Anketa Hrvata s Oxforda: HDZ će u nedjelju rasturiti

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

PREMA posljednjem istraživanju koje je od 28. travnja do 13. svibnja za N1 Televiziju provodila tvrtka Oraclum na čelu s dr. sc. Vukom Vukovićem sa Sveučilišta u Oxfordu, HDZ bi na predstojećim izborima za Europski parlament mogao imati daleko najviše razloga za zadovoljstvo - iako u blagom padu, i dalje osvaja 6 mandata u EP-u.

Gledano u postotcima, HDZ bilježi rezultat od 34,67%, što je blagi pad (oko 2%) u odnosu na prvo istraživanje.

SDP bilježi blagi rast te građani očekuju da će na izborima osvojiti 21,1% glasova.

Blagi rast bilježi i Živi zid, koji je na 11,1%, dok je Most ostao na stabilnih 7,3%.

Blagi pad bilježi Amsterdamska koalicija kojoj građani predviđaju podršku od 5,7% te osvajanje mandata koji bi se aktivirao tek nakon izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije.

Ispod praga ostaje Lista Mislava Kolakušića (3,3%), Start (3,1%), MB 365 (2,8%), Neovisni za Hrvatsku (2,4%), Suverenisti (2,2%), Pametno (1,2%), HNS (1,2%), Možemo (1,1%) i HSLS (0,5%).

U Europski parlament tako ulazi prvih 6 kandidata s liste HDZ-a.

O istraživanju i Oraclumu

Oraclumovo istraživanje je specifično jer nadilazi okvire standardnog anketiranja te stoga ne računa statističku pogrešku u klasičnom smislu, već donosi distribucije vjerojatnosti ishoda. Rezultati istraživanja su oni za koje Oraclumova inovativna BASON metodologija procjenjuje da imaju najveću vjerojatnost da će se dogoditi.

Metodologija se temelji na dva koncepta zbog kojih nije potrebno koristiti modele koje koriste klasične anketne metode u prilagodbi svojih uzoraka: mudrost masa i mrežna analiza prijateljstava na društvenim mrežama. Ispitanike se ne pita za koga će glasati, već za koga misle da će pobijediti na izborima te za koga misle da će glasati njihovi prijatelji, obitelj, susjedi. Svaki pojedinac ima neko mišljenje o tome kakav će biti konačan ishod izbora.

To mišljenje temelji se na trenutnim anketama, na informacijama koje dobiva od okoline (mediji, prijatelji, kolege s posla, društvene mreže) te na informacijama koje dobiva od politički bolje informiranih pojedinaca. Na temelju toga moguće je agregiranjem svih pojedinačnih različitih mišljenja dobiti točnu predikciju konačnog ishoda bez nužnosti reprezentativnog uzorka populacije.

Anketu provodi Oraclum Intelligence Systems, britanska firma koja koristi društvene mreže i strojno učenje za predviđanje izbora, kretanja na tržištu, potražnju za proizvodima i ponašanje potrošača. Anketu koordiniraju osnivači Oracluma dr. sc. Vuk Vuković, dr. sc. Dejan Vinković te prof. dr. sc. Mile Šikić.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.