Luksuzni brod se prevrnuo, deseci su poginuli. Brod je godinama stajao prevrnut

13. siječnja 2012. godine luksuzni kruzer Costa Concordia doživio je jednu od najgorih pomorskih nesreća u modernoj povijesti. Nesreća se dogodila kod obale otoka Giglio u Italiji kada je brod udario u podvodnu stijenu, prouzročivši veliki prodor vode u trup. Ova tragedija odnijela je 32 života i ostavila svijet u šoku. U trenutku nesreće na brodu je bilo ukupno 4229 članova posade i putnika.

Kako je došlo do nesreće?

Kobne noći kapetan broda Francesco Schettino odlučio je skrenuti s predviđene rute kako bi se približio otoku Giglio, navodno u svrhu pozdrava lokalnom stanovništvu. Taj manevar, poznat kao "inchino" ili "naklon", bio je uobičajena praksa, ali ovaj put doveo je do kobne pogreške. Brod je udario u podvodnu stijenu, što je izazvalo velik proboj u trupu i posljedično nagib broda na bok.

Kaotična evakuacija dodatno je pogoršala situaciju. Iako se brod nasukao blizu obale, loša organizacija i nedovoljna priprema posade doveli su do panike među putnicima, čime je spašavanje dodatno otežano.

Posljedice za kapetana i kompaniju

Kapetan Francesco Schettino postao je glavna figura ove tragedije. Optužen je za nemar, ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda dok su putnici još uvijek bili u opasnosti. Na suđenju je dobio kaznu od 16 godina zatvora.

Kompanija Costa Crociere, vlasnik broda, suočila se s oštrim kritikama zbog nedostatka adekvatnih sigurnosnih mjera i obuke posade. Ovaj incident poslužio je kao upozorenje cijeloj industriji kruzera, što je rezultiralo uvođenjem strožih sigurnosnih regulacija.

Spašavanje i uklanjanje broda

Nakon nesreće Costa Concordia ostala je nasukana blizu otoka Giglio gotovo dvije godine. U rujnu 2013. godine pokrenuta je složena operacija izvlačenja broda. Proces, koji je uključivao podizanje i stabilizaciju broda, bio je jedna od najskupljih i najzahtjevnijih pomorskih operacija u povijesti. Konačno, u srpnju 2014., brod je vučen do luke Genova, gdje je demontiran i recikliran.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.