bi Amazon imao liniju proizvoda koji bi nas stalno pratili i prilagodili nam se sukladno našim reakcijama, mogli bi nam pružati odgovore ne samo na temelju toga tko smo općenito, nego i ovisno o tome kako se osjećamo u danom trenutku.

Ostale slične tehnologije

Google je također patentirao sličnu tehnologiju – mogućnost da uređaji detektiraju negativne osjećaje i korisniku automatski predlože neki savjet.

Nešto slično ima i IBM – riječ je o mogućnosti da online tražilice izbacuju rezultate na temelju “trenutnog emocionalnog stanja” korisnika, koje bi se odredilo pomoću prepoznavanja lica na kameri, mjerenja pulsa i skeniranja moždanih valova.

S druge strane, Spotify je već 2014. počeo povezivati popise za reprodukciju s različitim raspoloženjima i događanjima te sukladno tome tvrtkama prodavati prostore za oglašavanje.

Na primjer, u slučaju glazbe pjevačice Adele, preporučili bi se proizvodi povezani s tugom (sladoled, maramice itd.). Hip-hop glazba povezala bi se s mogućim tulumom, pa bi Spotify takav popis za reprodukciju preporučio tvrtki koja oglašava umak za roštilj.

Svrha profiliranja je prodaja proizvoda. Svatko se od nas sastoji od brojnih utrživih kategorija, a nakon uključivanja emocija te je kategorije moguće podijeliti na stabilne (rod, dob, prebivalište itd.) i promjenjive (mentalna i emocionalna stanja) s kojima se uređaji žele upoznati u svrhu povećanja uspjeha na tržištu, zaključuje The Atlantic.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.