Banke upozoravaju na oprez prilikom online plaćanja, opisale najčešće prevare

Ilustracija: 123rf

HRVATSKA udruga banaka (HUB) savjetuje povećan oprez i odgovorno ponašanje prilikom online plaćanja budući da je u posljednje vrijeme zbog porasta korištenja digitalnih usluga zabilježen i povećan broj pokušaja prevara.

Banke, naglasili su, koriste najsuvremenije metode za prijavu korisnika, zaštitu podataka u prijenosu, provjeru transakcija u sustavima za sprječavanje prijevara te odobrenje transakcija. Shodno tome, klijenti banaka imaju mogućnost u svakodnevnom životu ili poslovanju nesmetano koristiti sve bankarske usluge te ove godine nisu zabilježeni značajniji sigurnosni incidenti, navodi se u priopćenju HUB-a objavljenom u utorak.

No, kako se dodaje, kriminalci putem drugih platformi nastoje iskoristiti neinformiranost potencijalne žrtve prijevare te uz pomoć socijalnog inženjeringa ilegalno prikupiti podatke. Najpoznatija vrsta prevare je "phishing", odnosno situacija u kojoj napadač putem elektroničke pošte navodi žrtvu da otkrije svoje osobne ili financijske informacije koje nakon toga zloupotrebljava.

Prevare preko društvenih mreža

HUB ističe da u posljednje vrijeme kriminalci koriste društvene mreže i internetske portale te objavljuju lažne nagradne igre ili oglašavaju proizvode po znatno nižim cijenama u odnosu na tržišnu cijenu. 

Isto tako, predstavnike poslovnih subjekata, tj. tvrtki kriminalci najčešće nastoje navesti na novčane uplate prema krivim računima primatelja. Napadači se predstavljaju uglavnom telefonski ili e-poštom kao poduzetnici, nude suradnju na novom projektu ili pak putem lažne e-mail adrese informiraju o promjeni broja računa primatelja s kojima tvrtka već ima neki poslovni odnos ili koristi njihove usluge.

HUB stoga poziva na veći oprez pri plaćanju, posebice ako se prvi put plaća nekom primatelju ili ako netko putem e-maila dobije informaciju o promjeni broja računa primatelja. U slučaju da je računalo zaraženo malicioznim kodom (otvaranjem neprovjerenih poveznica, zaraženih privitaka elektroničkih poruka, itd.), napadaču se omogućava pristup svim aplikacijama na računalu pa tako i e-pošti korisnika. 

Aplikacije samo iz provjerenih izbora

HUB uz ostalo građanima preporučuje da ne odaju privatne ili poslovne podatke putem interneta te da preuzimaju aplikacije samo iz provjerenih izvora kao što su Google Play Store, App Store, Windows Store itd. 

Sugeriraju i da se izbjegava otključavanje (engl. jailbreaking) uređaja budući da korištenjem otključanih uređaja, aplikacije koje su preuzete iz neprovjerenih izvora dobivaju potpuni pristup svim aplikacijama na uređaju, a time i pristup osjetljivim i osobnim informacijama;

"Internetskom bankarstvu pristupajte samo sa svog uređaja, izbjegavajte bežične mreže kojima vi ne upravljate (npr. javna bežična mreža), provjerite pouzdanost online trgovine – istražite tvrtku kojoj želite dati novac, ne radite ništa na web stranicama koje ne traže dvostruku autentifikaciju te se koristite specijaliziranim sustavima naplate", kaže se u priopćenju HUB-a uz poruku i da se nikada ne šalju preslika kartice, broj kartice, PIN ili druge podatke o kartici putem elektronske pošte.

Pravnim subjektima, odnosno tvrtkama, uz ostalo, u HUB-u predlažu da vode brigu o sigurnosti računala zaposlenika te da angažiraju dodatnu stručnu IT podršku odmah po otkrivanju prisutnosti malicioznog koda radi sveobuhvatnog pristupa rješavanju uzroka narušavanja sigurnosti IT sustava.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.